Gå til innhold

Alternative evt.medisiner (neurontin/lyrica)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg maser en del om dagen, men jeg er inne i en vanskelig fase nå. En ting er den syke naboen min, en annen ting er at hele opplegget her jeg bor blir omorganisert på en måte som jeg ikke takler godt. Jeg har på grunn av dette hatt unormalt kort lunte - dessverre også når det har kommet til raseri mot enkelte personer (jeg hater egt. å være forbanna på folk og lukker det heller inne i meg, typen som ofte har tatt aggresjon ut på meg selv i form av selvskading). Men det er så sin sak.

Jeg liker ikke å spise Vival... Dessuten har det dårlig virkning på meg fordi jeg bruker Rivotril fast (4mg/døgn) mot epilepsi. Dermed har jeg temmelig høy toleranse for alt som heter benzo og det som ligner disse. Har forsøkt Truxal, men blir helt bortreist av det om jeg først får i meg en effektiv dose >60mg . Imovane eller Stilnoct har ikke noe hensikt for meg, fordi jeg rett og slett ikke får effekt på vanlige doser som hhv 7,5mg eller 10mg. Imovane har jeg tatt 10,75 av i samråd med behandler, men selv da virker det dårlig (er ingen storbruker). Jeg tillot meg å ta 20mg Stilnoct EN gang, fordi en lege der jeg var innlagt sa at noen får så mye. Da sovnet jeg som en bebis.

Nå lurer jeg på om jeg heller kunne brukt Neurontin eller Lyrica som sporadisk angst og/eller sovemedisin? (Jeg har prøvd alt annet. Nozinan knocker meg ut, men jeg får ikke noe søvnkvalitet på det). Bør jeg konsultere nevrolog?

Har nok sagt det før, men jeg bruker: Lamictal 550mg/døgn, Seroquel 300mg/døgn -tatt på kvelden (vanlige tabl. ikke depot), Lithionit mandag/onsdag/fredag/søndag 42+83, ellers 83+83. Atacand: 16mg, Rivotril som nevnt fordelt på tre doser. Diabetes behandlet med insulinpumpe (NovoRapid).

Skrevet

Du blir ganske bortreist av neurontin og lyrica også. Jeg har prøvd de mot nervesmerter og jeg fikk ubehagelige bivirkninger. Man kan bli fryktelig glemsk av Lyrica og endel får tomme hull dvs de ikke husker noe fra et par timer.

Så nå bruker jeg Rivotril mot nervesmerter og har ingen bivirkninger som plager meg med dem og spiser samme dose som deg. Forskjellen er bare at jeg tar alle om kvelden og sovner da i løpet av 0,5-1 time.

Skrevet

Du blir ganske bortreist av neurontin og lyrica også. Jeg har prøvd de mot nervesmerter og jeg fikk ubehagelige bivirkninger. Man kan bli fryktelig glemsk av Lyrica og endel får tomme hull dvs de ikke husker noe fra et par timer.

Så nå bruker jeg Rivotril mot nervesmerter og har ingen bivirkninger som plager meg med dem og spiser samme dose som deg. Forskjellen er bare at jeg tar alle om kvelden og sovner da i løpet av 0,5-1 time.

Ok!

Takk for svar :). Jeg skal høre med nevrologen om det er forsvarlig å ta Rivotril i færre doser. Jeg regner nok med at det blir to for mitt vedk. Dumt det eneste som faktisk funker på meg er Xanor.... psykiateren min skriver det ikke ut til en kjeft, og jeg har personlig lite lyst til å bli avhengig av noe som helst medikament utover de faste. Har time hos nevrolog snart, så jeg får høre med han. En jeg ikke kjenner fordi min faste er i perm for en halv enighet. Menmen. Man får ta det som det kommer. En dag av gangen.

Skrevet

Ok!

Takk for svar :). Jeg skal høre med nevrologen om det er forsvarlig å ta Rivotril i færre doser. Jeg regner nok med at det blir to for mitt vedk. Dumt det eneste som faktisk funker på meg er Xanor.... psykiateren min skriver det ikke ut til en kjeft, og jeg har personlig lite lyst til å bli avhengig av noe som helst medikament utover de faste. Har time hos nevrolog snart, så jeg får høre med han. En jeg ikke kjenner fordi min faste er i perm for en halv enighet. Menmen. Man får ta det som det kommer. En dag av gangen.

Det kan være annerledes når du tar det pga epilepsi enn nervesmerter så det er nok best å forhøre seg. Jeg har ikke smerter selv om jeg tar hele dosen om kvelden. Nå var jeg sikkert negativ til de andre i utgangspunktet, jeg hadde hørt om masse bivirkninger men jeg vet om folk som ikke får slike bivirkninger også. Men alle de jeg kjenner tar disse medisinene for smerter, og det er jo en helt annen ting, men det skulle jo virke like lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...