Gå til innhold

Hva er dette, og hva bør gjøres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man sitter alene inne foran dataen hele tiden, og skvetter når biler stopper utenfor, og tenker at "de" kommer for å "ta" en... at de kommer til å bryte seg inn og "ta" en... "de" er litt uvisst hvem er, men man har sine mistanker om at det er den og den man har vært i kontakt med...

Hva feiler en da? Grensepsykose?

Sett at man aldri har blitt truet av noen som helst om noe slikt, eller at det er ingenting "i realiteten" som tyder på at dette kan skje...

Bør en foreta seg noe, og hva bør en eventuelt foreta seg? Skal en be om flere/andre medisiner? Skal en be om innleggelse?

Jeg skal snakke med psykiateren om dette så snart jeg har time. Men jeg forsøker å orientere meg litt, bare.

Skal legge til andre fakta:

1. Føler at en er som en robot når en er sammen med andre, altså at man ikke er "ekte", og at man er styrt utenfra - dette vet jeg er et symptom på psykose, men er man egentlig psykotisk / grensepsykotisk siden man klarer å gjenkjenne symptomene på denne måten, og vet at tankene er irrasjonelle?

2. Føler seg forfulgt og at noen skal lure en i en felle - i dette tilfellet er det Politiet og NAV som skal det.

Nei... jeg har det ikke bra for tiden... har fått det merkbart verre... hva bør jeg foreta meg? Bare sitte her inne, mutters alene, og grue meg til jeg skal på jobben og eksponere meg og bli enda mer "aktiv"?

Skrevet

Hah, kanskje er dette beste innlegget jeg noensinne har skrevet her... enda jeg ikke sier det er BRA i det hele tatt...

Skrevet

En kan lett tørne om en bare sitter framfor en PC og ikke ser folk i alle fall. KOM DEG UT EN TUR!

Skrevet

En kan lett tørne om en bare sitter framfor en PC og ikke ser folk i alle fall. KOM DEG UT EN TUR!

Det er jo ute blant folk jeg "tørner"... har vært på jobb 3 dager denne uka, og har vært på spasertur hver jævla dag!

Skrevet

Jeg vet godt at dette ikke er noen "kiosk", men er så sliten i hodet og musklene... er så stresset, og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Skrevet

Har også forgiftningstanker, tenker ofte at folk har kommet seg inn i leiligheten min og byttet ut medisinene mine med gift...

Men jeg vet det er tull da, og klarer å ta medisinene...

Skrevet

Jeg vet godt at dette ikke er noen "kiosk", men er så sliten i hodet og musklene... er så stresset, og vet ikke hva jeg skal gjøre...

Tok 2 Paracet mot hodepinen, da... i alle fall...

Får jo hodepine av disse tankene!

Gjest det er min erfaring.
Skrevet

Jeg fikk "diagnostisert" grensepsykose i forbindelse med at jeg opplevde tanker som jeg selv med en gang forsto var vrangforestillinger. De gikk på at jeg var en morder. Men det er jeg ikke. Tvertimot.

Kan ikke definisjonene så vet ikke hvor grensene går. Men for meg var dette kortvarige symptomer.

Skrevet

Jeg fikk "diagnostisert" grensepsykose i forbindelse med at jeg opplevde tanker som jeg selv med en gang forsto var vrangforestillinger. De gikk på at jeg var en morder. Men det er jeg ikke. Tvertimot.

Kan ikke definisjonene så vet ikke hvor grensene går. Men for meg var dette kortvarige symptomer.

Ok, da er det nok grensepsykose, da ja... men det er langvarig for meg da. Eller det går jo opp og ned, da. Men har vært sånn i årevis, selv om jeg står på antipsykotiske medikamenter.

Så til neste! =P Hva skal jeg gjøre?

Gjest det er min erfaring.
Skrevet

Ok, da er det nok grensepsykose, da ja... men det er langvarig for meg da. Eller det går jo opp og ned, da. Men har vært sånn i årevis, selv om jeg står på antipsykotiske medikamenter.

Så til neste! =P Hva skal jeg gjøre?

Jeg har null kunnskap om hvordan du kan bli bedre, men første pri må jo være å snakke med psykiateren din om hva som er optimal behandling.

Er det en mulighet for at din livsførsel kan påvirke symptomene noen vei slik at du selv kan endre noe for å bli bedre? Aktiviteter, utfordringer, trening, kosthold?? Du taper ikke noe på å sjekke det ;)

Skrevet

Jeg har null kunnskap om hvordan du kan bli bedre, men første pri må jo være å snakke med psykiateren din om hva som er optimal behandling.

Er det en mulighet for at din livsførsel kan påvirke symptomene noen vei slik at du selv kan endre noe for å bli bedre? Aktiviteter, utfordringer, trening, kosthold?? Du taper ikke noe på å sjekke det ;)

Tja... =)

Tenker det først og fremst er snakk om medikamentell hjelp...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...