Gå til innhold

Moms og toll fra Strawberrynett?

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bestille en parfyme fra Strawberrynet, den er billig der. Den koster 300, og siden grensen som tollfri import er 200, hvor mye må jeg da betale ekstra for dette? Blir det 200 først i gebyr, og deretter moms oppå det? Det blir jo isåfall rimelig dyrt. Noen som vet hvordan dette fungerer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355806-moms-og-toll-fra-strawberrynett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest løvittttttttttt

Strawberrynet er veldig snille de.

De sender varen til deg, du må betale toll og moms når du henter om varens verdi er over 200 (frakten er gratis der),

men ta vare på kvitteringen fra postkontoret,

scan den og send på mail til de (eller faks eller send i posten),

og be om å få refundert utlegget - og pengene føres over på din konto!

Både jeg og min søster har gjort dette flere ganger.

Men tror akkurat parfyme der må du betale et lite ekstra gebyr pga noe strengere regler med flytende ting (les i betingelsene der),

men uansett så lover de at du får tilbake toll og sånn :)

Gjest løvittttttttttt

Her er betingelsene om dufter, alt annet sendes gratis:

Legg til hudpleie, sminke eller hårpleie og bestillingen din kan sendes gratis.

''Duft må sendes og behandles separat i henhold til internasjonal luftfartslov. Vi må derfor legge til et gebyr på 10% hvis bestillingen din består av kun duft, med et maksimalbeløp på EUR 10.00.

Bestillingen din kan sendes helt gratis hvis du legger til en hvilken som helst hudpleie-, sminke- eller hårpleieartikkel.

''

Altså - om du ikke bestiller noe annet, legger de til 10 % på prisen.

Men - du får igjen toll og moms av strawberry om du sender dem kvitteringen på det :)

Dette er en goodwillpolicy de har :)

Gjest løvittttttttttt

''Vi dekker kostnadene dine dersom du blir pålagt å betale tollavgift. Vi gjør dette ut av godvilje og ikke plikt. Hvis du mottar ekstra omkostninger, vennligst hent pakken, betal gebyret og send inn et tilbakebetalingsskjema for tollavgifter, sammen med kvitteringen fra tollen. Please note that this service is not available for orders shipped to China.

Vennligst noter deg at alle krav om tilbakebetaling må gjøres innen 6 måneder fra bestillingsdatoen.''

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...