Gå til innhold

Kanskje om 10 år er jeg kvitt asperger?

Anbefalte innlegg

Gjest Madelenemie2
Skrevet

Hei! Nå begynner jeg å lure på det, fordi jeg gjør så store fremskritt sosialt, jeg kan snart " hele teorien ", hvis dere skjønner. Jeg vet åpnings frasene og mange ulike typer spørsmål man kan stille, samt forskjellene på monolog og dialog, samt at jeg nå skal på kurs 3 kvelder om kroppsspråk. Nå vet jeg også at dette ikke skal tolkes lovisk, men være veiledende. Dere kjenner ikke meg, men mange begynner å lure på hva som har skjedd siden jeg er blitt så mye flinkere sosialt, og min psykiater sier jeg "har en fenomenal utvikling". Slik at med et 10 års perspektiv, kanskje jeg da ikke har asperger syndrom lenger? Da står jeg også langt friere i forhold til yrkesvalg? Min psykiater tror vist jeg alltid kommer til å ha asperger syndrom, men det er jo litt rart hun er så sikker på det, med tanke på at man nå snart ikke merker det så godt lenger. Men det merkes fortsatt, men ikke i samme grad som før, men jeg snakker om 10 år, altså. Tenk hvor mange ordspråk og overførte betydninger jeg har hørt innen den tid. Jeg skulle hatt denne døråpneren før (psykiater) da hadde jeg kanskje vært kvitt asperger som barn. Er du/dere enig i at jeg kan bli kvitt asperger syndrom, når jeg jobber så hardt med å få til og forstå det sosiale?

Gjest krekling
Skrevet

''Slik at med et 10 års perspektiv, kanskje jeg da ikke har asperger syndrom lenger?''

Du blir ikke kvitt dette syndromet, men du lærer deg å leve med det på en bedre måte og dermed blir livet enklere for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...