Gå til innhold

Alternative medisiner og skolemedisin?

Anbefalte innlegg

Gjest skal-skal ?
Skrevet

Hva vet man egentlig om kombinasjonen av dette? Jeg har endel venner som vil ha meg til å bruke forskjellige typer, bla. aloa vera. De sier at jeg da etterhvert vil kunne slutte med mine medisiner mot lavt stoffskifte, jeg har ptsd, bipolar.

Dette høres jo kjempeflott ut. Jeg fikk høre at dette skjedde og at det også er leger som har tro på dette. Jeg er veldig skeptisk til slike ting, men det høres selvsagt kjempebra ut å kunne slutte med medisiner.

Jeg blir også litt sint pga at mennesker kan selge slike ting og påstå at du kan slutte med medisinene dine uten å ha noen resultater å vise til. Bare synsing. Er sånt egentlig lovlig? Det kan jo føre til at syke mennesker blir enda sykere? Eller er denne planten så bra at den kurerer så og si alt? Hvorfor er den i tilfelle da ikke mere kjent?

Hva tror dere om dette?

Gjest En tanke
Skrevet

For min del har jeg liten tro igjen på helsekost, er fordi jeg har prøvd alt mulig. Ser selv at det ikke virker, skulle ønske det virket...men det gjør ikke det av den grunn.

Gjest så enkelt er det ikke
Skrevet

Nei, så enkelt er det nok ikke. Hvis noen hadde oppdaget en slik fantastisk virkning av Aloe Vera hadde det vært viden kjent. Det kurerer hverken ptsd eller bipolaritet.

Gjest skal-skal ?
Skrevet

Det høres jo ganske fantastisk ut om dette skulle være sant. Synes bare det er litt rart at mennesker kan selge og reklamere slik for et produkt, at dette kan være lov?

Jeg skal ikke starte med dette, men jeg vet om mange som tror de kommer til å kunne slutte med hjertemedisiner, stoffskiftemedisiner osv. De påstår at over tid så vil blodprøvene endres til det bedre av denne planten.

Gjest skal-skal ?
Skrevet

Nei, så enkelt er det nok ikke. Hvis noen hadde oppdaget en slik fantastisk virkning av Aloe Vera hadde det vært viden kjent. Det kurerer hverken ptsd eller bipolaritet.

Svaret ovenfor skulle til deg.

Gjest så enkelt er det ikke
Skrevet

Det høres jo ganske fantastisk ut om dette skulle være sant. Synes bare det er litt rart at mennesker kan selge og reklamere slik for et produkt, at dette kan være lov?

Jeg skal ikke starte med dette, men jeg vet om mange som tror de kommer til å kunne slutte med hjertemedisiner, stoffskiftemedisiner osv. De påstår at over tid så vil blodprøvene endres til det bedre av denne planten.

Det kan godt være at planten gjør noe positivt i kroppen, men reklamerer de virkelig med at de kan kurere bipolaritet?

Gjest skal-skal ?
Skrevet

Det kan godt være at planten gjør noe positivt i kroppen, men reklamerer de virkelig med at de kan kurere bipolaritet?

Nei, det gjør de ikke. De tok alle sykdommer generelt og fortalte at skolemedisin inneholder syntetiske stoffer som er søppel for kroppen. Dette bør vi bestemme oss for ikke å ha i oss.

Jeg torde liksom ikke å si at jeg har bipolar, men jeg spurte om levaxin. De sa da at jeg kunne starte med denne drikken og at blodverdiene ville normalisere seg etterhvert og at jeg da kunne gå ned i dose og evt slutte etterhvert. Dette hadde visst skjedd mange ganger.

Jeg sa da at jeg synes det er veldig rart, om dette stemmer, at ikke helsevesenet har anbefalt denne behandlingen istedet for medisiner. Fikk til svar at leger tror ikke på sånne ting.

Jeg har egentlig litt lyst til å prøve ut dette for å se om det stemmer. Lurer på om det blir galt å ta aloa vera sammen med litium? En lege sa engang at jeg må være forsiktig med å kombinere den med naturmedisiner.

Skrevet

Nei, det gjør de ikke. De tok alle sykdommer generelt og fortalte at skolemedisin inneholder syntetiske stoffer som er søppel for kroppen. Dette bør vi bestemme oss for ikke å ha i oss.

Jeg torde liksom ikke å si at jeg har bipolar, men jeg spurte om levaxin. De sa da at jeg kunne starte med denne drikken og at blodverdiene ville normalisere seg etterhvert og at jeg da kunne gå ned i dose og evt slutte etterhvert. Dette hadde visst skjedd mange ganger.

Jeg sa da at jeg synes det er veldig rart, om dette stemmer, at ikke helsevesenet har anbefalt denne behandlingen istedet for medisiner. Fikk til svar at leger tror ikke på sånne ting.

Jeg har egentlig litt lyst til å prøve ut dette for å se om det stemmer. Lurer på om det blir galt å ta aloa vera sammen med litium? En lege sa engang at jeg må være forsiktig med å kombinere den med naturmedisiner.

Syntetisk og syntetisk - det er mange stoffer i medisin som er "syntetisk" i betydningen framstilt i laboratorium. Det betyr ikke at de ikke er "naturlige" i betydningen "finnes (også) i naturen". Det er bare det at den mengden som finnes i naturen, ikke er tilstrekkelig - og at det ville bli svindyrt å bare utvinne stoffet derfra.

Jeg har null peil på naturmidler, men hvis legene sier man skal være forsiktig med enkelte kombinasjoner, hadde jeg fulgt det rådet.

Alt "naturlig" er ikke nødvendigvis positivt. (Jeg vet at du ikke påsto det.) Det finnes f.eks. rikelig med dødelige vekster i naturen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...