Gå til innhold

Hvor mye tjener renholdere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med vaskejobber eller som jobber som renholder? Får man timelønn eller fast lønn for arbeidet? Har man mulighet til å velge type vaskejobb eller må man ta det man blir tilbudt?

Videoannonse
Annonse
Gjest vaskefilleline
Skrevet

Jeg hadde fast månedslønn. I timelønn utgjorde det drøyt 120 kr. Det er noen år siden nå, så lønna har nok steget. Om jeg hadde hatt fagbrev ville lønna vært endel høyere.

Skrevet

Jeg hadde fast månedslønn. I timelønn utgjorde det drøyt 120 kr. Det er noen år siden nå, så lønna har nok steget. Om jeg hadde hatt fagbrev ville lønna vært endel høyere.

Hva slags jobber gjorde du og kunne du velge? Jeg kunne kanskje tenke meg et fast sted å vaske f.eks. kontor, butikk, skolebygninger. Jeg kunne ikke tenke meg bare toaletter eller private hjem. Jeg har også et ønske om å jobbe på ettermiddag/kveld. Får man kveldstillegg?

Skrevet

Hva slags jobber gjorde du og kunne du velge? Jeg kunne kanskje tenke meg et fast sted å vaske f.eks. kontor, butikk, skolebygninger. Jeg kunne ikke tenke meg bare toaletter eller private hjem. Jeg har også et ønske om å jobbe på ettermiddag/kveld. Får man kveldstillegg?

Hvis jeg var deg, ville jeg ha søkt renholdsjobb i det offentlige. Du kan f.eks. søke jobb på en skole, men der starter du tidlig må morgenen. Da vasker du klasserom, korridorer, toaletter, kontorer o.s.v. Du vil bli en del av et system for hvor og når ting skal vaskes.

Jeg vasket i en statlig bedrift for 10-12 år siden. Der vasket jeg alt i forskjellige bygg og det var stor variasjon i hyppighet og type rom som skulle vaskes.

Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg ha søkt renholdsjobb i det offentlige. Du kan f.eks. søke jobb på en skole, men der starter du tidlig må morgenen. Da vasker du klasserom, korridorer, toaletter, kontorer o.s.v. Du vil bli en del av et system for hvor og når ting skal vaskes.

Jeg vasket i en statlig bedrift for 10-12 år siden. Der vasket jeg alt i forskjellige bygg og det var stor variasjon i hyppighet og type rom som skulle vaskes.

Når begynner arbeidsdagen da? Har du tidspress på deg, må du være ferdig innen en viss tid? Fikk du tillegg for å jobbe tidlig om morgenen? Er renholdsyrket noe for dem som sliter med helsen psykisk? Jeg vurdere renhold fordi jeg synes det sosiale er vanskelig, det å omgås mange forskjellige mennesker og å være sosial med dem.

Skrevet

Når begynner arbeidsdagen da? Har du tidspress på deg, må du være ferdig innen en viss tid? Fikk du tillegg for å jobbe tidlig om morgenen? Er renholdsyrket noe for dem som sliter med helsen psykisk? Jeg vurdere renhold fordi jeg synes det sosiale er vanskelig, det å omgås mange forskjellige mennesker og å være sosial med dem.

Det er vanskelig å svare på, for i en renholdjobb vil du møte på mange forskjellige personer, fordi du jobber til samme tid som andre. Før i tiden jobbet mange i renholsyrket etter at folk var dratt hjem, slik er det stort sett ikke lenger. Du har arbeidstida di og alle arbeidsoppgaver er blitt regnet ut etter stoppeklokke, så du har et viss tidspress på deg.

Gjest vaskefilleline
Skrevet

Jeg vasket i en helseinstitusjon. Jeg fikk lønn for et visst antall timer, men kunne gå når jeg var ferdig. Vanligvis brukte jeg langt mindre tid enn det jeg ble betalt for.

Jeg var heldig som arbeidet med veldig lite folk rundt meg. De fleste var gått for dagen når jeg kom på.

Persille1365381127
Skrevet

Det selskapet vi bruker lønner etter tariff såvidt jeg har skjønt, og de har minstelønn på 160,- i timen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...