Gå til innhold

Ordner det seg for snille piker?

Anbefalte innlegg

Joda, jeg kan kjenne meg igjen. Det beste var nok den gangen bussjåføren kjørte meg til døra fordi det regnet så veldig. Gaten min var ikke på ruta. Jeg kjente ham ikke.

Har også smilt meg gjennom en fartskontroll og slapp bot selv om jeg absolutt burde hatt det. -Forsøkte ikke å slippe unna heller, så jeg vet egentlig ikke hvordan det gikk til.

Siden jeg var helt liten har jeg møtt nesten alle med et smil, og 98% av verden smiler tilbake.

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

11

• ShitDiddelyDo

7

• bustebeisa

5

• Dorthe

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er det jeg har funnet ut også. Ofte er det nok bare å spørre pent med et smil. Å jeg bort faktisk på Sunnmøre. Tror jeg skal bli flinkere til å be om avslag i framtiden. Tydligvis mye å spare på det :)

Det er myyyye penger å spare på bare å smile ja :)

Gjest engelen kanskje

''Blææ... Du er bare sjalu. Har faktisk tatt mensa sin IQ-test og skårer helt sikkert høyere enn deg :-)''

Håper jeg inderlig! Desto høyere IQ, desto større fare for å bli egosentrisk..... Eller psykisk ubalanse, dessberre.

Er så lei av slike som deg som dyrker janteloven. Jeg synes det er kjempeflott at folk skryter av seg selv jeg. Det viser at en er trygg på seg selv. Men desverre mister mange troen på¨at kan utrette så mye og dermed muligheten til å komme seg videre i livet, nettopp på grunn av jantelovens tilhengere. Jeg hadde heller ingen intensjon av å skryte av meg selv med dette, men var glad og forundret over at jeg fikk 1000 kr i avslag på bildekk.

Skal jeg skryte, kan jeg fortelle at min tidligere arbeidsgiver ringte meg opp i helgen og spurte om jeg kunne ta på meg et oppdrag. Noe jeg gjør av og til. Da jeg kom fram til kundene sa de at de hadde spurt sjefen om han kunne sende meg, fordi jeg var så flink. Jeg takket for komplimentet, og ble rørt. Vil du kalle dette også selvskryt?

Gjest det blir jeg

''Blææ... Du er bare sjalu. Har faktisk tatt mensa sin IQ-test og skårer helt sikkert høyere enn deg :-)''

Håper jeg inderlig! Desto høyere IQ, desto større fare for å bli egosentrisk..... Eller psykisk ubalanse, dessberre.

Gosh hvor surmaget du kan fremstå. Jeg blir brydd på dine vegne.

Noen er nok mer velsignet enn andre. Det er sjelden noen tilbyr å hjelpe meg eller gir meg noe gratis, jeg er av dem som ordner opp det meste sjøl.

''Noen er nok mer velsignet enn andre. Det er sjelden noen tilbyr å hjelpe meg eller gir meg noe gratis, jeg er av dem som ordner opp det meste sjøl.''

Er det ikke et ordtak som sier "Snille piker kommer til himmelen, vi andre kommer så langt vi vil" eller noe i den dur?

Annonse

hidi, the scorpion

Er så lei av slike som deg som dyrker janteloven. Jeg synes det er kjempeflott at folk skryter av seg selv jeg. Det viser at en er trygg på seg selv. Men desverre mister mange troen på¨at kan utrette så mye og dermed muligheten til å komme seg videre i livet, nettopp på grunn av jantelovens tilhengere. Jeg hadde heller ingen intensjon av å skryte av meg selv med dette, men var glad og forundret over at jeg fikk 1000 kr i avslag på bildekk.

Skal jeg skryte, kan jeg fortelle at min tidligere arbeidsgiver ringte meg opp i helgen og spurte om jeg kunne ta på meg et oppdrag. Noe jeg gjør av og til. Da jeg kom fram til kundene sa de at de hadde spurt sjefen om han kunne sende meg, fordi jeg var så flink. Jeg takket for komplimentet, og ble rørt. Vil du kalle dette også selvskryt?

''. Jeg takket for komplimentet, og ble rørt. Vil du kalle dette også selvskryt?''

Nei!

Men å skryte av alle avslag du får på priser etc. bunner ikke ut i kvalifikasjoner, men at du er et "vidundelig" menneske som ingen kan motstå. Det frastøter meg.

''Noen er nok mer velsignet enn andre. Det er sjelden noen tilbyr å hjelpe meg eller gir meg noe gratis, jeg er av dem som ordner opp det meste sjøl.''

Er det ikke et ordtak som sier "Snille piker kommer til himmelen, vi andre kommer så langt vi vil" eller noe i den dur?

Det er akkurat det det heter ;o)

Gjest engelen kanskje

''. Jeg takket for komplimentet, og ble rørt. Vil du kalle dette også selvskryt?''

Nei!

Men å skryte av alle avslag du får på priser etc. bunner ikke ut i kvalifikasjoner, men at du er et "vidundelig" menneske som ingen kan motstå. Det frastøter meg.

Hvorfor provoserer det deg? Kan du være mer utfyllende? Spør fordi jeg blir nysgjerrig...

hidi, the scorpion

Hvorfor provoserer det deg? Kan du være mer utfyllende? Spør fordi jeg blir nysgjerrig...

'' Kan du være mer utfyllende? Spør fordi jeg blir nysgjerrig...''

Nysgjerrighet, er alltid bra. Jeg svarte slik pga alle de som ikke har slike fordeler. De kan være så så høflige og søte som de kan, men de ser ikke lekre ut....Å få fordeler fordi man er søt, høflig og har et nydelig utseende, blir alldeles feil for meg:(

Det kalles diskriminering.

Skjønner du bedre nå?

Gjest engelen kanskje

Næh, ikke sjangs! Det kan ha å gjøre med at jeg verken er spesielt søt, hjelpeløs, innsmigrende eller sympatisk. Det som kanskje ødelegger aller mest er nok at jeg heller ikke gidder å late som:)

Jeg må tydeligvis være satans kvinnelige alv. Jeg dro opp skjørtet, smørte på ekstra leppestift og da det endelig var min tur gned jeg min slanke, muskuløse kropp inntil fastlegens kropp og hvisket inn i øret. "Du skal kjøre meg hjem", så sleiket jeg han rundt øret og kysset halsen hans ømt.

Ellers bruker jeg å fnise, kaste på håret eller spille fortvilet når jeg skal kjøpe noe dyrt. ...

Annonse

Gjest engelen kanskje

'' Kan du være mer utfyllende? Spør fordi jeg blir nysgjerrig...''

Nysgjerrighet, er alltid bra. Jeg svarte slik pga alle de som ikke har slike fordeler. De kan være så så høflige og søte som de kan, men de ser ikke lekre ut....Å få fordeler fordi man er søt, høflig og har et nydelig utseende, blir alldeles feil for meg:(

Det kalles diskriminering.

Skjønner du bedre nå?

Jeg synes langt flere burde lære seg vanlig høffelighet og folkeskikk her i landet.

Å hvor har jeg sagt at jeg er sjarmerendes, pen og smiler for å få fordeler? Det er ren og skjær forhåndsdømming fra din side.

hidi, the scorpion

Jeg synes langt flere burde lære seg vanlig høffelighet og folkeskikk her i landet.

Å hvor har jeg sagt at jeg er sjarmerendes, pen og smiler for å få fordeler? Det er ren og skjær forhåndsdømming fra din side.

'' Det er ren og skjær forhåndsdømming fra din side.''

Det har du helt rett i! Men statistikker og erfaring beviser desssverre det motsatte!

Gjest Elextra

''Skal jeg skryte, kan jeg fortelle at min tidligere arbeidsgiver ringte meg opp i helgen og spurte om jeg kunne ta på meg et oppdrag. Noe jeg gjør av og til. Da jeg kom fram til kundene sa de at de hadde spurt sjefen om han kunne sende meg, fordi jeg var så flink. Jeg takket for komplimentet, og ble rørt. Vil du kalle dette også selvskryt?''

Jeg tenkte ikke på selvskryt da jeg så det opprinnelige innlegget ditt, som i og for seg hadde en interessant problemstilling, men å skrive det du gjør her er jo selvskryt, ja.

ShitDiddelyDo

Velvilje avler velvilje. Er du snill og grei og samtidig beskjeden, får du nok mer hjelp i livet enn en del andre.

Om du samtidig har et godt utseende hjelper nok det deg også på veien.

Tror det ligger mer i hvordan man tolker gitte hendelser.

Hvis jeg går ut og handler bukse vil den sexy dama i butikken smile som en sol. Hun vil skryte av rumpa mi i (den dyreste) buksa, og generelt virke småflørtete dersom jeg er naiv nok til å tolke det i den retning. Når jeg står i kassa og skal betale spør hun om jeg også trenger en three packs med sokker, noe jeg sier nei til. Da slenger hun dem med på kjøpet.

Personen over ville sannsynligvis tolket dette som noe som hadde med henne å gjøre, men det har det selvfølgelig ikke. Det er selgers jobb å skryte såpass av rumpa mi i de dyreste jeansa at jeg kjøper dem, og hun gir meg ikke sokkene fordi jeg er noe smilende vesen - for det er jeg ikke. Hun gjør det for å selge, og sørge for at jeg får en såpass god handleerfaring at jeg også kjøper neste bukse der.

Med mindre man er en usedvanlig molefonken figur vil man få denne behandlingen, og det blir smått narsissistisk å få denne typen behandling til å dreie seg om seg selv.

Tror det ligger mer i hvordan man tolker gitte hendelser.

Hvis jeg går ut og handler bukse vil den sexy dama i butikken smile som en sol. Hun vil skryte av rumpa mi i (den dyreste) buksa, og generelt virke småflørtete dersom jeg er naiv nok til å tolke det i den retning. Når jeg står i kassa og skal betale spør hun om jeg også trenger en three packs med sokker, noe jeg sier nei til. Da slenger hun dem med på kjøpet.

Personen over ville sannsynligvis tolket dette som noe som hadde med henne å gjøre, men det har det selvfølgelig ikke. Det er selgers jobb å skryte såpass av rumpa mi i de dyreste jeansa at jeg kjøper dem, og hun gir meg ikke sokkene fordi jeg er noe smilende vesen - for det er jeg ikke. Hun gjør det for å selge, og sørge for at jeg får en såpass god handleerfaring at jeg også kjøper neste bukse der.

Med mindre man er en usedvanlig molefonken figur vil man få denne behandlingen, og det blir smått narsissistisk å få denne typen behandling til å dreie seg om seg selv.

Jeg liker det der salgstrikset så godt at jeg har begynt å oppsølke betjeningen i klesbutikken frivillig for å høre hvordan de syns jeg tar meg ut, bare fordi jeg vet at det vil hagle med komplementer. Muhahah.

ShitDiddelyDo

Jeg liker det der salgstrikset så godt at jeg har begynt å oppsølke betjeningen i klesbutikken frivillig for å høre hvordan de syns jeg tar meg ut, bare fordi jeg vet at det vil hagle med komplementer. Muhahah.

Ja, det fungerer jo. Nå handler jeg strengt tatt aldri klær i Norge, men hvis jeg plutselig må ha et par jeans vet jeg hvor jeg skal gå. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...