Gå til innhold

Medisinspørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen tok vekk sereoquel og remeron med den begrunnelsen at en måtte begynne på null for å se hva jeg hadde behov for. Det er nå en uke siden og i dag har jeg følt meg veldig tung til sins og lei. Lenge siden jeg har vært så "mørk" til sinns. Kan dette ha sammenheng med seponeringen? Kan tilbakefall av depresjoner komme så raskt? Vil selvfølgelig se det ann, men jeg vil ikke havne i kjelleren igjen. Flaks at jeg lever enda for å si det slik...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mest sannsynlig skyldes det seponeringen, men i sjeldne tilfeller kan tilbakefall komme så raskt.

Jeg håper at dette er den eneste legen i Norge som har slike behandlingsprinsipper.

Skrevet

Bråseponerte han medisinene dine??

Sånne leger skulle vært DENGT!

Gjest Lykke til videre!
Skrevet

Håper du har anledning til å bytte lege!

Skrevet

Mest sannsynlig skyldes det seponeringen, men i sjeldne tilfeller kan tilbakefall komme så raskt.

Jeg håper at dette er den eneste legen i Norge som har slike behandlingsprinsipper.

Trappet ned over et par uker på serequelen, men remeronen ble det brå slutt på. De andre er skeptisk, men jeg var villig til å slutte da jeg er dritlei av å ha hjemmesykepleiere rennende på døren med medisiner. Noe jeg også var helt åpen om. Prøvde lenge å få til andre avtaler, uten å lykkes. Har heller ikke tatt noe overdose på 2-3 år. Så for å bli kvitt hjemmesykepleien ble jeg også ivrig da han snakket om å seponere medisinene.

I sommer da jeg ble utskrevet fra avrusning sto jeg også på orifil, atarax og fenergan, men også disse ble tatt vekk mot min vilje. Jeg sa likevel fra at jeg var skeptisk til hvordan dette kommer til å gå, men fikk beskjed om å være optimistisk.

Kjennes ut som jeg begynner å få influensa. Kanskje det er derfor jeg føler meg utenfor i dag. Ellers kan det være abstinenser.... Nei. Vet ikke noe lenger.

Skrevet

Trappet ned over et par uker på serequelen, men remeronen ble det brå slutt på. De andre er skeptisk, men jeg var villig til å slutte da jeg er dritlei av å ha hjemmesykepleiere rennende på døren med medisiner. Noe jeg også var helt åpen om. Prøvde lenge å få til andre avtaler, uten å lykkes. Har heller ikke tatt noe overdose på 2-3 år. Så for å bli kvitt hjemmesykepleien ble jeg også ivrig da han snakket om å seponere medisinene.

I sommer da jeg ble utskrevet fra avrusning sto jeg også på orifil, atarax og fenergan, men også disse ble tatt vekk mot min vilje. Jeg sa likevel fra at jeg var skeptisk til hvordan dette kommer til å gå, men fikk beskjed om å være optimistisk.

Kjennes ut som jeg begynner å få influensa. Kanskje det er derfor jeg føler meg utenfor i dag. Ellers kan det være abstinenser.... Nei. Vet ikke noe lenger.

Ikke så godt å si det, men jeg skjønner ikke sånne måter å tenke på.

Er dette en psykiater, eller er det fastlegen din? Om det er det siste, bør du be om henvisning til en psykiater som kan mer om dette. Ingen av de medisinene du nevner er vanedannende på noen særlig måte, så jeg skjønner ikke hvorfor de skulle vekk om de hjalp deg - særig om de hjalp deg til å være rusfri!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...