tjohei Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Noen som har erfaring med dem? Positive negative erfaringer? 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 6. november 2010 Skrevet 6. november 2010 Heisann! Så vidt jeg husker bruker du Noritren (nortryptylen) som eret slikt medikament? Jeg bruker bare Sarotex i en dose på 40-60mg for å få sove. Dermed vet jeg ikke hvordan det ville virket som antidepressiv medisin for mitt vedkommende. Imidlertid har jeg det på at NHD sa noe om at tricykliske antidepressiva (tca) kan være vel så effektive som de nyere ssri preparatene. Inntrykket jeg har er a tca har flere "svin på skogen" når det kommer til bivirkninger," og at det tar noe lengre tid før de virker antidepressivt. 0 Siter
tjohei Skrevet 7. november 2010 Forfatter Skrevet 7. november 2010 Heisann! Så vidt jeg husker bruker du Noritren (nortryptylen) som eret slikt medikament? Jeg bruker bare Sarotex i en dose på 40-60mg for å få sove. Dermed vet jeg ikke hvordan det ville virket som antidepressiv medisin for mitt vedkommende. Imidlertid har jeg det på at NHD sa noe om at tricykliske antidepressiva (tca) kan være vel så effektive som de nyere ssri preparatene. Inntrykket jeg har er a tca har flere "svin på skogen" når det kommer til bivirkninger," og at det tar noe lengre tid før de virker antidepressivt. Når det gjelder bivirkninger, så synes jeg Noritren er bedre enn Cipralex som jeg har brukt før. Jeg deler dosen i to, en om morgenen og en om kvelden. Da merker jeg ikke så mye til bivirkninger. Det står skrevet at de skal være vel så effektive som SSRI medisin, om ikke mer effektiv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.