Gå til innhold

Har blitt hypoman hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er bipolar 2
Skrevet

Er fryktelig urolig og rastløs, klarer ikke å sitte stille. Føler at dette ikke er typisk meg.

Jeg går på Cipralex 20 mg, Lamictal 240*2, og Tolvon 30 mg. Jeg sluttet helt med Tolvonen. Vet ikke om det var så lurt da j plutselig fikk mere angst, og gråtetokter. Gikk tilbake på 30 mg.

Går på Tolvon, da jeg ellers har problemer med å få i meg nok mat. Har en tarmlidelse som skaper store problemer for meg hvis jeg ikke får i meg nok mat. Zyprexa fikk jeg ulvehunger av, og skapte større bivirkninger enn fordeler.

Trappet ned på Cipralexen til ingenting for et halvt år siden, ble f forferdelig deprimert og fikk panikkangst. Endte til slutt opp på psykavdeling.

Forsøkte Abilify men ble fryktelig kvalm av det heller ikke bra i forhold til min somatiske historie.

Akkurat nå går jeg på Sobril for å dempe uroen, men det er vel ikke bra over lengre tid heller.

Hva er det mest fornuftig å gjøre nå?

Skrevet

Først og fremst: sørg for å sove tilstrekkelig. Det er utrolig hva søvn kan gjøre for å bremse en uheldig utvikling. Tving deg selv til å gjøre en ting om gangen. Gå, ikke løp. Spis regelmessig.

Selv har jeg hatt veldig nytte av Seroquel som tillegg til litiumen. Det siste året har jeg ved to små anledninger hatt tilløp til hypomani, men har greid å avsløre det i tide og satt i verk tiltak som de over her - noe som har fått meg tilbake på plass. En god plass, forøvrig.

Men selv om seroquel funker for meg, kan det være at du trenger en annen kombinasjon - ta det opp med legen/psykiateren din.

Skrevet

Du viser god innsikt. Bra!

1. SØVN.

2. Oppsøk behandleren din I MORGEN TIDLIG.

Rådene til lealaus svært gode. Søvn er aller viktigst - hvis du herjer døgnet rundt, kjører du deg selv i grøfta.

Sånn i en kort brannslukningsmanøver må det være helt ok å ta Sobril. Jeg bruker forresten også Seroquel, som jeg øker i samråd med psykiateren min om jeg får en hypo. Dette med pilletrilling må jo du ta med din behandler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...