Gå til innhold

Vrangforestillinger / paranoia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig vrangforestillinger og paranoia om man innerst inne vet det er irrasjonelle tanker?

Psykiateren min sier det er akkurat det det er, men jeg stoler ikke på han.

Snakker her om om tanker som aldri går vekk, kan du si, og som for andre åpenbart er irrasjonelle.

Skrevet

Eller jeg stoler jo på at han er en god terapeut da, men jeg tror han tar feil ang. vrangforestillinger/paranoia...

Gjest psykiateren din har rett
Skrevet

''Er det egentlig vrangforestillinger og paranoia om man innerst inne vet det er irrasjonelle tanker?''

Ja, det er det, det skumle er når en lar det ta overhånd. Da vet man ikke lenger, tror man er på grensen når man vet at det er irrasjonellt. Jeg ser at andre ikke tenker som meg, derfor vet jeg at det må være vrangforestillinger. Men kan bli fryktelig redd fordet.

Skikkelig ille var det når jeg hadde "ufo tanker". Var 100 % sikker på at de kom om natten, tok meg med og opererte meg. Og ingen trodde på meg! Var veldig redd og ensom. Det er ikke innholdet i forestillingene som betyr noe, men at det faktisk ødelegger livet til folk.

Skrevet

''Er det egentlig vrangforestillinger og paranoia om man innerst inne vet det er irrasjonelle tanker?''

Ja, det er det, det skumle er når en lar det ta overhånd. Da vet man ikke lenger, tror man er på grensen når man vet at det er irrasjonellt. Jeg ser at andre ikke tenker som meg, derfor vet jeg at det må være vrangforestillinger. Men kan bli fryktelig redd fordet.

Skikkelig ille var det når jeg hadde "ufo tanker". Var 100 % sikker på at de kom om natten, tok meg med og opererte meg. Og ingen trodde på meg! Var veldig redd og ensom. Det er ikke innholdet i forestillingene som betyr noe, men at det faktisk ødelegger livet til folk.

Ok, takk for svar. =) Da får jeg stole på deg, da...

Tenkte ikke i utgangspunktet at det var friskt, var bare navnet på fenomenet jeg var ute etter... og lurte på...

Samme hva man kaller det :P

Gjest a mind confused
Skrevet

For noen år siden drev jeg fælt med å prøve å finne ut om jeg var schizofren eller hadde ocd, og fra ocd hold, så sier de attt dersom du vet det ikke er sant selv om det er langt inne, så er du ikke psykotisk.

Skrevet

For noen år siden drev jeg fælt med å prøve å finne ut om jeg var schizofren eller hadde ocd, og fra ocd hold, så sier de attt dersom du vet det ikke er sant selv om det er langt inne, så er du ikke psykotisk.

Spiller igrunn ingen rolle for min del om det jeg sliter med er grensepsykose/psykose eller ocd. Samme faen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...