Gå til innhold

Spiser man det hvite på brien?

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg elsker ost&kjeks& vin.. men er ikke helt fortrolig med det hvite på brien. Ser at noen spiser det, mens jeg selv skjærer nøye av disse "skorpene".

Men nå er jeg usikker på om jeg gidder. Er det meningen at man skal spise det hvite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man spiser det hvite på brien. Det er jo der smaken sitter...

Gjest Merithe
Skrevet

Merka at jeg ikke likte den smaken. Så jeg har nok misforstått helt. Men koser meg godt med det inni da :-)

Gjest Merithe
Skrevet

Øh, tester ut nytt nick. Men her ble det blandings :-)

Skrevet

Det er vel en smakssak?

Selv synes jeg ikke denne skorpa smaker noe spesielt godt, så jeg vil helst skjære den bort.

Gjest verinoca
Skrevet

Det er vel en smakssak?

Selv synes jeg ikke denne skorpa smaker noe spesielt godt, så jeg vil helst skjære den bort.

Godt noen er som meg :-) Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk ikke jeg har sett noen andre skjære det bort...

Skrevet

Godt noen er som meg :-) Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk ikke jeg har sett noen andre skjære det bort...

Jeg husker min tante en gang fnøys da jeg skar bort fleskranda på spekeskinkeskivene - det var jo der smaken satt, mente hun. ;-)

Jeg skjærer fortsatt bort både den & skorpa på brie og camembert. :-) OG jeg fjerner skallet på appelsinene...*he he*

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg husker min tante en gang fnøys da jeg skar bort fleskranda på spekeskinkeskivene - det var jo der smaken satt, mente hun. ;-)

Jeg skjærer fortsatt bort både den & skorpa på brie og camembert. :-) OG jeg fjerner skallet på appelsinene...*he he*

''OG jeg fjerner skallet på appelsinene...*he he*''

Særing!

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jo en viss skorpe rundt hele osten, mener du at du heller ikke spiser skorpen langs topp og bunn eller bare den rundt?

Jeg pleier også å la den tykkeste skorpen bli igjen, men ikke den tynne på toppen. Jo mer vellagret ost, jo tykkere skorpe.

Gjest verinoca
Skrevet

Det er jo en viss skorpe rundt hele osten, mener du at du heller ikke spiser skorpen langs topp og bunn eller bare den rundt?

Jeg pleier også å la den tykkeste skorpen bli igjen, men ikke den tynne på toppen. Jo mer vellagret ost, jo tykkere skorpe.

Jeg er ganske nøye på å fjerne alt, ja. Helst graver jeg bare fyllet ut, men det ser ikke så classy ut ;-)

Skrevet

Alt er vel lov, men meningen er at det hvite skal spises. Det er der det meste av smaken sitter :-)

candyqueen_83
Skrevet

Før likte jeg ikke skorpen, men nå syns jeg det er det beste med osten :o)

Skrevet

Jeg var i selskap forige helg, da var det en som skar vekk skorpa rundt. Jeg har aldri sett det før, så jeg stusset litt på det. Men nå skjønner jeg at det er flere av dere ;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Jeg var i selskap forige helg, da var det en som skar vekk skorpa rundt. Jeg har aldri sett det før, så jeg stusset litt på det. Men nå skjønner jeg at det er flere av dere ;-)

Vi vanker ikke i de samme kretser, skjønner jeg :o)))

Skrevet

Ja :-)

Det ville være veldig vanskelig å fjerne den på annen måte enn å ete den hehe.

Kos deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...