Gå til innhold

Jeg ville like om man kunne måle vennskap

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Hei!

Til deres informasjon som tydeligvis er fremmed med å tallsette følelser, hvorfor skal man ikke det når dette redskapet brukes internasjonalt!

Dette svarte en asperger venn:

" Det var en genial tanke det med å måle vennskap.. hehe Siden jeg ikke har peiling på den KAT kassen så kommenterer jeg bare det med å måle vennskap.

Jeg greier ikke helt å forstå hva du mener :

1) Mener du avstanden til at disse personene blir ubehagelige å ha nært seg? Hvor nært skal den og den personen være før det blir ubehagelig? Intimsfære?

2) Er det bedre venn ved 10 cm enn ved 50 cm, eller er det motsatt??

3) Vi snakker om nære venner og tette vennskap... så hvorfor ikke gi det centimetermål. Det er en logikk i det.

Osv osv... dette er i vertfall mennesker som skjønner hva jeg snakker om. Min psykiater vil ikke bli sjokkert om jeg vil tallfeste følelser, hun kjenner litt til, men uten å bruke den KAT-kassen.

Det er nok bl.a. dette som gjør at en med Asperger ikke kan kvitte seg med diagnosen :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...