Gå til innhold

Hva synes dolkvinnene om dette?

Anbefalte innlegg

Det er ikke bare Get som er sånn. For noen år siden stengte flere ISP'er for bruk av port 25, standard port for sending av mail. Dette for å unngå spam og virus. Med tanke på at ISP'ene lett kunne satt opp noe som skanner all mail for virus og kjent spam var det et ganske så lam ting å gjøre. Men det ble gjort, og vi brukerne må slite med det.

Ok, det ante jeg ikke. Husker bare at jeg ikke hadde dette problemet med Telenor. Men det skal sies at jeg skiftet fra Telenor pga enorme mengder spam (mange hundre om dagen). Med Get, som jeg nå har hatt i 3 år eller så, har jeg til gode å motta en eneste spam.

Og Get kjører på port 25.

Men det er for øvrig ikke noe problem nå som jeg har ordna meg Gmail. Da svarer jeg bare fra den når jeg bruker et annet nett. :)

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

26

• Mrs D

12

• morsan

11

• Holmes

10

Mest aktive i denne tråden

Ok, det ante jeg ikke. Husker bare at jeg ikke hadde dette problemet med Telenor. Men det skal sies at jeg skiftet fra Telenor pga enorme mengder spam (mange hundre om dagen). Med Get, som jeg nå har hatt i 3 år eller så, har jeg til gode å motta en eneste spam.

Og Get kjører på port 25.

Men det er for øvrig ikke noe problem nå som jeg har ordna meg Gmail. Da svarer jeg bare fra den når jeg bruker et annet nett. :)

Ja, det er jo en grei løsning. Har satt opp Gmail som standard mailklient på min iPhone. :)

Ja, det er jo en grei løsning. Har satt opp Gmail som standard mailklient på min iPhone. :)

Jeg også, men jeg la også inn Get. Da mottar jeg i hvert fall mail fra den, og det er denne adressen folk har. Er så mye mas å bytte. :) Men mailklienten til Apple takler flere kontoer nydelig. Brukergrensesnittet er rått.

Men det er mye rart også. F.eks. denne talesaken. Jeg prøvde den ved å gjøre det det står i den lille medfølgende brukeranvisninga, og sa "spill Rolling Stones" (hvorpå den visstnok skulle spille Rolling Stones som jeg har lagt inn), men jeg endte opp med å ringe Roar. :)

Jeg må lese litt, ser jeg. Det er mye uvant teknologi her.

Jeg også, men jeg la også inn Get. Da mottar jeg i hvert fall mail fra den, og det er denne adressen folk har. Er så mye mas å bytte. :) Men mailklienten til Apple takler flere kontoer nydelig. Brukergrensesnittet er rått.

Men det er mye rart også. F.eks. denne talesaken. Jeg prøvde den ved å gjøre det det står i den lille medfølgende brukeranvisninga, og sa "spill Rolling Stones" (hvorpå den visstnok skulle spille Rolling Stones som jeg har lagt inn), men jeg endte opp med å ringe Roar. :)

Jeg må lese litt, ser jeg. Det er mye uvant teknologi her.

Talesaken har jeg ikke prøvd enda. :)

Og mailklienten ER veldig bra og ble bare bedre da iOS 4 kom.

Du kommer nok til å oppdage mange kjekke apps etter hvert, mye artig der ute. :)

Du kommer nok til å oppdage mange kjekke apps etter hvert, mye artig der ute. :)

Nå begynner jeg også å finne ut at GMail er latterlig bra. Den er faktisk så bra at jeg tror jeg skal bruke den som fast mailklient til begge mine kontoer, og kaste Thunderbird. Jeg kan til og med få tilgang til den uten nettilgang, og den virker meget god på organisering. Thunderbird virker plutselig overflødig, og med den slipper jeg å backe opp mail sånn i tilfelle pc-kræsj.

Google kan sine ting!

Annonse

Nå fant jeg forresten ut noe. Du skrev at de fleste epostleverandører garderer seg mot utpost i fremmede nettverk.

Ved å legge getmail-adressen min under Gmail får jeg faktisk sendt fra den i fremmede nettverk. Google er jaggu meg fine! :)

Nå fant jeg forresten ut noe. Du skrev at de fleste epostleverandører garderer seg mot utpost i fremmede nettverk.

Ved å legge getmail-adressen min under Gmail får jeg faktisk sendt fra den i fremmede nettverk. Google er jaggu meg fine! :)

hmmm ... hvordan gjorde du det da?

Fant det ut sjøl, hehe

Nå begynner jeg også å finne ut at GMail er latterlig bra. Den er faktisk så bra at jeg tror jeg skal bruke den som fast mailklient til begge mine kontoer, og kaste Thunderbird. Jeg kan til og med få tilgang til den uten nettilgang, og den virker meget god på organisering. Thunderbird virker plutselig overflødig, og med den slipper jeg å backe opp mail sånn i tilfelle pc-kræsj.

Google kan sine ting!

Google ER konge på mye, Gmail er en av dem. Har brukt Gmail helt fra den tida man måtte ha invitasjon for å få det, og selv om jeg også bruker mail på eget domene (en e-postadresse jeg har hatt siden 97), så er liksom Gmail-kontoen min primære på mange ting etter hvert.

Dessuten finnes det veldig bra apps for nettopp Gmail. :)

Google ER konge på mye, Gmail er en av dem. Har brukt Gmail helt fra den tida man måtte ha invitasjon for å få det, og selv om jeg også bruker mail på eget domene (en e-postadresse jeg har hatt siden 97), så er liksom Gmail-kontoen min primære på mange ting etter hvert.

Dessuten finnes det veldig bra apps for nettopp Gmail. :)

Jeg har nok litt å lære i GMail også, men inntil videre virker klienten rett og slett perfekt. Nå skal jeg overføre noen lagra mail fra Thunderbird, og slette hele driten. Trenger ikke Thunderbird lenger nå. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...