Gå til innhold

Lamictal + spørsmål om tvangstanker

Anbefalte innlegg

Gjest inne i en dårligperiode
Skrevet

Hei 1)Kan Lamictal virke på tilbakevendende unipolar depresjon? 2) Jegsliter med det legen kaller tvangstanker, om å skade meg selv eller andre. Dette kommer alltid i sammenheng med mine depressive perioder. Jeg er særlig redd for å skade barn og dette , sammen med at jeg sliter med depresjoner/angst har gjort at jeg aldri egentlig har vurdert å få barn en gang.. Men jeg har jo egentlig veldig lyst til å iallefall ha mulighet til å få barn. Bør jeg unngå å få barn når jeg sliter med tvangstanker om å skade, samt periodevis depresjon/angst. Jeg klarer ikke helt å bli overbevist om at det er tvangstanker og ikke ting jeg "innerst inne, uten at jeg er klar over det" har lyst å utføre. Jeg klarer stort sett å holde mg i full jobb, selv omdet ikke er lett. JEg er 28 år , bruker 150 mg efexor og 150mg Wellbutrn. Jeg har lurt på om jeg kan ha bipolar lidelse (selv om jeg ikke har noen maniske episoder) men legen sier jeg ikke har det.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg bruker lamictal for tilbakevendende depressiv lidelse. (er muligens bipolar). Jeg har hatt et veldig svingende stemningsleie, men ble mye mer stabil av lamictal

Skrevet

Lamictal funker bra på min tilbakevendende depresjon og OCD. Har i tillegg 20 mg Paroxetin. Minnet og konsentrasjonen har blitt verre, men det er vel prisen man betaler antakelig.

Gjest inne i en dårlig periode
Skrevet

Jeg bruker lamictal for tilbakevendende depressiv lidelse. (er muligens bipolar). Jeg har hatt et veldig svingende stemningsleie, men ble mye mer stabil av lamictal

Hei Bølger!

Takk for svar!

Jeg har fulgt med på en del av innleggene dine og jeg tror vi har veldig like

sykdomsbilder!

1) Vi har begge tegn på bipolar, men vet ikke om vi er det

2) Vi har begge prøvd Wellbutrin + jeg kunne nevnt mye mere.

Det hadde vært interessant å kunne hatt litt kontakt med deg, og diskutere litt.

Uansett: Hvilke medisiner bruker du nå? Noe annet enn Lamictal?

Sliter du med angst eller tvangstanker ved siden av depresjonen?

Gjest bølger
Skrevet

Hei Bølger!

Takk for svar!

sykdomsbilder!

Det hadde vært interessant å kunne hatt litt kontakt med deg, og diskutere litt.

''Det hadde vært interessant å kunne hatt litt kontakt med deg, og diskutere litt.''

Jeg er redd for å ha kontakt privat. Det er veldig viktig for meg å kunne være 100% anonym, men vi har jo forum for meldinger der vi kan ha litt kontakt. Må bare vite hvilke nick du bruker.

''Hvilke medisiner bruker du nå? Noe annet enn Lamictal?''

Jeg bruker lamictal, wellbutrin og fluanxol. Har prøvd å seponere fluanxol noen ganger, men det går ikke så bra.

''Sliter du med angst eller tvangstanker ved siden av depresjonen?''

Har ikke tvangstanker. Litt angst i perioder, men det er depresjonene som er hovedproblemet.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Det hadde vært interessant å kunne hatt litt kontakt med deg, og diskutere litt.''

Jeg er redd for å ha kontakt privat. Det er veldig viktig for meg å kunne være 100% anonym, men vi har jo forum for meldinger der vi kan ha litt kontakt. Må bare vite hvilke nick du bruker.

''Hvilke medisiner bruker du nå? Noe annet enn Lamictal?''

Jeg bruker lamictal, wellbutrin og fluanxol. Har prøvd å seponere fluanxol noen ganger, men det går ikke så bra.

''Sliter du med angst eller tvangstanker ved siden av depresjonen?''

Har ikke tvangstanker. Litt angst i perioder, men det er depresjonene som er hovedproblemet.

''Jeg er redd for å ha kontakt privat. Det er veldig viktig for meg å kunne være 100% anonym, men vi har jo forum for meldinger der vi kan ha litt kontakt.''

Dere kan begge ha e-mailadresser som er helt annonyme;)

Gjest bølger
Skrevet

''Jeg er redd for å ha kontakt privat. Det er veldig viktig for meg å kunne være 100% anonym, men vi har jo forum for meldinger der vi kan ha litt kontakt.''

Dere kan begge ha e-mailadresser som er helt annonyme;)

Hvor og hvordan. Må du ikke oppgi navn når du oppretter ny e-mail adresse.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvor og hvordan. Må du ikke oppgi navn når du oppretter ny e-mail adresse.

Yahoo.no, mener jeg at navnet ditt ikke kommer opp, kun valgt brukernavn!

Spør på "åpent" om ikke det stemmer...!

Gjest bølger
Skrevet

Hei Bølger!

Takk for svar!

sykdomsbilder!

Du kan få kontakt med meg på e-mail [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...