Gå til innhold

Taco til 8 personer, er det nok?

Anbefalte innlegg

Ok, høres overkommelig ut. Hvor mange avokadoer og va vil en dæsj rømme si?

Jeg kan jo ikke smake om dette er godt da, ettersom jeg ikke liker det selv.

Antall avocadoer kommer an på størrelsen. Hvis det er noen dager til, kan du kjøpe et sånn nett med mange små avocadoer. Hvis selskapet er i morgen f eks, bør du satse på det som heter "spisemoden avocado". De er ganske store og kommer i 2-pakk. Jeg ville nok satset på 2 x 2 av de.

Dette avocadokrydderet er vel beregnet med én pakke på to store avocadoer.

Med en dæsj rømme mener jeg vel kanskje en spiseskje epr store avocado.

Jeg er usikker på hvor mange små avocadoer som går på de store, men kanskje 2?

Kjøper du spisemodne avocadoer, kan de brukes med én gang. Mange andre avocadoer er litt harde, og bør ligge noen dager på kjøkkenbenken før bruk.

Fortsetter under...

Jeg kjøper 2 pk til for sikkerhets skyld, så da blir 1600 gr kjøttdeig, burde holde. Så får jeg bare steke dette tidligere på dagen og heller varme opp.

Hvordan ville dere varmet det opp forresten? i stekepanna?

1600 g holder nok helt sikkert :)

Tror jeg hadde varmet det opp i en stor kjele på svak varme :)

Ifa-pastillen

Nei, nei, da blir det bare klissete! Og er kjøttet foor vått, er det ekkelt å spise.

Microbølgeovn er jo veldig kjekt, ellers ville jeg valgt gryte. Bruk evt littegrann olje nedi.

Tror det er like greit å varme det opp i mikroen og legge en folie over når det står på benken så det holder varmen.

Er redd sånn gryte greier ender opp med å brenne maten.

Annonse

Ifa-pastillen

Litt olje, og så får du bare se hvor tørt/vått det blir.

Nettopp for å unngå at det skal svi seg, så har du det på svak varme :)

Ok, hvor lenge før de kommer bør jeg putte dette på da ? Det blir jo rimelig mye kjøttdeig som skal varmes opp, vil alt varmes opp?

Som du skjønner, så er jeg ikke noe kløpper på kjøkkenet.

Ok, hvor lenge før de kommer bør jeg putte dette på da ? Det blir jo rimelig mye kjøttdeig som skal varmes opp, vil alt varmes opp?

Som du skjønner, så er jeg ikke noe kløpper på kjøkkenet.

Vente til etter at de har kommet og så sette det over og rør rundt mens gjestene koser seg med en velkomstdrink :-)

Men jeg forstår det som at du har micro? Da er det jo bare å varme opp der, eller? (Også dette etter at gjestene har kommet)

Ifa-pastillen

Vente til etter at de har kommet og så sette det over og rør rundt mens gjestene koser seg med en velkomstdrink :-)

Men jeg forstår det som at du har micro? Da er det jo bare å varme opp der, eller? (Også dette etter at gjestene har kommet)

ja for all del, jeg varmer det heller opp i microen.

SÅ setter jeg det i en ildfast form med alu-folie over så holder det seg varmt, høres ikke det greit ut?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...