Gå til innhold

Du kan være hjertesyk uten å vite det.

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En kan ha hjernetumor eller begynnende MS også uten å vite det.

Skrevet

Du kan legge til kreft, og en hel masse annet! ;-)

Jeg tror bare du er ute etter å rekruttere paranoide-pasienter! Er det mangel på dem nå? :glis:

Med vennlig hilsen

Gjest engsteligenåja
Skrevet

Takk nå fikk jeg enda mer å engste meg for!

Som en med noe helseangst som har lært seg at symptomer som oftest ikke er farlig. Men så leser en slike artikler og tenker at en bør gå til legen for sikrest skyld. Alternativet er jo alvorlig sykdom eller død. Min historie med helseangst og å bortforklare det kan jo gjøre at jeg ikke går til lege når jeg burde.

Gjest krekling
Skrevet

Takk nå fikk jeg enda mer å engste meg for!

Som en med noe helseangst som har lært seg at symptomer som oftest ikke er farlig. Men så leser en slike artikler og tenker at en bør gå til legen for sikrest skyld. Alternativet er jo alvorlig sykdom eller død. Min historie med helseangst og å bortforklare det kan jo gjøre at jeg ikke går til lege når jeg burde.

''Min historie med helseangst og å bortforklare det kan jo gjøre at jeg ikke går til lege når jeg burde.''

Blir du syk nok, så oppsøker du helt sikkert legen. Helseangst og reell sykdom tror jeg ikke er sammenlignbart.

Skrevet

Tror du det har noe å si om du bekymrer deg eller ikke for å få et infarkt eller andre sykdommer? Hvis du får en sykdom om to år, hvilken vits er de it å bruke disse to årene som frisk på å bekymre seg? Vil du ikke heller bruke dine to år og din energi på andre ting? Sannsynligheten er dessuten stor for at du overlever hvilken som helst sykdom når den kommer :-)

Skrevet

Dagbladet har utvikla seg til å bli ei drittavis som spiller på folks frykt for dårlig helse og snarlig død gjennom forsidene sine og oppslagene på nettavisa. Krampaktige forsøk på å holde på leserne sine som er i ferd med å forlate den synkende skuta.

Jeg gidder ikke lese disse såkalte "seriøse" artiklene lenger, og hvis det er sånn at du blir redd, oppfordrer jeg deg til å bla fort forbi også. Humbug og spekulativt tull.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke grenser for hva du kan ha uten å vite det.

Det mest skremmende med dette er at Dagbladet ikke selv forstår hvorfor opplaget synker.

Skrevet

..for ikke å snakke om dårlig ånde!

Skrevet

Det er ikke grenser for hva du kan ha uten å vite det.

Det mest skremmende med dette er at Dagbladet ikke selv forstår hvorfor opplaget synker.

*knegg*

Du er inne på noe der...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...