Gå til innhold

Stolt av å være europeer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hanne Nabitu Herland er et friskt innslag i samfunnsdebatten. En nødvendig motvekt mot venstresidens hegemoni i denne typer debatter. Her er det sannlig ikke mye selvgod PKisme å spore.

Er vi i ferd med å begå et kulturelt selvmord? Skal man, kan man i det hele tatt, være stolt av å være europeer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, siden hun nå er europeer så blir det jo vesentlig mindre grunn til å være stolt, så mange tåpeligheter som hun klarer å lire av seg.

Utover det er det totalt meningsløst å være stolt/flau over å være europeer. Europeer er noe man er hvis man har statsborgerskap i et europeeisk land. Det sier selvsagt INTET om hva man selv har gjort for å være stolt/flau av.

Derimot sier det, for de fleste, at man er "blant de heldige", hva angår livskvalitet, osv.

Skrevet

Altså, siden hun nå er europeer så blir det jo vesentlig mindre grunn til å være stolt, så mange tåpeligheter som hun klarer å lire av seg.

Utover det er det totalt meningsløst å være stolt/flau over å være europeer. Europeer er noe man er hvis man har statsborgerskap i et europeeisk land. Det sier selvsagt INTET om hva man selv har gjort for å være stolt/flau av.

Derimot sier det, for de fleste, at man er "blant de heldige", hva angår livskvalitet, osv.

Du måtte bare henge deg på?

Skrevet

Forsøk å skrive om sak, ikke person.

Skrevet

Forsøk å skrive om sak, ikke person.

Hakk i plata!

Skrevet

Jeg liker også damen, men jeg synes en skal være stolt over noe en har fått til, gjort, noe en har hatt egen innflytelse på.

Å være stolt eller skamfull over noe som en ikke har innflytelse på, synes for meg meningsløst.

Gjest segunda
Skrevet

Kan jeg få henge meg på?

Den dama du nevner har sagt så mye dumt at jeg unngår å lese eller høre mer.

Gjest øiiiiiiiiii e
Skrevet

Jeg synes også damen er et friskt innslag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...