Gå til innhold

Kronprinsparet tar barna ut av skolen i 2 mndr.

Anbefalte innlegg

Gjest krekling

Fordi jeg ikke synes det er noe lurt å ta en førsteklassing ut av skolen/klassen sin i 2 måneder midt i skoleåret.

I desember måned skjer det veldig lite opplæring i en førsteklasse, det meste går på juleforberedelser, juleverksted, julefeiring og Lucia fest og alt annet enn vanlig skolearbeide.

I januar måned er det tid for vanlig skole igjen, men det som skjer på læringsfronten kan foreldrene lett stå for selv, det er mest sosialiseringen som er viktig, men jenta har jo gått i barnehagen sannsynligvis sammen med de fleste av klassekameratene, så hun er vel godt sosialisert fra tidligere.

Fortsetter under...

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

20

• Mandolaika

20

• Sør

18

• Persille1365381127

7

Det skader neppe 1-klassingene, og de får utvilsomt lære utrolig mye mer enn det man gjør i 1-klasse på skolen.

Med vennlig hilsen

Har vært borti unger som av ulike årsaker har vært borte i flere uker, og de har hatt trøbbel med å "komme inn igjen" i klassemiljøet.

Nå er jo dette en ganske spesiell familie, så ungen er jo lite A4 fra før så det er ikke sikkert det har så mye å si fra eller til akkurat for arveprinsessen.

Skjønner ikke hvorfor dette ikke skulle sende gode signaler. Kronprinsbarna går på en helt ordinær skole. Det er det ikke mange kronprinsbarn i verden som gjør.

De som kritiserer dem, mener det sender dårlige signaler m.h.t. det å ta lett på å ta barna ut av skolen utenom skoleferiene. Dette er jo et stort problem i Oslo-skolen.

Annonse

Det er jo bra for barna å få oppleve noe annet,

og da er det også viktig at de ikke går glipp av undervisningen.

Jeg har en venninne som ble med foreldra på jordomseiling et år.

En opplevelse for livet og hun lærte veldig mye på turen :)

Ja, det er da absolutt mye man kan lære utenom akkurat det man lærer på skolen!

ShitDiddelyDo

De som kritiserer dem, mener det sender dårlige signaler m.h.t. det å ta lett på å ta barna ut av skolen utenom skoleferiene. Dette er jo et stort problem i Oslo-skolen.

De som kritiserer dem kritiserer dem uansett hva de gjør.

Jeg tror nok krompebarna har noe en del andre barn dessverre ikke har: To svært fornuftige foreldre.

Har vært borti unger som av ulike årsaker har vært borte i flere uker, og de har hatt trøbbel med å "komme inn igjen" i klassemiljøet.

Nå er jo dette en ganske spesiell familie, så ungen er jo lite A4 fra før så det er ikke sikkert det har så mye å si fra eller til akkurat for arveprinsessen.

Jeg var borte mesteparten av tiden (i alle år), og kom videre inn på universitetet uten problemer. :-)

Noen måneder her og der er neppe problematisk, så lenge det ikke er rett før eksamen, eller noe lignende.

Med vennlig hilsen

De som kritiserer dem kritiserer dem uansett hva de gjør.

Jeg tror nok krompebarna har noe en del andre barn dessverre ikke har: To svært fornuftige foreldre.

Ja, de virker svært fornuftige og jordnære. De har tatt denne avgjørelsen og man får respektere det.

De som kritiserer dem må forstå at de ikke alltid kan ta alle mulige slags hensyn for andres skyld heller.

Annonse

Jeg var borte mesteparten av tiden (i alle år), og kom videre inn på universitetet uten problemer. :-)

Noen måneder her og der er neppe problematisk, så lenge det ikke er rett før eksamen, eller noe lignende.

Med vennlig hilsen

det var det sosiale jeg tenkte på da, ikke det faglige :-)

Ja, du er så snar med å ta andre for å ikke ha noe seriøst å komme med, når det passer seg sånn. Det er selvfølgelig kun forbeholdt deg å gjøre det.

Godt å vite.

Du har selvsagt konkrete eksempler på disse grusomhetene du har oppdaget?

Godt å vite.

Du har selvsagt konkrete eksempler på disse grusomhetene du har oppdaget?

Ja, mange. Men du virker manipulerende, for det er sånn du pleier å svare. Jeg gidder da ikke bruke tid på å søke dem opp for deg.

Bra for dem, tenker jeg! Når de har anledning til det, så hvorfor ikke!

Barna til kronprinsparet får jo unektelig en veldig annerledes oppvekst enn de fleste andre barn gjør. Kanskje er en slik reise til steder hvor de ikke er kjent, og blir tatt imot som en hvilken som helst familie, et kjærkomment pusterom.

Hei,

Altså, sånn formelt så mener jeg at et kongehus ikke har noe å gjøre i et moderne demokrati. På den annen side, så lenge det er den nåværende kongen, og Haakon/MM, så er det neppe noen grunn til å rope om revolusjon. ;-)

Så innlegget mitt om vinking og silkebånd-klipping var mest fleip, men henspilte til at kongefamiliens utdanningsbehov trolig er en del forskjellig fra folk flests.

Märtha-Louise etc. har man mest for underholdningsverdi! ;-)

Med vennlig hilsen

''Altså, sånn formelt så mener jeg at et kongehus ikke har noe å gjøre i et moderne demokrati. På den annen side, så lenge det er den nåværende kongen, og Haakon/MM, så er det neppe noen grunn til å rope om revolusjon. ;-)

Märtha-Louise etc. har man mest for underholdningsverdi! ;-)

''

Helt enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...