Gå til innhold

Hva feiler meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke skrevet eller vært her inne før, så er ikke sikker på om jeg skriver i riktig tråd, men det angår jo psykisk helse så jeg prøver meg.

De siste to månedene har jeg rett og slett følt meg nedstemt og trist, tiltaksløs, verdiløs, you name it. Jeg er student, og har egentlig ingenting å klage over, derfor har jeg ikke nevnt det til noen jeg faktisk kan snakke med i virkeligheten. Jeg har venner og familie som bryr seg, og et fullt overkommerlig studie, men jeg TAKLER det likevel ikke! Jeg føler meg dønn alene selvom jeg bor sammen med andre, og tenker svært negative tanker, døgnet rundt.

Den siste uken har det vært mange tanker og konstant stress omkring framtiden min surrende rundt i hodet mitt, og i forrige uke var jeg på besøk hos en venn, og hele systemet mitt bare kortsluttet.

Hårene mine reiste seg på kroppen og jeg fikk ikke puste, måtte gispe etter luft. Tårene mine rant, og dette varte i noen minutter, før jeg kom til meg selv. Når jeg gjorde det var jeg i ferd med å besvime.. Jeg hadde drukket alkohol dagen før, noe som sikkert ikke er helt bra, men det var ikke i overdrevne mengder.

Idag fikk jeg samme følelsen på vei til butikken. Jeg følte at alle stirret på meg og snakket om meg, og så på lårene mine.. Jeg fikk ikke til å se ordentlig, og hjertet mitt pumpet hardt. Jeg måtte stoppe flere ganger for å ta noen dype åndedrag, for jeg fikk en kvelningsfornemmelse lik sist gang. Hørslen min var også uklar, og det føltes ut som om jeg gikk på utsiden av meg selv..

Er det noen som kan hjelpe meg, jeg vil ikke ha det slik. Livet er surt og rutinepreget, og det er ingenting som motiverer meg til å stå opp om morgenen. Jeg har lurt mange ganger på i det siste hva som er vitsen med videre eksistens. Det er skremmende tanker og jeg vil ikke ha det slik..

Skrevet

Du har angst. Kontakt fastlegen i morgen den dag.

Skrevet

Du har angst. Kontakt fastlegen i morgen den dag.