Gå til innhold

Trisykliske antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dem? Positive negative erfaringer?

Skrevet

Heisann! Så vidt jeg husker bruker du Noritren (nortryptylen) som eret slikt medikament?

Jeg bruker bare Sarotex i en dose på 40-60mg for å få sove. Dermed vet jeg ikke hvordan det ville virket som antidepressiv medisin for mitt vedkommende.

Imidlertid har jeg det på at NHD sa noe om at tricykliske antidepressiva (tca) kan være vel så effektive som de nyere ssri preparatene. Inntrykket jeg har er a tca har flere "svin på skogen" når det kommer til bivirkninger," og at det tar noe lengre tid før de virker antidepressivt.

Skrevet

Heisann! Så vidt jeg husker bruker du Noritren (nortryptylen) som eret slikt medikament?

Jeg bruker bare Sarotex i en dose på 40-60mg for å få sove. Dermed vet jeg ikke hvordan det ville virket som antidepressiv medisin for mitt vedkommende.

Imidlertid har jeg det på at NHD sa noe om at tricykliske antidepressiva (tca) kan være vel så effektive som de nyere ssri preparatene. Inntrykket jeg har er a tca har flere "svin på skogen" når det kommer til bivirkninger," og at det tar noe lengre tid før de virker antidepressivt.

Når det gjelder bivirkninger, så synes jeg Noritren er bedre enn Cipralex som jeg har brukt før. Jeg deler dosen i to, en om morgenen og en om kvelden. Da merker jeg ikke så mye til bivirkninger. Det står skrevet at de skal være vel så effektive som SSRI medisin, om ikke mer effektiv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...