Gå til innhold

NHD- Depresjon-Stoffskifte-Stress og sammenheng

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert mann - 34
Skrevet

Er det sammenheng mellom stoffskifte og depresjon? Er det riktig som mange sier (som lider av stoffskifteproblemer) at svært mange aldri sjekkes godt nok for dette? Er stoffskifteproblemer ofte bare en "knagg" for mindre psykiske lidelser og symptomer fra disse?

Jeg har slitt en del i perioder og er nå inne i en periode hvor jeg IKKE er deprimert, men jeg har en rekke symptomer som ukonsentrert, blir lett stresset, redusert hukommelse (relaterer dette til at jeg stresser), mm. Jeg begynner å tenke om jeg kan ha problemer med stoffskifte, tross i at en prøve for noen år siden ble tolket at dette ikke var et problem.

Vil SSRI medisiner kunne gjøre meg mindre stresset? Jeg tenker da om jeg er en person som kan ha det bedre på en dose SSRI resten av livet dersom dette gjør at jeg evner å stresse mindre. Jeg trener mye, jeg jobber med automatiske tanker og mye annet, men jeg har en svært dårlig evne til å tåle stress.

Vi kroppen "venne seg til" SSRI som gjør at dosen eventueløt må økes etterhvert som årene går? Slutter et SSRI plutselig å fungere når det er benyttet over tid?

Mange spørsmål, men jeg er litt frustrert og forsøker selv å finne ut hva som er beste behandling for meg da helsevesnet i Norge ikke klarer det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...