Gå til innhold

Tror vinteren blir iskald

Anbefalte innlegg

Gjest hønse-Magda

Vi har nok en iskald vinter i vente, advarer den danske klimaforskeren John Cappelen (DMI) i dagens utgave av avisen Politiken.

Værfenomenet som gav den ekstreme kulden i fjor, ser nemlig ut til å gjenta seg, sier dansken.

http://www.yr.no/nyheter/1.7372485

Brrrrrrr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355825-tror-vinteren-blir-iskald/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Synes det er herlig med skikkelig kulde, og foretrekker faktisk det fremfor slaps og fuktig frost. Verste jeg vet er når det svinger mellom +1 og -3 og fuktig i været - da fryser jeg!

Når det er sagt bor jeg på Østlandet og det blir sjelden særlig under 20 - der går vel grensen min. Hadde en flott skitur med barna i romjulen i fjor i -18. Barna (og jeg) husker det som en fanastisk tur! :-).

Synes det er herlig med skikkelig kulde, og foretrekker faktisk det fremfor slaps og fuktig frost. Verste jeg vet er når det svinger mellom +1 og -3 og fuktig i været - da fryser jeg!

Når det er sagt bor jeg på Østlandet og det blir sjelden særlig under 20 - der går vel grensen min. Hadde en flott skitur med barna i romjulen i fjor i -18. Barna (og jeg) husker det som en fanastisk tur! :-).

''Synes det er herlig med skikkelig kulde, og foretrekker faktisk det fremfor slaps og fuktig frost. Verste jeg vet er når det svinger mellom +1 og -3 og fuktig i været - da fryser jeg!

''

Kunne ikke vært mer enig. Sånn fuktig slapseføre er det verste som finnes. Kaldt ute og kaldt inne. Og ikke blir det ordentlig varmt heller, sånn råkulde som trenger igjennom alt. Syns vi hadde fin vinter i fjor, jeg da, men her er det aldri mye snø uansett. Tror jeg hadde rekord i fjor med fem dager med måkesjau. Men allikevel nok snø til skiturer for de som ønsker det.

Annonse

Jeg forbereder meg på en kald vinter.

Den kan uansett ikke bli verre en i fjor, da jeg var innlagt på sykehus i månedsvis, hadde angstpanikk hver dag, og måtte legge lista ved å klare å gå ut og kjøre t-bane. Det var den kaldeste og hardeste vinteren på mange vis på lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...