Gå til innhold

Helfo og private behandlere

Anbefalte innlegg

Gjest fattiglus
Skrevet

Går på yrkesrettet attføring betalt av nav, og bestillte meg psykolog fordi jeg holdt på å klikke.. Denne psykologen behandler det som jeg er syk av.

Noen som har peiling på hvordan man går frem for evt å få dekket utgiftene til denne psykologen ? han koster 750 kr timen...

Gjest Helfo sier nei til det meste
Skrevet

Du må ikke gå til en privat psykolog uten å ta det opp med NAV først. Tror ikke du får dekket dette, og om du skal blir det en lang og hard kamp.

Skrevet

Bestill heller time hos fastlegen. Du får neppe dekket dette av nav hvis det ikke er bestemt på forhånd.

Skrevet

For å få støtte av Helfo må du gå hos behandler med avtalehjemmel. Det er ofte lang ventetid, men du finner en oversikt over de med avtalehjemmel på de ulike nettsidene til helse nord, helse sør-øst osv.

Gjest bipoklara
Skrevet

Hvis du ikke får plass hos en terapeut med avtale, sjekk om du kan få en med refusjonsavtale i stedenfor. Terapeutene bruker begrepene ulikt, men det er en terapeut som har delvis avtale. Jeg har fått tilbud om en som tar 200 kroner timen, men som ikke går på Frikortet. Før man får frikort så betaler en 500.

Eller sjekk gule sider. Noen terapeuter kan få avtale i løpet av kort tid, og da kan du være heldig å få plass før de fyller opp lista.

Lykke til:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...