Gå til innhold

ok å ringe en terapeut søndag kveld?

Anbefalte innlegg

Gjest venter på ledig nick
Skrevet

Har hatt litt sms kontakt med en terapeut som muligens hadde noe ledig kapasitet. Jeg ringte henne for noen dager siden men fikk ikke noe svar. Fikk en sms om at hun skulle ringe meg opp igjen men har ikke hørt noe.

Blir det helt feil om jeg ringer henne nå ? Foretrekker de fleste at man ringer på dagtid?

Skrevet

Ring eller send SMS i kontortiden i uken. Søndag kveld er for nødstilfeller.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg ville ha ventet til i morgen.

ok

Skrevet

Ikke særlig lurt å ringe henne i kveld. Da må dere i tilfelle ha gjort en avtale om utenom kontortid-ringing på forhånd. Ringer du nå, signaliserer du at du ikke har respekt for/forståelse for hennes private tid. Sjansene dine for å få tid hos henne vil minske.

Skrevet

Ikke særlig lurt å ringe henne i kveld. Da må dere i tilfelle ha gjort en avtale om utenom kontortid-ringing på forhånd. Ringer du nå, signaliserer du at du ikke har respekt for/forståelse for hennes private tid. Sjansene dine for å få tid hos henne vil minske.

ok::))

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke greit på denne problemstillingen.

En reminder på SMS akkurat nå, er helt ok.

Skrevet

Hei!

Min mann fikk lørdag kveld en sms fra min psykiater, jeg så han ble glad for han er meget glad i henne. Han sa, "hun er en utrolig psykiater, så omtenksom", da sa jeg "Ja", og smilte, men jeg ble varm i hjertet også for jeg syns det var fint å tenke på at hun på en måte var så nær meg.

Også er jeg glad min mann elsker henne like høyt.

Jeg tror vel derfor det er greit for noen, men kanskje man må kjenne personen godt og ha avtalt at det er greit. Det har vist min mann avtalt for lenge siden, men jeg sender aldri sms til min psykiater for jeg har ikke avtalt det. Men jeg får skrive mail og i julen sa hun, "Du har mitt mobilnummer", det siste skjønte jeg ikke helt hva hun mente med?

Hun sier alltid mobilnummer for å ikke forveksle det med et nummer, det er best sier hun.

Skrevet

Hei!

Min mann fikk lørdag kveld en sms fra min psykiater, jeg så han ble glad for han er meget glad i henne. Han sa, "hun er en utrolig psykiater, så omtenksom", da sa jeg "Ja", og smilte, men jeg ble varm i hjertet også for jeg syns det var fint å tenke på at hun på en måte var så nær meg.

Også er jeg glad min mann elsker henne like høyt.

Jeg tror vel derfor det er greit for noen, men kanskje man må kjenne personen godt og ha avtalt at det er greit. Det har vist min mann avtalt for lenge siden, men jeg sender aldri sms til min psykiater for jeg har ikke avtalt det. Men jeg får skrive mail og i julen sa hun, "Du har mitt mobilnummer", det siste skjønte jeg ikke helt hva hun mente med?

Hun sier alltid mobilnummer for å ikke forveksle det med et nummer, det er best sier hun.

'' "Du har mitt mobilnummer", det siste skjønte jeg ikke helt hva hun mente med?

''

Det betyr at det er OK at du bruker mobilnummeret, dvs. at du ringer eller sender SMS.

Skrevet

'' "Du har mitt mobilnummer", det siste skjønte jeg ikke helt hva hun mente med?

''

Det betyr at det er OK at du bruker mobilnummeret, dvs. at du ringer eller sender SMS.

Hei!

Så rart, kanskje fordi min mann ikke var hjemme i julen, og jeg var redd for om jeg skulle greie meg alene, men jeg gjorde det.

Alt var jo ordnet til han reiste og jeg fikk masse ekstra penger for å ikke bli engstelig.

Dessuten var min psykiater på fjellet, men kanskje hun kunne kommet ned fra fjellet hvis det ble kritisk for meg,

Ja hun var ikke på fjellet hele julen heller, men da vet jeg, takk,

jeg var hos henne i romjulen, ikke hjemme hos henne, men på kontoret, det er der jeg liker meg best.

Men jeg ringer henne ikke, og jeg tror ikke jeg kunne snakket på telefon heller, men sms går jo an å kommunisere litt på.

Takk for informasjonen.

Skrevet

Hei!

Så rart, kanskje fordi min mann ikke var hjemme i julen, og jeg var redd for om jeg skulle greie meg alene, men jeg gjorde det.

Alt var jo ordnet til han reiste og jeg fikk masse ekstra penger for å ikke bli engstelig.

Dessuten var min psykiater på fjellet, men kanskje hun kunne kommet ned fra fjellet hvis det ble kritisk for meg,

Ja hun var ikke på fjellet hele julen heller, men da vet jeg, takk,

jeg var hos henne i romjulen, ikke hjemme hos henne, men på kontoret, det er der jeg liker meg best.

Men jeg ringer henne ikke, og jeg tror ikke jeg kunne snakket på telefon heller, men sms går jo an å kommunisere litt på.

Takk for informasjonen.

''Dessuten var min psykiater på fjellet, men kanskje hun kunne kommet ned fra fjellet hvis det ble kritisk for meg,

''

Hun ville nok ikke kommet ned fra fjellet. Hun påpekte at du hadde hennes mobilnummer, og med det mente hun høyst sannsynlig at du kunne ringe henne eller sende sms hvis du fikk det veldig vanskelig.

De fleste behandlere forventer samtidig at pasientene lar være å ringe såfremt det ikke er helt nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...