Gå til innhold

Greit å utsette regninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å utsette en regning en uke? Det gjelder fellesutgifter som blir trukket automatisk. Det er jo vanlig å få purregebyr før man får inkasso? Får man purregebyr hvis man venter en uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du risikerer et purregebyr (se regelverket der du bor), som jeg tror vanligvis vil være under 60 kr, med mindre annet er avtalt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det hender jeg utsetter regninger noen dager hvis den forfaller rett før jeg får penger på konto. Hvis det er så mye som en uke er det bedre å ta en telefon og be om en liten utsettelse, det ordner seg stort sett alltid. Så slipper man å risikere purregebyr, mange er blitt veldig mye kjappere til å sende ut purringer de siste årene.

Gjest Snowbird
Skrevet

Du risikerer et purregebyr (se regelverket der du bor), som jeg tror vanligvis vil være under 60 kr, med mindre annet er avtalt.

Med vennlig hilsen

Blir ikke de som skal ha pengene litt sure også?

Skrevet

Ta en telefon og be om en utsettelse :)

Synes det er flaut.

Skrevet

Blir ikke de som skal ha pengene litt sure også?

Hvis det er et stort firma eller en stor enhet som skal motta penger, vil jeg anta at det er ganske vanlig med forsinkede innbetalinger og at utsendelse av purringer skjer mer eller mindre automatisk.

Gjest Ikke flaut:)
Skrevet

Synes det er flaut.

Kjære deg...det er da ikke det minste flaut. Det har jeg gjort maaange ganger. Møter alltid positive saksbehandlere. Man viser da baraeat man bryr seg, har egentlig kontroll, men sliter litt akkurat nå.

Gjest segunda
Skrevet

OBOS sender ikke ut purring eller gebyr selvom du utsetter betalingen en uke. Nrk lisensen får du gebyr pga. for sen betaling dagen etter betalingsfristen.

Dette er noe forskjellig, men det verste som skjer er at du får purregebyr. Ingen sender inkasso pga. en ukes forsinkelse. Du får i hvert fall en purring først og vanligvis to eller tre.

Skrevet

OBOS sender ikke ut purring eller gebyr selvom du utsetter betalingen en uke. Nrk lisensen får du gebyr pga. for sen betaling dagen etter betalingsfristen.

Dette er noe forskjellig, men det verste som skjer er at du får purregebyr. Ingen sender inkasso pga. en ukes forsinkelse. Du får i hvert fall en purring først og vanligvis to eller tre.

Ok, jeg skal se hva som skjer. Det er obos så da regner jeg med at det er greit.

Gjest segunda
Skrevet

Ok, jeg skal se hva som skjer. Det er obos så da regner jeg med at det er greit.

Jeg har utsatt fellesutgiftene der mer enn engang og det skjer ingenting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...