Gå til innhold

Hvorfor sier du sånt??

Anbefalte innlegg

Gjest Madelenemie2
Skrevet

Tilstander av mer strukturell karakter i hjernen som PU, asperger, autisme er selvsagt meget vanskelig/umulig å gjøre noe med. Her blir det mer fokus på hvordan en minimaliserer de negative konsekvensene. – Nils Håvard Dahl, psykiater Jeg syns det er dårlig gjort å si dette! Da tror jeg ikke du kjenner verken til KAT-kasse eller Tony Attwood, Simon Baron-Cohen eller mennesker med asperger syndrom, og hvor mange det bare er på matematisk institutt. Jeg trodde aldri noen skulle klare å såre meg så dypt og jeg hadde aldri trodd en lege skulle si sånt. Og ingen mennesker pleier å såre meg eller si sånne slemme ting til meg, alle jeg kjenner (unntatt min mor) er snille mot meg. Dessuten har jeg et prosjekt om å bli kvitt asperger syndrom, men det tror du vel da ikke lar seg gjøre. Jeg er så lei meg!!!

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

39

• Mary Poppins

12

• frosken

5

• hulkert

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er kanskje like greit at du innser at du ikke kan bli kvitt asperger syndrom. Du sier selv du har hatt flott framgang og det er veldig positivt i seg selv.

NHD kan ikke si det du ønsker å høre, han må si det han føler er faglig korrekt.

Skrevet

Det er kanskje like greit at du innser at du ikke kan bli kvitt asperger syndrom. Du sier selv du har hatt flott framgang og det er veldig positivt i seg selv.

NHD kan ikke si det du ønsker å høre, han må si det han føler er faglig korrekt.

Hei!

Men jeg vil "ikke ha asperger syndrom", jeg strever med å lese et hav av bøker, jeg skal gå 3 dagers.kurs om kroppsspråk, jeg håndhilser nå på alle mennesker, sier de riktige setningene og tingene, tar utdanning og øver på å presentere meg selv bra i et intervju. Hvis du viste hvor snille menneskene er mot meg, jeg opplever å bli møtt positivt av alle i RL.

Jeg vil ikke ha asperger syndrom!!!!

Jeg gråter nesten aldri!!! Men jeg er lei meg !!! Veldig !!!

Skrevet

Hei!

Det med fremragende utvikling er ikke mine ord, det er min psykiaters, det er barnehabiliteringen til barna osv....

Det er ikke jeg som skryter.

Gjest Hmmm lurer...
Skrevet

Tror du må skille mellom å kurere en tilstand og å forbedre funksjonsevnen. Det er veldig mange som har sykdommer som ikke lar seg kurere men de kan lære seg å leve godt med de begrensningene de har.

Skrevet

Hei!

Men jeg vil "ikke ha asperger syndrom", jeg strever med å lese et hav av bøker, jeg skal gå 3 dagers.kurs om kroppsspråk, jeg håndhilser nå på alle mennesker, sier de riktige setningene og tingene, tar utdanning og øver på å presentere meg selv bra i et intervju. Hvis du viste hvor snille menneskene er mot meg, jeg opplever å bli møtt positivt av alle i RL.

Det er så flott at du gjør slik en super innsats - og uansett om det gjør at du "mister" diagnosen eller ikke, så utvikler det deg som menneske.

Skrevet

Hei!

Hvorfor er det så ille å ha asperger syndrom? Det er "bare" en diagnose.

Jeg mener ikke å være slem mot deg, men når jeg leser innleggene dine ser jeg uten tvil at det er "noe" med deg. Det er ganske lett å skjønne. Beklager om du blir såret av det, men det er sannheten. NHD skriver utifra det han mener er faglig korrekt, og kan ikke lyve for deg kun fordi du blir såret. Da må du heller la være å spørre.

Jeg synes du oppfører deg i grunnen ganske barnslig i denne tråden.

Skrevet

Tror du må skille mellom å kurere en tilstand og å forbedre funksjonsevnen. Det er veldig mange som har sykdommer som ikke lar seg kurere men de kan lære seg å leve godt med de begrensningene de har.

Hei!

Men jeg holder på å bli kurert, det er jo det hele saken dreier seg om, hvorfor skulle jeg ellers orke å jobbe så hardt med å forstå alt det vanskelige av det vanskeligste, mennesker.

Jeg begynner ikke bare å forstå visse sammenhenger, men jeg føler at jeg snart ikke har asperger syndrom lenger.

Jeg kan dessuten komme inn i mensa, hvordan kan nhd. sette meg i samme bås som PU, min ene sønn kan også dette. Min psykiater sier jeg har en enorm evne til å tilegne meg fakta-kunnskap, hun har antydet at jeg er bedre enn de fleste NT på dette. Jeg husker ikke setningen helt og jeg vil ikke gjengi henne feil.

Skrevet

Jeg mener ikke å være slem mot deg, men når jeg leser innleggene dine ser jeg uten tvil at det er "noe" med deg. Det er ganske lett å skjønne. Beklager om du blir såret av det, men det er sannheten. NHD skriver utifra det han mener er faglig korrekt, og kan ikke lyve for deg kun fordi du blir såret. Da må du heller la være å spørre.

Hei!

Jeg spurte ikke, det kom opp i en annen tråd!

Er det rart jeg vil bli kvitt diagnosen når man så lett kan si jeg er barnslig fordi jeg er såret og lei meg. Det er sjelden jeg blir såret og lei meg.

Skrevet

Det er så flott at du gjør slik en super innsats - og uansett om det gjør at du "mister" diagnosen eller ikke, så utvikler det deg som menneske.

Hei!

Takk.

Det er snilt sagt.

Skrevet

Hei!

Er det rart jeg vil bli kvitt diagnosen når man så lett kan si jeg er barnslig fordi jeg er såret og lei meg. Det er sjelden jeg blir såret og lei meg.

Synes du NHD heller skal lyve fordi du leser her inne og kan bli såret og lei deg?

''Er det rart jeg vil bli kvitt diagnosen når man så lett kan si jeg er barnslig fordi jeg er såret og lei meg''

Jeg skjønte ikke denne setningen.

Skrevet

Hei!

Hvordan kan du merke at det er noe med meg?

Kan du forklare det saklig?

Jeg har fått andre tilbakemeldinger på at jeg skriver aspergerisk, men jeg skjønner ikke hva det går ut på?

Tony Attwood har også sagt at aspergere kan oppdages på det skrevne, hva mener han?

Skrevet

Synes du NHD heller skal lyve fordi du leser her inne og kan bli såret og lei deg?

''Er det rart jeg vil bli kvitt diagnosen når man så lett kan si jeg er barnslig fordi jeg er såret og lei meg''

Jeg skjønte ikke denne setningen.

Hei!

Jeg mente at du sier jeg oppfører meg barnslig fordi i bakhodet vet du at jeg har asperger syndrom.

Jeg mener du heller bør forstå hvor dypt såret jeg er og blir.

Min psykiater ser overrasket ut noen ganger med tanke på min utvikling og min plan har vært å "bevise" at jeg skal bli så "Normal" at jeg ikke trenger hjelp og diagnose mer.

Jeg innrømmer at jeg har hatt store sosiale problemer fordi jeg snakket i min uvitenhet uten gjensidighet før, men jeg viste ikke om hva jeg gjorde feil, dette retter jeg jo opp nå.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Men jeg holder på å bli kurert, det er jo det hele saken dreier seg om, hvorfor skulle jeg ellers orke å jobbe så hardt med å forstå alt det vanskelige av det vanskeligste, mennesker.

Jeg begynner ikke bare å forstå visse sammenhenger, men jeg føler at jeg snart ikke har asperger syndrom lenger.

Jeg kan dessuten komme inn i mensa, hvordan kan nhd. sette meg i samme bås som PU, min ene sønn kan også dette. Min psykiater sier jeg har en enorm evne til å tilegne meg fakta-kunnskap, hun har antydet at jeg er bedre enn de fleste NT på dette. Jeg husker ikke setningen helt og jeg vil ikke gjengi henne feil.

Du kan komme inn i mensa, men ut i fra en del andre ting du skriver er du uselvstendig.

Skrevet

Hei!

Men de som mener du er barnslig nå ville jo ment at du var barnslig nå uansett diagnosen eller ikke.

En diagnose er bare en diagnose og det er hva man gjør med den som er viktig. Det er mange diagnoser man aldri kan bli kvitt og i perioder vil man kanskje ikke engang verken skjønne eller forstå at folk har diagnoser og da snakker jeg både fysiske og psykiske. Men sykdommen/funksjonhemmingen vil alltid ligge bak der å ulme.

Skrevet

Slik jeg forstår dette, kan de fleste med asperger oppleve bedring, men asperges kan ikke kureres.

http://no.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

Hei!

Ja men ikke bare forbedring, min psykiater sier aspergere er rettlinjete og ærlige mennesker som responderer godt på samtaleterapi når denne er tilpasset deres konkrete forståelse og ikke bærer preg av utydelighet og vage fremstillinger.

Nhd sa ikke det.

Skrevet

Hei!

Jeg mente at du sier jeg oppfører meg barnslig fordi i bakhodet vet du at jeg har asperger syndrom.

Jeg mener du heller bør forstå hvor dypt såret jeg er og blir.

Min psykiater ser overrasket ut noen ganger med tanke på min utvikling og min plan har vært å "bevise" at jeg skal bli så "Normal" at jeg ikke trenger hjelp og diagnose mer.

Jeg innrømmer at jeg har hatt store sosiale problemer fordi jeg snakket i min uvitenhet uten gjensidighet før, men jeg viste ikke om hva jeg gjorde feil, dette retter jeg jo opp nå.

Det at du oppfører deg noe barnslig i denne tråden har ingenting med at du har asperger syndrom å gjøre.

Jeg spør deg igjen: synes du det er bedre at NHD lyver og sier noe han egentlig ikke mener fordi han vet du leser her inne og kan bli såret? I så fall håper jeg inderlig at du har lagt fra deg dine planer om å bli lege.

Skrevet

Du kan komme inn i mensa, men ut i fra en del andre ting du skriver er du uselvstendig.

Hei!

jeg er jo gift og har barn og går på foreldremøter....Jeg sørget for at mine barn ble utredet og fikk hjelp tidlig, jeg har aldri skjult et problem, men innsett de vanskene sønnene mine har med tanke på deres fremtid.

Jeg er ikke uselvstendig, da har jeg uttalt meg veldig feil.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Ja men ikke bare forbedring, min psykiater sier aspergere er rettlinjete og ærlige mennesker som responderer godt på samtaleterapi når denne er tilpasset deres konkrete forståelse og ikke bærer preg av utydelighet og vage fremstillinger.

Nhd sa ikke det.

Jo men psykiateren din har vel ikke sagt at asperger kan kureres?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...