Gå til innhold

Jeg har ingen vilje til noe som helst!

Anbefalte innlegg

Gjest UPF58 eller kanskje bipolar?
Skrevet

Bruker jeg for mye eller for lite Citalopram 20 mg?Orker ikke å gjøre noe som helst og isolerer meg selv i lange perioder,gjerne på intil 2-3 uker ad gangen,hvor jeg bare handler mat 1-2 ganger i uka og kun henter posten.

Føler at jeg har kommet inn i en ond sirkel hvor jeg ikke snakker med folk på 3-4 dager.Det er minst 5 mil til nærmeste dagsenter på Aurskog,og jeg er ikke villlig til å bruke 100 kr i bensin,for å sitte rett opp og ned på en stol og drikke kaffe,det kan jeg gjøre hjemme,og heller bruke pengene på Evergood og sjokolade!Radio,tv og internett fører til at jeg ikke går inn i de sinnsykes verden,men klarer å få i meg mat ,men sover fra kl 3.00-12 hver natt.Sover også 1-2 timer på dagtid.Hvis det går for kort tid mellom "frokost" (kl 13) og lunsj (kl 15) kan jeg bli trøtt og må sove fra 15.30-16.30.Når jeg da våkner drikker jeg en kopp kaffe (Krus på 2,5 dl)og er i ferd med å ødelegge nattesøvnen.

Jeg drikker aldri kaffe etter kl 21,men ofte cola.Hvis jeg merker at jeg er litt oppblåst eller har vondt i brystet,forsøker jeg å sulte meg litt.Har klart å vente med "frokost" til kl 15 en gang.Spiser typisk 2 cheeseburgere og 4-6 skiver kneip med brunost,reke-salat,jarsberg eller fårepølse.1 glass melk til frokost,eller juice epple eller appelsin.Min beste frokost er nok weetabix,med melk og syltetøy.Jordbær er best.

Hva gjør jeg feil? Er det mangel på mosjon? Feil døgnrytme,eller egenvalgt isolasjon fra venner,familie og naboer?Problemer med isolasjon kan lett løses med å dusje oftere,vaske klær oftere og prioritere bensin over hamstring av mat.Tar man med seg en matpakke,kan en tur til Oslo bli en utflukt 2-4 ganger per mnd,selv om det måtte koste 200 kr i reisepenger hver gang.

35 kr for dagskort og 165 kr i bensin.Ta med en bok og parker gjerne på Grorud eller Stovner,da slipper man både bomring og parkeringskostnader.Nå er mørketida lang,siden jeg bare ser sola fra kl 12-16! 4 timer er ikke stort,og man burde da kanskje være mer ute?Jeg har jo ingen unnskyldning med både gode klær og slagstøvler.Har store problemer med selvbildet.Etter ett halvt live med mobbing,har det vært tungt.Som enebarn blir man fort voksen og må finne ut av ting på egenhånd.Var ett "nøkkel-barn" fom 4 klasse og kokte poteter allerede i 2 elelr 3 klasse.

Satte bate plata på 4 og sjekket at de var kokt etter ca 10 min da satte jeg plata på 2 og tok de av plata etter ca 15 min.De var med skallet på ,så det var ingen vits med salt sa mor.De saltet potetene selv etterpå.

Føler at det blir feil å skylde på mine foreldre som døde i jula 2004.De kan ikke forsvare seg,og gjorde nok det beste de kunne,men ser i ettertid at jeg arvet for mye penger.Ville heller hatt mer kvalitetstid med de.65 år er for tidlig å legge inn årene!

Skulle ønske det var noe forum for sorg online!

Huff dette ble langt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...