Gå til innhold

Når de spør etter referanser ved boligutleie

Anbefalte innlegg

Gjest boligutleie
Skrevet

Skal ut på leiemarkedet for første gang. Har i mange år bodd i studentby. De vil ha en søknad og referanser. tenker de da på boligreferanser, mht til tidligere utleiere? Og vil dem da at jeg skal bruke studentskipnaden som referanse? Eller hva vil de ha?

Videoannonse
Annonse
Gjest hos oss
Skrevet

Fortrinnsvis vil de vel ha referanse fra folk du tidligere har leid hos, som kan si noe om hvordan leietaker du var / er.

Hvis samskibnaden kan hente ut opplysninger om at du alltid har betalt i riktig tid osv så kan du legge ved det, men hvis ikke ville jeg skrevet at du bare har leid hos samskbnaden og ikke har referanser fra der du har bodd. Så får du heller legge ved andre referanser, som viser at du har inntekt, at du er pålitelig på jobb eller andre som kan si noe fordelaktig om deg som er relevant.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg ville ha ønsket vite om :

- du er betalingsdyktig, og betaler innen fristen

- du har dyr eller om du røyker

- du er rolig og omgjelgelig, eller om du er en fester-type

- hvor du vanligvis bor, for å vite omtrent hvor mye du er borte fra hybelen/leiligheta du leier

- du er ordensmenneske, eller rotete...

Referanse er betryggende. Det er jo bekreftelse på at noen som har leid ut til deg går god for deg. Studentskipsnaden kan jo bekrefte hvorvidt du har betalt i tide eller ikke.

Ellers så kan du jo skrive noe selv om deg selv, for å forsøke presentere deg og skape et bilde av deg selv.

Gjest boligutleie
Skrevet

Jeg ville ha ønsket vite om :

- du er betalingsdyktig, og betaler innen fristen

- du har dyr eller om du røyker

- du er rolig og omgjelgelig, eller om du er en fester-type

- hvor du vanligvis bor, for å vite omtrent hvor mye du er borte fra hybelen/leiligheta du leier

- du er ordensmenneske, eller rotete...

Referanse er betryggende. Det er jo bekreftelse på at noen som har leid ut til deg går god for deg. Studentskipsnaden kan jo bekrefte hvorvidt du har betalt i tide eller ikke.

Ellers så kan du jo skrive noe selv om deg selv, for å forsøke presentere deg og skape et bilde av deg selv.

'' hvor du vanligvis bor, for å vite omtrent hvor mye du er borte fra hybelen/leiligheta du leier

''

Den forsto jeg ikke helt..

Gjest sjøstjerna
Skrevet

'' hvor du vanligvis bor, for å vite omtrent hvor mye du er borte fra hybelen/leiligheta du leier

''

Den forsto jeg ikke helt..

Er det hybel inne boligen til utleier, så vil de kanskje foretrekke pendlere.

Er det leilighet med felles inngang eller at huset er lytt- slik at leietaker/huseier kommer til å høre hverandre, så kan det være likens.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...