Gå til innhold

Første konsultasjon med barn

Anbefalte innlegg

Gjest Ikkenikk
Skrevet

Må til fastlege for å få henvisning til bup. Trenger barnet å bli med første gang (til fastlegen altså) når vi foreldre skal forklare problemstilling, ønsker osv?

Skrevet

Jeg gikk til fastlegen i vinter for å få henvisning til BUP for ett av mine barn. Hun var ikke med da.

Etter å ha hørt meg fortelle om barnet, foreslo legen at jeg skulle prøve familiesenteret først. Det er et "lavterskeltilbud" fom en ofte prøver før BUP kommer inn i bildet. Dersom dette ikke passer eller er godt nok, kan familiesenteret henvise til BUP.

For oss var dette et godt opplegg. Vi startet på PMTO i april, og skal holde på til jul. Har fått mange gode råd og metoder, og ye av det fungerer bra.

Skrevet

Da vi fikk henvisning til barnet vårt, ville fastlegen først ha en time med oss foreldre - deretter ville han ha en prat med barnet sammen med oss.

Som prust sier, kunne også fastlegen fortelle at bup ofte sendte henvisningen tilbake med oppfordring til å prøve kommunens lavterskeltilbud og gjerne også ppt før bup måtte inn i bildet.

Vi hadde vært gjennom hele mølla, og dermed fikk vi henvisning til bup, og derfra veldig god og rask hjelp. Vi er til gjengjeld så heldige at vi har et barn med en stor grad av selvinnsikt og motivasjon for å jobbe mot å få det bedre. Det hjelper visst med åpen kommunikasjon om både det ene og det andre...

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...