Gå til innhold

Ansikt og hals

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser ofte i ukeblader og på krukkene med dagkrem at kremen skal påføres på ansikt og hals. Er det vanlig å gjøre det, tro?

Jeg smører inn halsen, men bruker bare body lotion. Synes halsen hører med til kroppen og ikke til ansiktet.

Enn dere som bruker brunkrem eller hva det nå heter: Tar dere med halsen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid brukt dag og nattkrem både i ansiktet og på halsen.

Skrevet

Halsen er mer utsatt enn resten av kroppen, særlig om sommeren. Hvis man går med utringning, bør man smøre inn brystet og hendene også. Bruk også solfaktor på disse stedene.

Skrevet

Halsen er mer utsatt enn resten av kroppen, særlig om sommeren. Hvis man går med utringning, bør man smøre inn brystet og hendene også. Bruk også solfaktor på disse stedene.

Ja, det er klart. Det jeg lurer på er om folk smører inn ansiktskrem på halsen.

Skrevet

Jeg har så dårlig øyemål at jeg alltid tar for mye ansiktskrem når jeg skal smøre - så jeg har rikelig til både hals og hender. Selv etter ørti år som ansiktssmører. Sukk. Kanskje jeg kan se fram til en rynkefri hals som 75-åring????

Skrevet

Jeg har alltid brukt dag og nattkrem både i ansiktet og på halsen.

OK. Jeg må med skam melde at jeg aldri har eid en nattkrem. Den er kanskje litt fetere enn dagkrem?

Skrevet

Jeg har så dårlig øyemål at jeg alltid tar for mye ansiktskrem når jeg skal smøre - så jeg har rikelig til både hals og hender. Selv etter ørti år som ansiktssmører. Sukk. Kanskje jeg kan se fram til en rynkefri hals som 75-åring????

He he. Ja, fordi du fortjener det!

Skrevet

He he. Ja, fordi du fortjener det!

*Kaster-håret-elegant-og-kikker-flørtende-på-Babette* Thank you, my dear! ;-)

Skrevet

Ja, det er klart. Det jeg lurer på er om folk smører inn ansiktskrem på halsen.

Jeg har begynt med det. Før brukte jeg bodylotion, men etter at jeg leste en artikkel på nettet om at halsen blir seende eldre ut enn ansiktet når man blir eldre, begyne jeg å bruke antirynkekrem her også.

Skrevet

Jeg har begynt med det. Før brukte jeg bodylotion, men etter at jeg leste en artikkel på nettet om at halsen blir seende eldre ut enn ansiktet når man blir eldre, begyne jeg å bruke antirynkekrem her også.

Jeg tror det viktige er at man tilfører fuktighet, uansett hva båten heter. Men halsen er ofte mer ubarmhjertig enn ansiktet når det gjelder alderstegn. Kalkunhals er ikke pent.

Skrevet

Nå måtte jeg tenke meg om. Men jeg bruker visst ansiktskremen til ansiktet og under haka, fram til der haka slutter og halsen begynner (var det forståelig forklart, tro?).

Skrevet

OK. Jeg må med skam melde at jeg aldri har eid en nattkrem. Den er kanskje litt fetere enn dagkrem?

Jeg smører inn halsen om kvelden før jeg legger meg, ikke om dagen siden det kan bli litt klissete synes jeg. Jeg bruker nattkrem. Du finner rimelige og gode dag og nattkremer. Jeg benytter meg ofte av tilbudene. Følg med på reklamen. Da blir ikke utgiftene større enn om jeg hadde brukt bodylotion.

Skrevet

Ansiktskremen smører jeg også på halsen. Bruker sjelden bodylotion.

Om jeg bruker foundation el.l. så får også halsen litt oppmerksomhet av den også ;)

Skrevet

Jeg brukte alltid bodylotion på halsen før, men har gått over til å bruke ansiktskrem de senere årene.

Foundation brukes ikke på halsen, bare 'jevner ut' under haka.

Skrevet

Jeg bruker dermalogica og smører på både ansikt og hals. Jeg har også hørt at man skal bruke ansiktskremen både på ansikt og hals, men vet ikke helt hvorfor. Kanskje har det noe med kvaliteten på huden på halsen å gjøre, at den ligner mer på huden i ansiktet?

Sånn som feks foundation og pudder, det tar jeg litt på øvre dele av halsen, men ikke så mye at det virker kunstig...

Skrevet

Jeg behandler halsen som en del av ansiktet. Er raus med alle slags remedier jeg putter på.

Skrevet

Det finnes hudpleiemerker som har kremer som kan brukes både natt og dag og det er jo greit.

Nattkremene er vel fyldigere og skal gi litt mere enn dagkremene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...