Gå til innhold

Hvorfor sier du sånt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg betaler til helsevesenet, ikke direkte til henne.

Og dette er jo en jobb, og det var sånn vi ble kjent og det var sånn hun ble min venn:)

Jeg har min egen definisjon på venn og den holder jeg meg til.

''Jeg betaler til helsevesenet, ikke direkte til henne.''

Men hun tjener på å ha deg som pasient. Hvis du sluttet å betale, hadde du fortsatt truffet henne like ofte?

''Jeg har min egen definisjon på venn og den holder jeg meg til.''

De fleste har en generell oppfatning av hva en venn er, men det er helt ok at du har din egen definisjon :)

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

39

• Mary Poppins

12

• frosken

5

• hulkert

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Jeg glemte det at for meg er venner best på avstand.

Jeg har så mye å gjøre alltid, og jeg blir fort rastløs hvis jeg ikke har noe å gjøre.

Til og med i fjellet driver jeg med noe, jeg går alltid med en flora og andre små notisbøker. Så pugger jeg latinske navn med barna mellom turene fra en hytte til en annen.

Jeg mener med dette å si at jeg ikke er en sånn venn man går på kafe med, bare tanken stresser meg. Jeg er praktisk eller intens i diskusjoner og jeg liker å diskutere med min psykiater.

Jeg vet uansett ikke om vennskap må være ekvivalent med eller bare kan implisere, hvis du skjønner hva jeg mener, jeg har lurt på dette noen år, men ikke funnet ut av det om vennskap må gå to veier eller kan gå en vei? Jeg kom på det når jeg regnet matematikk en dag, at dette lurer jeg på, det er ca 3 år siden nå. jeg spurte min psykiater ganske umiddelbart, men da mailene er så lange med så mange spørsmål er det umulig for noe menneske å svare på alt. Eller kanskje hun rett og slett ikke vet svaret.

''men ikke funnet ut av det om vennskap må gå to veier eller kan gå en vei?''

De fleste vil si at det er en toveisgreie, men jeg ser du sier at du har din egen definisjon på vennskap og det må du jo få lov til å ha:-)

Skrevet

''Jeg betaler til helsevesenet, ikke direkte til henne.''

Men hun tjener på å ha deg som pasient. Hvis du sluttet å betale, hadde du fortsatt truffet henne like ofte?

''Jeg har min egen definisjon på venn og den holder jeg meg til.''

De fleste har en generell oppfatning av hva en venn er, men det er helt ok at du har din egen definisjon :)

Hei!

Hvis jeg ikke betalte ville jeg nok ikke truffet min psykiater så ofte, jeg treffer ingen av mine venner så ofte.

Fordi jeg betaler for at hun er min psykiater og venn, kan hun kombinere hjelpen med at det er hennes jobb.

Jeg klarer ikke tenke klart nå merker jeg, har vært på 4 timers kurs i kroppsspråk, sliten, og veldig mange "rare" aspergere var der, slike jeg ikke identifiserer meg med. En mann måtte hele tiden vri samtalen over på sine ting, og et par andre menn var helt på viddene som man sier med hensyn til tema, men en annen mann fikk inni mellom andre til å ti stille. Jeg satt nesten ved siden av han, bare en i mellom meg og den mer normale mannen.

Neste gang hvis jeg går skal jeg be de andre som prater om sine ting søke seg inn i voksenhabiliteringen slik at de får utløp for sin frustrasjon et annet sted. En dame sa jeg burde si det rett ut, søk psykiatrisk hjelp istedet for å plage andre med sykehusinnleggelser m.m Jeg skal derfor tenke ut en hyggelig måte å få sagt det på til neste gang.

For jeg lærte en hel del og faktisk de 7 universelle ansiktsutrykkene, gjelder uansett og hvor som helst i verden:)

Jeg følte som en oppsumering at med dette har jeg ikke asperger syndrom lenger, men så sa sidedamen til meg at det har jeg, slik at det kan vel til en viss grad stemme. Men jeg er så sliten!!

Skrevet

''men ikke funnet ut av det om vennskap må gå to veier eller kan gå en vei?''

De fleste vil si at det er en toveisgreie, men jeg ser du sier at du har din egen definisjon på vennskap og det må du jo få lov til å ha:-)

Hei!

Ja og den def. gir nok muligheter for at vennskap går bare en vei.

Er sliten etter 4 timer med delvis interessant forelesning, men med masse innfall av alle mulige slag av frustrerte aspergere. En del skal bare snakke om sine ting, kan over hodet ikke holde seg til saken.

Alt fra vanskelige ekteskap, til innleggelser og fæle leger, kjærlighetslengsel, mislykkede jobbforhold, høy utdanning ingen håp om jobbe likevel, en mann skjønte ikke hvrodan han var sammen sin kjære for de hadde ikke noen felles interesser m.m..

det var nokså mye rart!!

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Ja og den def. gir nok muligheter for at vennskap går bare en vei.

Er sliten etter 4 timer med delvis interessant forelesning, men med masse innfall av alle mulige slag av frustrerte aspergere. En del skal bare snakke om sine ting, kan over hodet ikke holde seg til saken.

Alt fra vanskelige ekteskap, til innleggelser og fæle leger, kjærlighetslengsel, mislykkede jobbforhold, høy utdanning ingen håp om jobbe likevel, en mann skjønte ikke hvrodan han var sammen sin kjære for de hadde ikke noen felles interesser m.m..

det var nokså mye rart!!

''Alt fra vanskelige ekteskap, til innleggelser og fæle leger, kjærlighetslengsel, mislykkede jobbforhold, høy utdanning ingen håp om jobbe likevel, en mann skjønte ikke hvrodan han var sammen sin kjære for de hadde ikke noen felles interesser m.m..''

Akkurat det samme en ville funnet hos en gruppe uten Aspergere også:-)

Skrevet

Hei!

Takk!

Jeg skal bare tenke, "Det driter jeg i" selv om jeg ikke sier det.

Ja ja det forstår jeg.

''Jeg skal bare tenke, "Det driter jeg i" selv om jeg ikke sier det.''

Bare fant denne setningen artig :)

Skrevet

''Alt fra vanskelige ekteskap, til innleggelser og fæle leger, kjærlighetslengsel, mislykkede jobbforhold, høy utdanning ingen håp om jobbe likevel, en mann skjønte ikke hvrodan han var sammen sin kjære for de hadde ikke noen felles interesser m.m..''

Akkurat det samme en ville funnet hos en gruppe uten Aspergere også:-)

Hei!

Ja akkurat, bare at jeg aldri har vært på et kurs der så mange ikke klarer å holde seg til saken.

Jeg skal i dag skrive til foreleser og si i fra om at hun må be de andre ikke snakke om seg og sitt for det blir så vanskelig å holde tråden.

Tror denne tendensen til å avbryte, begynne å snakke om sine saker, som man sikkert tenker intens på er typisk for mange asperger. Sikkert for meg også, men jeg holder meg til saken og begynner ikke å snakke om sykehusinnleggelser når jeg er på kurs om kroppsspråk? Da fikk jeg inderlig lyst til å si, "Jeg driter vel i om du strever med dine sykehusinnleggelser", men jeg sier jo ikke sånt, men man kan tenke det inni hodet sitt og det gjorde jeg.

Det var en flink dame og jeg kjenner at dette kan bli bra, når jeg får pugget disse universelle ansiktsutrykkene, hvis jeg får det til kan jeg nemmelig før mennesker er seg bevist at de begynner å bli irriterte si i fra til dem. Man kan nemmelig se dette før mennesker ved sin bevissthet selv oppfatter det, man ser det på overleppen og jeg har bildene her nå. Veldig avslørende og interessant og morsomt.

Jeg spurte damen gjelder dette absolutt og uten unntak, damen sa, "ja".

Skrevet

''Jeg skal bare tenke, "Det driter jeg i" selv om jeg ikke sier det.''

Bare fant denne setningen artig :)

Hei!

Hva er morsomt med den??

Jeg ville presisere noe, fordi noen bad meg drite mere i ting, og det syns jeg var interessant og etter hvert riktig. Men som noen andre svarte dette bør man ikke si. Slik at jeg presiserte da bare poenget kan man si, altså at det er noe man kan tenke inni hodet sitt uten å si det høyt slik at andre hører det.

Forresten i går, benyttet jeg meg for første gang av denne nye tanken, man først finner litt besynderlig fordi man forbinder jo drite i, med noe helt annet. Med da en mann begynte på et kurs med å snakke om sine sykehusinnleggelser tenkte jeg, inni hodet, "det driter vel jeg i om du har problemer med sykehus og innleggelser og leger", men som sagt jeg sa ikke dette, det ville vært ufint og uhøflig, jeg kun tenkte det. Det er en forskjell. men ofte må sånt tenkes litt over og overveies før man blir helt trygg på at slike tanker er i orden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...