Gå til innhold

Skikk og bruk om julebordet (quiz)

Anbefalte innlegg

Jeg bommet på to: Hvilken side sitter bordamen på og hva gjør bordkavaleren mht borddamens stol :-)

Re det første så prøvde jeg å huske hvordan vi satt under vår egen bryllupsmiddag, men jeg har tydeligvis glemt dette .-)

Men dette var jo en veldig enkelt test, da, spesielt med tanke på hvordan enkelte av svaralternativene var utformet. Så var det da også mer enn 90% som hadde svart riktig på de fleste spørsmålene.

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=388

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355674-skikk-og-bruk-om-julebordet-quiz/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk alt riktig og en god latter i tillegg. Måtte tenke på Donald på restaurant der de foreslo å feste servietten som en smekke.

Når det gjelder plassering ved bordet, gjelder så vidt jeg vet motsatt regel når man går langs veien. Mannen skal gå ytterst og beskytte kvinnen mot veiens farer, og siden de går på venstre side skal damen gå på hans venstre side. Men altså sitte på hans høyre.

Annonse

Jepp, den må være enkel - jeg som ikke er opptatt av etikette fikk 14 av 15.. Hallo; kuvertasjett på venstre side, liksom??

Skal prøve å få sove i natt likevel...

'' Hallo; kuvertasjett på venstre side, liksom?? ''

Ha! Den var jo superlett! :-)

Har ikke tall på alle de selskapsoppdekkinger jeg har foretatt, i min fortid som deltids-servitør på et sted med mye selskapsmiddager! :-)

Jeg fikk alt riktig og en god latter i tillegg. Måtte tenke på Donald på restaurant der de foreslo å feste servietten som en smekke.

Når det gjelder plassering ved bordet, gjelder så vidt jeg vet motsatt regel når man går langs veien. Mannen skal gå ytterst og beskytte kvinnen mot veiens farer, og siden de går på venstre side skal damen gå på hans venstre side. Men altså sitte på hans høyre.

Takk for opplæring i hvor menn skal plassere seg .-)

Jeg vet dog at en mann aldri skal gå bak en kvinne opp en trapp - han skal ikke kunne mistenkes for å titte oppunder skjørtet hennes ;-)

'' Hallo; kuvertasjett på venstre side, liksom?? ''

Ha! Den var jo superlett! :-)

Har ikke tall på alle de selskapsoppdekkinger jeg har foretatt, i min fortid som deltids-servitør på et sted med mye selskapsmiddager! :-)

Hmpff - jada, bare gni det inn .-(

Trodde jeg var relativt verdensvant mtp restauranter i hvert fall, men den gang ei... Hm, har vel dumma meg ut noen ganger, da .-D

ShitDiddelyDo

Hmpff - jada, bare gni det inn .-(

Trodde jeg var relativt verdensvant mtp restauranter i hvert fall, men den gang ei... Hm, har vel dumma meg ut noen ganger, da .-D

Du trenger ikke skamme deg. Jeg vet ikke engang hva kuvertasjett er for noe, og jeg er fryktelig glad i god mat, men jeg driter en god beng i hva det maten ligger på heter. Satser på at kelneren vet hva han gjør når han serverer go'sakene, og velger riktig bestikk.

Du trenger ikke skamme deg. Jeg vet ikke engang hva kuvertasjett er for noe, og jeg er fryktelig glad i god mat, men jeg driter en god beng i hva det maten ligger på heter. Satser på at kelneren vet hva han gjør når han serverer go'sakene, og velger riktig bestikk.

Forhåpentligvis serveres du ikke mat på kuvertasjetten, da :-)

Kuvertasjetten er den lille asjetten som ligger til vesntre for gaffelen.

Gjest Elextra

Her tenkte jeg at jeg skulle slå til med full klaff, men fikk en feil. Var i tvil om selskapsvesken og den landet feil.... Skal den liksom sloss med servietten på fanget?

Selv pleier jeg å henge den på stolryggen om mulig eller evt. legge den under.

Annonse

Her tenkte jeg at jeg skulle slå til med full klaff, men fikk en feil. Var i tvil om selskapsvesken og den landet feil.... Skal den liksom sloss med servietten på fanget?

Selv pleier jeg å henge den på stolryggen om mulig eller evt. legge den under.

Jeg liker heller ikke å ha vesken på fanget, men har en eller annen gang fått med meg at den 'skal' ligge der :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...