Gå til innhold

Hvor mye tjener renholdere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med vaskejobber eller som jobber som renholder? Får man timelønn eller fast lønn for arbeidet? Har man mulighet til å velge type vaskejobb eller må man ta det man blir tilbudt?

Videoannonse
Annonse
Gjest vaskefilleline
Skrevet

Jeg hadde fast månedslønn. I timelønn utgjorde det drøyt 120 kr. Det er noen år siden nå, så lønna har nok steget. Om jeg hadde hatt fagbrev ville lønna vært endel høyere.

Skrevet

Jeg hadde fast månedslønn. I timelønn utgjorde det drøyt 120 kr. Det er noen år siden nå, så lønna har nok steget. Om jeg hadde hatt fagbrev ville lønna vært endel høyere.

Hva slags jobber gjorde du og kunne du velge? Jeg kunne kanskje tenke meg et fast sted å vaske f.eks. kontor, butikk, skolebygninger. Jeg kunne ikke tenke meg bare toaletter eller private hjem. Jeg har også et ønske om å jobbe på ettermiddag/kveld. Får man kveldstillegg?

Skrevet

Hva slags jobber gjorde du og kunne du velge? Jeg kunne kanskje tenke meg et fast sted å vaske f.eks. kontor, butikk, skolebygninger. Jeg kunne ikke tenke meg bare toaletter eller private hjem. Jeg har også et ønske om å jobbe på ettermiddag/kveld. Får man kveldstillegg?

Hvis jeg var deg, ville jeg ha søkt renholdsjobb i det offentlige. Du kan f.eks. søke jobb på en skole, men der starter du tidlig må morgenen. Da vasker du klasserom, korridorer, toaletter, kontorer o.s.v. Du vil bli en del av et system for hvor og når ting skal vaskes.

Jeg vasket i en statlig bedrift for 10-12 år siden. Der vasket jeg alt i forskjellige bygg og det var stor variasjon i hyppighet og type rom som skulle vaskes.

Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg ha søkt renholdsjobb i det offentlige. Du kan f.eks. søke jobb på en skole, men der starter du tidlig må morgenen. Da vasker du klasserom, korridorer, toaletter, kontorer o.s.v. Du vil bli en del av et system for hvor og når ting skal vaskes.