Gå til innhold

Narsisistisk personlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en dame på treningssenteret som har fast plass foran speilet. Hun bruker ikke benkene som oss andre. Står eller sitter foran speilet mens hun gjør seg klar før og etter trening. Synes dette er litt merkelig oppførsel. Er hun forelsket i sitt eget speilbilde tro? Narsisistisk personlighet?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvorfor er man på trening? Tja. For de fleste dreier det seg om kropp. Da er speil relevant.

Jeg for min del er langt mer skeptisk til disse skruene som snur seg med ryggen til speilet for å ... ja ... ikke vet jeg. For å demonstrere? Det er en del av disse. Snodige folk. Det finnes absolutt ingen logikk i å snu seg med ryggen mot speilet. Utrolig dumt ser det også ut.

Det er derimot mye logikk i å studere sitt eget speilbilde når man trener. Det er svært relevant. Det å se på seg selv før og etter trening har også noe for seg. Musklene blåses opp i løpet av en økt.

Skrevet

Hvorfor er man på trening? Tja. For de fleste dreier det seg om kropp. Da er speil relevant.

Jeg for min del er langt mer skeptisk til disse skruene som snur seg med ryggen til speilet for å ... ja ... ikke vet jeg. For å demonstrere? Det er en del av disse. Snodige folk. Det finnes absolutt ingen logikk i å snu seg med ryggen mot speilet. Utrolig dumt ser det også ut.

Det er derimot mye logikk i å studere sitt eget speilbilde når man trener. Det er svært relevant. Det å se på seg selv før og etter trening har også noe for seg. Musklene blåses opp i løpet av en økt.

Tror ikke dette er relevant i dette tilfellet. Jeg måtte inn i nøkkelskapet mitt og hun rikket seg ikke en cm. Ble så irritert at jeg dro jakka over hodet hennes:-)

Gjest fitness
Skrevet

''Jeg for min del er langt mer skeptisk til disse skruene som snur seg med ryggen til speilet for å ... ja ... ikke vet jeg. For å demonstrere? Det er en del av disse. Snodige folk. Det finnes absolutt ingen logikk i å snu seg med ryggen mot speilet. Utrolig dumt ser det også ut.''

Personlig har vi svært få av disse der jeg trener. Jeg tror egentlig ikke jeg har sett dem i det hele tatt.

Det jeg synes ser veldig dumt ut er de som legger seg ned på gulvet når de skal ta "benkpress". Vanlige folk legger seg jo på en av benkene, men disse personene, som jeg faktisk har sett noen av i det siste, de er hva jeg vil betegne som smellfeite og sikkert like sterke som de er feite, de legger seg altså på gulvet. Jaja, det er sikkert en grunn til det også.

Nå må det også føres på at jeg trener på et helt vanlig treningssenter (ala sats, Elixia, etc) og denne typen mennesker innbiller jeg meg kanskje er vanligere på sånne kroppsbyggingssenter. Personene ser imidlertid overhodet ikke ut som bodybuildere, muligens mer som strongman, men i grunn egentlig ikke det heller med de gedigne magene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg for min del er langt mer skeptisk til disse skruene som snur seg med ryggen til speilet for å ... ja ... ikke vet jeg. For å demonstrere? Det er en del av disse. Snodige folk. Det finnes absolutt ingen logikk i å snu seg med ryggen mot speilet. Utrolig dumt ser det også ut.''

Personlig har vi svært få av disse der jeg trener. Jeg tror egentlig ikke jeg har sett dem i det hele tatt.

Det jeg synes ser veldig dumt ut er de som legger seg ned på gulvet når de skal ta "benkpress". Vanlige folk legger seg jo på en av benkene, men disse personene, som jeg faktisk har sett noen av i det siste, de er hva jeg vil betegne som smellfeite og sikkert like sterke som de er feite, de legger seg altså på gulvet. Jaja, det er sikkert en grunn til det også.

Nå må det også føres på at jeg trener på et helt vanlig treningssenter (ala sats, Elixia, etc) og denne typen mennesker innbiller jeg meg kanskje er vanligere på sånne kroppsbyggingssenter. Personene ser imidlertid overhodet ikke ut som bodybuildere, muligens mer som strongman, men i grunn egentlig ikke det heller med de gedigne magene.

Jeg trener også på et helt vanlig SATS-gym, men disse som snur seg bort har jeg sett mange ganger i løpet av årene. Merkelige folk. Det er som om de demonstrerer mot speil.

Jeg har også lagt merke til at det ser ut til å være "inn" å legge seg ned på gulvet og kjøre benkpress, men der jeg trener er det - utrolig nok - idrettslag (hockey- og fotballspillere - her eliteserien og nå 1. divisjon) som driver med dette.

Jeg klarer absolutt ikke å se noen som helst form for logikk i denne måten å trene benkpress på, men jeg antar de har fått instrukser av trenere. Det gjør det desto merkeligere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg trener også på et helt vanlig SATS-gym, men disse som snur seg bort har jeg sett mange ganger i løpet av årene. Merkelige folk. Det er som om de demonstrerer mot speil.

Jeg har også lagt merke til at det ser ut til å være "inn" å legge seg ned på gulvet og kjøre benkpress, men der jeg trener er det - utrolig nok - idrettslag (hockey- og fotballspillere - her eliteserien og nå 1. divisjon) som driver med dette.

Jeg klarer absolutt ikke å se noen som helst form for logikk i denne måten å trene benkpress på, men jeg antar de har fått instrukser av trenere. Det gjør det desto merkeligere.

''Har musikk på mobilen og bruker den av og til. Men jeg er en i hovedsak en ivrig turgåer og jeg foretrekker faktisk å lytte til naturen eller la oss si stillheten :)''

Uff, du er jo så gammeldags. Vet du ikke at du i dag kan laste ned musikk med fuglekvitter og bølgesus? ;)

''Du får jobbe litt med det. Det er fantastisk å jogge å ikke høre annet enn sin egen pust :)''

Jeg klarer det ikke. Når jeg jogger må jeg nyte musikk. Eller jeg må fantasere meg bort i en drømmeverden (da med musikk på øra). Dette fungerer i motbakker. Jeg glemmer at det er tungt. ;)

''Musikk kan være ekstremt motiverende når man trener. Jeg har forsert mang en oppoverbakke etter "Glow" i det siste hehe''

Jau. Det var det jeg nevnte i forrige avsnitt. :)

Gjest fitness
Skrevet

''Jeg trener også på et helt vanlig SATS-gym, men disse som snur seg bort har jeg sett mange ganger i løpet av årene. Merkelige folk. Det er som om de demonstrerer mot speil.''

Kanskje de har problemer med egen kropp? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke likte speilene i begynnelsen. Etterhvert har jeg riktignok innsett at de faktisk er ganske nødvendige for å se om man gjør øvelsene korrekt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Jeg trener også på et helt vanlig SATS-gym, men disse som snur seg bort har jeg sett mange ganger i løpet av årene. Merkelige folk. Det er som om de demonstrerer mot speil.''

Kanskje de har problemer med egen kropp? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke likte speilene i begynnelsen. Etterhvert har jeg riktignok innsett at de faktisk er ganske nødvendige for å se om man gjør øvelsene korrekt.

Neida, jeg tviler på at de har problemer med kroppen. Dette er helt vanlige folk. Jeg har en kompis som også holdt på sånn. Det er ingenting i veien med selvtilliten hans, ei heller kroppen.

Han synes speilbruk er idiotisk selvdigging. :)

(Og det kommer fra en fyr med perfekt kropp).

Gjest fitness
Skrevet

Neida, jeg tviler på at de har problemer med kroppen. Dette er helt vanlige folk. Jeg har en kompis som også holdt på sånn. Det er ingenting i veien med selvtilliten hans, ei heller kroppen.

Han synes speilbruk er idiotisk selvdigging. :)

(Og det kommer fra en fyr med perfekt kropp).

''Neida, jeg tviler på at de har problemer med kroppen. Dette er helt vanlige folk.''

Nåja, det ville folk sagt om meg da jeg begynte også. Det var ingenting feil med kroppen min sånn objektivt sett.

'' Jeg har en kompis som også holdt på sånn. Det er ingenting i veien med selvtilliten hans, ei heller kroppen.''

Ok. Kompisen din kjenner du nok mye bedre enn jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det må nok litt mer til enn som så.

Skrevet

''...men disse personene, som jeg faktisk har sett noen av i det siste, de er hva jeg vil betegne som smellfeite og sikkert like sterke som de er feite,...''

Det er jo supert at disse "smellfeite" menneskene du snakker om kommer seg på trening og gjør en innsats, da!

Har mer sansen for overvektige i treningsstudio enn slike radmagre berter som skal prøve å trene vekk et par kilo. "Å giiiid, jeg har lagt på meg to kilo og nå kommer jeg ikke inn i julekjolen min hvis jeg ikke får trent det bort!"

Det er til å pjuke av, LOL!

Gjest fitness
Skrevet

''...men disse personene, som jeg faktisk har sett noen av i det siste, de er hva jeg vil betegne som smellfeite og sikkert like sterke som de er feite,...''

Det er jo supert at disse "smellfeite" menneskene du snakker om kommer seg på trening og gjør en innsats, da!

Har mer sansen for overvektige i treningsstudio enn slike radmagre berter som skal prøve å trene vekk et par kilo. "Å giiiid, jeg har lagt på meg to kilo og nå kommer jeg ikke inn i julekjolen min hvis jeg ikke får trent det bort!"

''Det er jo supert at disse "smellfeite" menneskene du snakker om kommer seg på trening og gjør en innsats, da! ''

Nja, både og spør du egentlig meg. Dette er ikke sånne normalt smellfeite, dette er sånne mennesker som bare på død og liv skal bli sterkest mulig, og spiser for å bygge. Igjen litt ala sånn strongman. De har ikke noe som helst imot å være feite, de vil bare bli sterkest på jord.

Normalt feite som kommer på treningssenter synes jeg som deg er heløt supert :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Det er jo supert at disse "smellfeite" menneskene du snakker om kommer seg på trening og gjør en innsats, da! ''

Nja, både og spør du egentlig meg. Dette er ikke sånne normalt smellfeite, dette er sånne mennesker som bare på død og liv skal bli sterkest mulig, og spiser for å bygge. Igjen litt ala sånn strongman. De har ikke noe som helst imot å være feite, de vil bare bli sterkest på jord.

Og for å bli sterkest på jord trenger de fett. Disse strongmanfolka er ikke smådvaske uten grunn. Svenn Karlsen var i sin tid bodybuilder, men han lyktes ikke helt. I strongman, med en del mer sideflesk, er han (eller var - jeg er ikke helt oppdatert i denne idretten ...), verdens råeste.

Så du har rett: Disse bryr seg ikke om litt fett. De kan ikke være deffa.

Ellers er også jeg enig: "Smellfeite" på treninga er supert!

(Men jeg synes likevel det er patetisk av "determegdet" å le av de som har andre mål enn overvektige).

Skrevet

Dette er i garderoben altså.

Ja... So? Hun er trygg på seg selv, ikke syk.

Skrevet

Ah... Ja, da er vi enige! Jeg liker heller ikke slike "bodybuildere". Skjønner liksom ikke vitsen. ;-)

Skrevet

Og for å bli sterkest på jord trenger de fett. Disse strongmanfolka er ikke smådvaske uten grunn. Svenn Karlsen var i sin tid bodybuilder, men han lyktes ikke helt. I strongman, med en del mer sideflesk, er han (eller var - jeg er ikke helt oppdatert i denne idretten ...), verdens råeste.

Så du har rett: Disse bryr seg ikke om litt fett. De kan ikke være deffa.

Ellers er også jeg enig: "Smellfeite" på treninga er supert!

(Men jeg synes likevel det er patetisk av "determegdet" å le av de som har andre mål enn overvektige).

''(Men jeg synes likevel det er patetisk av "determegdet" å le av de som har andre mål enn overvektige).''

Ja, det var selvsagt dumt. Beklager det. Men jeg ville liksom ta litt igjen med slike bertedamer som kun har et par kilo for mye og ser ned på mer overvektige mennesker. Trodde først at "fitness" var ei slik ei... Men men...

Gjest fitness
Skrevet

Ah... Ja, da er vi enige! Jeg liker heller ikke slike "bodybuildere". Skjønner liksom ikke vitsen. ;-)

Hehe, vi er nok ikke helt enige. Bodybuildere kan være fint. Strongmann derimot er overhodet ikke fint. (Bodybuildere har jo muskler, men svært lite fett)

Strongman er f.eks dette:

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://trafo.no/media/morch/nm_i_strongman_arild_haugen_kaster_lett_opp_160kg.jpg&imgrefurl=http://trafo.no/arena/morch/13102&usg=__Tg9kWaIjlFGWv5sGCU7M2lIkXK8=&h=794&w=1200&sz=283&hl=no&start=63&zoom=1&tbnid=rC0Wg1mdvQNfMM:&tbnh=146&tbnw=220&prev=/images%3Fq%3Dstrongman%26hl%3Dno%26sa%3DX%26rlz%3D1T4ACAW_noNO395NO396%26biw%3D1030%26bih%3D686%26tbs%3Disch:10%2C2531&itbs=1&iact=hc&vpx=507&vpy=240&dur=1217&hovh=183&hovw=276&tx=196&ty=81&ei=adfVTOTZF86cOuPYxbcJ&oei=DtfVTNM2x4WzBoK23JgI&esq=6&page=5&ndsp=12&ved=1t:429,r:10,s:63&biw=1030&bih=686

bodybuilding er f.eks dette

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://completebodybuilding.net/wp-content/uploads/2009/01/20-reasons-to-start-bodybuilding.jpg&imgrefurl=http://completebodybuilding.net/tag/health&usg=__gHAztU9yynEk2y-YHfWRVF8mhCk=&h=371&w=386&sz=37&hl=no&start=0&zoom=1&tbnid=B6oJpM8I3ogejM:&tbnh=160&tbnw=169&prev=/images%3Fq%3Dbodybuilding%26hl%3Dno%26sa%3DX%26rlz%3D1T4ACAW_noNO395NO396%26biw%3D1030%26bih%3D686%26tbs%3Disch:1%26prmd%3Dvi&itbs=1&iact=hc&vpx=351&vpy=287&dur=1997&hovh=220&hovw=229&tx=154&ty=102&ei=DtjVTKz0OsWSswbL1Mj9Bw&oei=DtjVTKz0OsWSswbL1Mj9Bw&esq=1&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:6,s:0

Og disse jeg snakka om på treningssenteret er altså i tillegg mislykka strongman. (Dvs, de er råsterke, men har utrolig mye mer fett)

Skrevet

Blir kvalm av slike som deg også. Jeg kan sette meg ned å grine fordi jeg har lagt på meg en kilo. Jeg er såkallet radmager og trener for å tørre å spise. Jeg fordømmer ikke overvektige folk på treningssenterene, og du burde heller ikke gjøre det med dem som ikke er overvektige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...