Gå til innhold

Spare penger

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er nødt til å spare mest mulig en tid nå fremover. Jeg greier ikke å sette levestandarden noe særlig ned, men trenger tips om sparing uten at jeg skal fryse eller sulte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bor alene, ikke sant?

Da er "storkok" alfa og omega. Lag store, hjemmelagde gryter og supper som fryses ned i porsjonstørrelse.

Gjest segunda
Skrevet

Du bor alene, ikke sant?

Da er "storkok" alfa og omega. Lag store, hjemmelagde gryter og supper som fryses ned i porsjonstørrelse.

Jeg bor alene. Takk for tips.

Skrevet

Følg med på tilbud i dagligvarebutikkene. Du kan søke på nettet og få nyhetsepost. Grøt og supper er billig mat.

Skrevet

Har du fryser, så lønner det seg å handle ting du likevel VET du bruker, på salg og fryse ned.

Og så må du ikke glemme å bruke det du har frosset ned :)

Skrevet

Jeg bor alene. Takk for tips.

Arranger klesbyttefest med venninnene dine. Alle tar med plagg de ikke ønsker lenger, men som er fulgt brukbare (plagg de er "lei", som ikke passer lenger eller lignende) og så bytter dere klær. Fin måte å komplitere eller bytte ut litt i garderoben.

Skrevet

For meg så hjelper det å være bevisst på å ikke søle bort for mye penger på kaffe latte, cola light, aviser osv. i hverdagen. I tillegg har det fungert å senke innetemperaturen (inklusive å slå av varme om natten) og heller bruke mer klær innendørs. Reise kollektivt i stedet for å bruke bilen - og ikke minst; holde meg unna bokbestillinger på nett...

Gjest segunda
Skrevet

Arranger klesbyttefest med venninnene dine. Alle tar med plagg de ikke ønsker lenger, men som er fulgt brukbare (plagg de er "lei", som ikke passer lenger eller lignende) og så bytter dere klær. Fin måte å komplitere eller bytte ut litt i garderoben.

Et godt tips, men det er ikke så lett siden jeg bruker store størrelser og passer stort sett ikke i mine venninners klær. Jeg er også sær når det gjelder klær. Stort sett har jeg nok klær så jeg tror ikke jeg trenger å handle slikt foreløpig.

Gjest segunda
Skrevet

For meg så hjelper det å være bevisst på å ikke søle bort for mye penger på kaffe latte, cola light, aviser osv. i hverdagen. I tillegg har det fungert å senke innetemperaturen (inklusive å slå av varme om natten) og heller bruke mer klær innendørs. Reise kollektivt i stedet for å bruke bilen - og ikke minst; holde meg unna bokbestillinger på nett...

Takk for gode tips. Jeg er helt enig i dette med bokbestillinger, aviser, kaffe, cola og slikt;-) Der lønner det seg å være bevisst.

Gjest segunda
Skrevet

Har du fryser, så lønner det seg å handle ting du likevel VET du bruker, på salg og fryse ned.

Og så må du ikke glemme å bruke det du har frosset ned :)

Jeg har bestemt meg for å bruke opp det jeg har fryst ned før jeg handler nytt. Når jeg er ferdig med det kan jeg handle i større mengder igjen og har da forhåpentligvis bedre råd igjen.

Det eneste jeg skal følge med er pris på fisk. Jeg har først og fremst kjøttvarer i fryseren og prøver å spise mer fisk.

Skrevet

Takk for gode tips. Jeg er helt enig i dette med bokbestillinger, aviser, kaffe, cola og slikt;-) Der lønner det seg å være bevisst.

Jeg er elendig på å begrense bokbestillinger :-(

Skrevet

Jeg synes det stort sett er mat man kan spare inn på. Kjøpe tilbud, first price, euroshopper og coopvarer. Og la være å kjøpe aviser og caffe latte som frosken nevner.

Og ikke gå inn i noen forretninger, jeg blir fristet over evne til å kjøpe meg noe nytt

Gjest segunda
Skrevet

Harrytur til Sverige?

Jeg var i Sverige i sommer og har en del i fryseren fra den turen. Tenkte å bruke det opp før jeg tar en ny tur. Lurer på om jeg skal handle julematen der, og da fylle opp fryseren samtidig, men kommer nok ikke til å ha penger til det før i februar.

Gjest segunda
Skrevet

Følg med på tilbud i dagligvarebutikkene. Du kan søke på nettet og få nyhetsepost. Grøt og supper er billig mat.

Grøt er godt i tiden fremover. Supper lager jeg av og til i store mengder og fryser ned. Posesupper spiser jeg aldri.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg er elendig på å begrense bokbestillinger :-(

Tenk så heldige vi er som kan bestille og nyte bøker;-) Jeg har nettopp vært blant kvinner som ikke kunne lese eller skrive, og nettbruk handlet om å snakke med slektninger som hadde utvandret til Europa. Mange av dem hadde utrolig interessant tanker om livet og fremtiden som vi har mye å lære av.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg synes det stort sett er mat man kan spare inn på. Kjøpe tilbud, first price, euroshopper og coopvarer. Og la være å kjøpe aviser og caffe latte som frosken nevner.

Og ikke gå inn i noen forretninger, jeg blir fristet over evne til å kjøpe meg noe nytt

Jeg har bestandig vært nøktern i forhold til matinnkjøp så hvis jeg skal spare der så må jeg gå ned i kvalitet og det er jeg ikke helt villig til. Sunn mat er dyrt og jeg vil gjerne spise sunt.

Skrevet

Grøt er godt i tiden fremover. Supper lager jeg av og til i store mengder og fryser ned. Posesupper spiser jeg aldri.

Jeg liker å kjøpe risengrynsgrøten fra Fjordland. 2 kg. Den holder til tre middager eller porsjoner. Koster 29.90 kr.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg liker å kjøpe risengrynsgrøten fra Fjordland. 2 kg. Den holder til tre middager eller porsjoner. Koster 29.90 kr.

Det var ikke dumt. Det har jeg ikke tenkt på. Takk for tips.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bruke opp det jeg har fryst ned før jeg handler nytt. Når jeg er ferdig med det kan jeg handle i større mengder igjen og har da forhåpentligvis bedre råd igjen.

Det eneste jeg skal følge med er pris på fisk. Jeg har først og fremst kjøttvarer i fryseren og prøver å spise mer fisk.

Du kan kjøpe frossenfisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...