Gå til innhold

Hvorfor har menn større selvtillitt enn kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette vil jeg si er ganske generelt med noen få unntak basert på observasjoner av omverdenen. Hvorfor er det slik? Er det biologisk? Det henger kanskje sammen med historien hvor kvinner hører hjemme på kjøkkenet og skal tjene mannen og har en underdanig rolle i forhold til mannen? Hvorfor kan ikke kvinner ha like stor selvtillitt som menn? Hvorfor er det ofte slik at kvinner på kjempe seg til posisjoner og blir upopulær hvis hun har en mannlig væremåte?

Skrevet

Jeg tror det både er biologisk og kulturelt, jeg, at menn er anderledes enn kvinner sånn sett. Vet ikke om det er rett og si at det går på selvtillit, men, menn er i alle fall mer "krigerske" enn kvinner. :P

Skrevet

Kanskje fordi kvinner er mere kritiske mot hverandre, bak rygg o.l. Jeg har ikke opplevd de kvinnene jeg har vært sammen med, til å ha dårlig selvtillit, så det kan likegjerne være en myte.

Skrevet

Kanskje det er fordi kvinnene har større selvinnsikt :-)

Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke det er noen forskjell på kjønnene på sånt.

Men på kroppskurset jeg gikk fikk jeg høre at menn bruker mere teknikker for å vise/demonstrere at de har stor selvtillit. et av dem var, sitte å skreve med bena og ta mye plass i rommet. Eller bråke og lage mer uro.

Dette betyr jo ikke at de har så stor selvtillit.

Ikke alle menn driver med dette, men en god del.

Påfuglholdningen er en teknikk jeg tror mange kvinner benytter seg av, da setter man begge hendene i midjen for å vise verden at "her er jeg" og på samme måten, ta stor plass. Jeg fikk her se typiske bilder av politikere i diskusjoner osv...

Tror ikke slikt har med selvtillit å gjøre, mer at man markerer noe, bevist eller ikke, mye av dette skjer vist ubevisst.

Skrevet

Kanskje det er fordi kvinnene har større selvinnsikt :-)

Hehe - den stemmer jeg på!

Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke det er noen forskjell på kjønnene på sånt.

Men på kroppskurset jeg gikk fikk jeg høre at menn bruker mere teknikker for å vise/demonstrere at de har stor selvtillit. et av dem var, sitte å skreve med bena og ta mye plass i rommet. Eller bråke og lage mer uro.

Dette betyr jo ikke at de har så stor selvtillit.

Ikke alle menn driver med dette, men en god del.

Påfuglholdningen er en teknikk jeg tror mange kvinner benytter seg av, da setter man begge hendene i midjen for å vise verden at "her er jeg" og på samme måten, ta stor plass. Jeg fikk her se typiske bilder av politikere i diskusjoner osv...

Tror ikke slikt har med selvtillit å gjøre, mer at man markerer noe, bevist eller ikke, mye av dette skjer vist ubevisst.

Glemte:

Har vertfall ikke noe med biologi å gjøre,

Kvinner er stort sett alene om omsorgen i dyreriket og til det trengs vel selvtillit nok!

Man tror det er så annerledes hos menneskene, men jeg er ikke sikker på det, ofte er det kvinnene som også hos menneskene tar seg av yngelpleien, da kreves indre trygghet og selvtillit til den neste generasjon.

Skrevet

Glemte:

Har vertfall ikke noe med biologi å gjøre,

Kvinner er stort sett alene om omsorgen i dyreriket og til det trengs vel selvtillit nok!

Man tror det er så annerledes hos menneskene, men jeg er ikke sikker på det, ofte er det kvinnene som også hos menneskene tar seg av yngelpleien, da kreves indre trygghet og selvtillit til den neste generasjon.

Ja, men når det kommer til å ønske seg en partner har jeg inntrykk av at kvinner er villig til å ofre seg mer enn menn for forholdet. I starten handler det gjerne om å gjøre seg attraktiv både fysisk og psykisk. Deretter å holde på det man har fått. Jeg synes det er mer generelt at kvinner ofrer seg for å holde på et forhold enn menn? Bare det at kvinner liksom skal være så opptatt av utseende og selvkritiske hvis de ikke lever opp til idelalene er jo også et uttrykk for at de ikke kan akseptere seg som de er, noe jeg synes menn er flinkere til. Jeg har nesten vært i mot forhold for jeg synes det innebærer så mye selvoppofring fra kvinnens side. Kvinner og menn har ulik sexdrift også og det vil jo si at mannen må enten leve ut sine drifter på andre måter eller at kvinnen må gi mer enn hva som er naturlig for henne.

Skrevet

Ja, men når det kommer til å ønske seg en partner har jeg inntrykk av at kvinner er villig til å ofre seg mer enn menn for forholdet. I starten handler det gjerne om å gjøre seg attraktiv både fysisk og psykisk. Deretter å holde på det man har fått. Jeg synes det er mer generelt at kvinner ofrer seg for å holde på et forhold enn menn? Bare det at kvinner liksom skal være så opptatt av utseende og selvkritiske hvis de ikke lever opp til idelalene er jo også et uttrykk for at de ikke kan akseptere seg som de er, noe jeg synes menn er flinkere til. Jeg har nesten vært i mot forhold for jeg synes det innebærer så mye selvoppofring fra kvinnens side. Kvinner og menn har ulik sexdrift også og det vil jo si at mannen må enten leve ut sine drifter på andre måter eller at kvinnen må gi mer enn hva som er naturlig for henne.

Hei!

Nei det tror jeg ikke at kvinner gir mer enn menn i et forhold.

I mitt forhold er det motsatt, og jeg vet mange ekteskap der nettopp mennene gir og justerer seg veldig,

Det kan også være på forskjellige områder. Jeg er feks flink til å verdsette min manns hjelp og støtte ved å takke han, mens han er mye flinkere enn meg til å vise i praktisk kjærlighet hvordan han elsker meg, jeg har mye å lære av han her, mye.

Når det kommer til det seksuelle har han en drift tror jeg som er så sterk at han ikke klarer å skjule den eller dempe den av seg selv og alle mine forslag har ikke heller dempet lysten.

Det er ikke noe vond vilje fra hans side. Der er derfor ikke lett for noen av oss.

Jeg tror menn og kvinner er ulike og gir ulikt uavhengig av kjønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...