Gå til innhold

Ordner det seg for snille piker?

Anbefalte innlegg

Gjest nei, det gjør ikke det!

Nå har ikke jeg lest hele ramsa nedover her, men jeg reagerte på overskriften. En bekjent av meg bruker den der hele tiden, som om det skulle være en regel som gjelder særlig for henne... Skjønner ikke hvor du og denne nevnte bekjente har det der fra? Det jeg har hørt er at snille piker kommer til himmelen, mens de slemme kommer dit de vil... Tror mye mer på det!

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

11

• ShitDiddelyDo

7

• bustebeisa

5

• Dorthe

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke alltid dolling er et must?

Enig med deg...

Er ikke måte på hvor en kan snu menn rundt lillefingeren om man er hot nok....

menn har nok et indre håp om å få seg noe ;-)

Har merket forskjellen selv.

jeg ser veldig grå mus ut om jeg ikke doller meg, og da får jeg vel sånn vanlig service alle kan vente seg.

Men så har jeg dager der jeg pynter meg ekstra på håret, sminker meg, har på meg stilige sexy klær :D Og da merker jeg faktisk at folk behandler meg annerledes.

De snakker mer med meg, virker mer intr i det jeg sier, jeg får bedre service i butikken, menn er hyggeligere osv....

Er trist at det skal være sånn - at vi dømmer folk etter utseende, men sånn er d bare.

Det var litt artig observasjon jeg gjorde meg en tidlig morgen i butikken en dag. Jeg hadde ikke dusja, jeg hadde ikke stelt meg, hadde trykt ei lue over hodet pga bad hair day og ingen sminke. Jeg så vel ut som en boms tenker jeg. Mulig mannfolka som sto i køa syntes synd på meg, hehe, for begge to ba meg gå først. Men så kom det ei i andre kassa, og da sa de at jeg kunne flytte varene over dit og fremdeles være først. De fleipet og flira til meg og jeg til dem. Er det bare jeg som føler jeg får mer oppmerksomhet fra menn når jeg ikke har dolla meg opp? Ofte kan jeg merke at jeg får mye oppmerksomhet dersom jeg går ut i jogge/sportsklær, uten sminke og hua trykt nedover trynet. Er det flere som har opplevd dette? Synes det er rart jeg.

Det var litt artig observasjon jeg gjorde meg en tidlig morgen i butikken en dag. Jeg hadde ikke dusja, jeg hadde ikke stelt meg, hadde trykt ei lue over hodet pga bad hair day og ingen sminke. Jeg så vel ut som en boms tenker jeg. Mulig mannfolka som sto i køa syntes synd på meg, hehe, for begge to ba meg gå først. Men så kom det ei i andre kassa, og da sa de at jeg kunne flytte varene over dit og fremdeles være først. De fleipet og flira til meg og jeg til dem. Er det bare jeg som føler jeg får mer oppmerksomhet fra menn når jeg ikke har dolla meg opp? Ofte kan jeg merke at jeg får mye oppmerksomhet dersom jeg går ut i jogge/sportsklær, uten sminke og hua trykt nedover trynet. Er det flere som har opplevd dette? Synes det er rart jeg.

Det jeg hvertfall har opplevd, er at i forhold til menn, betyr ikke dolling så mye. Jeg ble bedt ut da jeg var på jobb, kledd i oransje regntøy som var dekket med olje fra topp til tå.. :-)

Men sånn ellers, så har vel vekta mi gått litt opp og ned, jeg er ikke alltid den som sminker meg mest til vanlig, men samtidig liker jeg å dolle meg opp ei gang i blant. Men.... når det gjelder oppmerksomhet fra gutta, bli bedt opp til dans eller komme i snakk med, er det liten forskjell på hvordan jeg har dollet meg.. Går jeg helt greit kledd på byen og med bare mascara, danser jeg like mye, som om jeg tar på meg finstasen og sminker meg mye. Får kanskje litt mer "uønsket" oppmerksomhet om toppen er litt vel utringet, grunnet kløfta.

Gjest ikke alltid dolling er et must?

Det jeg hvertfall har opplevd, er at i forhold til menn, betyr ikke dolling så mye. Jeg ble bedt ut da jeg var på jobb, kledd i oransje regntøy som var dekket med olje fra topp til tå.. :-)

Men sånn ellers, så har vel vekta mi gått litt opp og ned, jeg er ikke alltid den som sminker meg mest til vanlig, men samtidig liker jeg å dolle meg opp ei gang i blant. Men.... når det gjelder oppmerksomhet fra gutta, bli bedt opp til dans eller komme i snakk med, er det liten forskjell på hvordan jeg har dollet meg.. Går jeg helt greit kledd på byen og med bare mascara, danser jeg like mye, som om jeg tar på meg finstasen og sminker meg mye. Får kanskje litt mer "uønsket" oppmerksomhet om toppen er litt vel utringet, grunnet kløfta.

"Jeg ble bedt ut da jeg var på jobb, kledd i oransje regntøy som var dekket med olje fra topp til tå.. :-)"

Hahaha, ubetalelig!! :D

Jeg har vel et inntrykk av at hvis man er noenlunde naturlig pen, så liker gutta det best. At de liker jenter som ser naturlige ut og oppfører seg naturlig. Tror mange menn ikke liker at jentene doller seg for mye opp.

Det morsomme er at de gangene jeg ikke sminker meg og bare krasjer inn i noen klær, så er det de purunge pubisene av noen smågutter som gir meg oppmerksomhet. Og jeg er godt over 30..må jo bare le av det, hehe :D

Jeg liker ikke å dolle meg for mye opp, da jeg ikke ville bli sett på for mye som et sexobjekt og få uønsket oppmerksomhet. Så utringing går jeg i sjeldent. Det er forbeholdt kjæresten min :-)

Jeg velger det naturlige - fordi jeg fortjener det.. LOL

ShitDiddelyDo

Menns fascinasjon for dolling er nok sterkt overvurdert. Det er kvinner som er opptatt av den slags, og studerer andre kvinner i detalj. Akkurat som om vi ser den nye sleiken eller de nye skoene. En del kvinner, derimot.

De fleste menn ser nok bak oljesølet og sliten joggedress.

Annonse

men jeg har det også litt som trådstarter, men ikke fordi jeg er så veldig pen, jeg er helt vanlig, men jeg virker litt forsiktig og er alltid så blid og takknemlig, å tusen takk osv.. kanskje folk får lyst til å yte litt ekstra for sånne. Kanskje virker jeg litt hjelpesløs. Men som sagt, de dagene jeg doller meg ekstra får jeg veldig mye mer service og smil enn de dagene jeg ser ut som grå mus, så ja jeg tror man blir dømt etter utseende... men tror det nok mest gjelder menn som tenker med p.... ;-)

Tror vel så gjerne kvinner dømmer ut fra utseende. Og det å være stelt. Merker kanskje mer det at dolling kan ha noe å si i for oppmerksomheten i for eksempel klesbutikker hvor det bare jobber kvinnfolk.

Ellers har du så klart rett i at menn og kvinner legger merke til utseendet først. Men menn er kanskje flinkere til å se forbi dette når man kommer litt nærmere innpå dem.

Var på tur alene, men dro på en aktivitet hvor det var flere grupper sammen. Jeg var kledd etter forholdene, mens det var ei lita søt jente på en av gruppene som tok seg mye bedre ut enn meg. Jeg ble nok litt ledd av til å begynne med, mens de så beundrende på den søte lille jenta.

I løpet av aktiviteten vi var på, snudde denne oppmerksomheten seg. Og da vi var ferdig for dagen, og jeg var klar for å reise videre alene på min tur, fikk jeg mange innbydelser om å bli med de andre, enten videre eller på fest. :-) Den søte lille jenta ble stående litt i bakgrunnen....

Det er helt klar at pene mennesker møter mer godvilje av de rundt seg. Tykke mennesker blir oversett i nesten enhver sammenheng.

I mange sammenhenger ja, men som overvektig selv, er jeg ikke enig. Men mye har med holdning å gjøre. Har man tro på seg selv, er åpen og ærlig, kommer man veldig langt med et smil.

Men har man gitt opp, fordi alle sier at man ikke kommer noen vei på grunn av vekta, smitter det over på smilet ditt og holdningen din... og det er lett å gli inn i mengden og ikke bli sett.

For om jeg ønsker det, kan jeg fint gli inn i bakgrunnen av en folkemengde og gjøre meg så usynlig at ingen husker om jeg var der eller ikke. Men jeg kan også entre et rom og få all den oppmerksomheten jeg ønsker, uten å måtte jobbe for det.

"Jeg ble bedt ut da jeg var på jobb, kledd i oransje regntøy som var dekket med olje fra topp til tå.. :-)"

Hahaha, ubetalelig!! :D

Jeg har vel et inntrykk av at hvis man er noenlunde naturlig pen, så liker gutta det best. At de liker jenter som ser naturlige ut og oppfører seg naturlig. Tror mange menn ikke liker at jentene doller seg for mye opp.

Det morsomme er at de gangene jeg ikke sminker meg og bare krasjer inn i noen klær, så er det de purunge pubisene av noen smågutter som gir meg oppmerksomhet. Og jeg er godt over 30..må jo bare le av det, hehe :D

Jeg liker ikke å dolle meg for mye opp, da jeg ikke ville bli sett på for mye som et sexobjekt og få uønsket oppmerksomhet. Så utringing går jeg i sjeldent. Det er forbeholdt kjæresten min :-)

Jeg velger det naturlige - fordi jeg fortjener det.. LOL

Har stor tro på det natulige jeg og. :-)

men jeg har det også litt som trådstarter, men ikke fordi jeg er så veldig pen, jeg er helt vanlig, men jeg virker litt forsiktig og er alltid så blid og takknemlig, å tusen takk osv.. kanskje folk får lyst til å yte litt ekstra for sånne. Kanskje virker jeg litt hjelpesløs. Men som sagt, de dagene jeg doller meg ekstra får jeg veldig mye mer service og smil enn de dagene jeg ser ut som grå mus, så ja jeg tror man blir dømt etter utseende... men tror det nok mest gjelder menn som tenker med p.... ;-)

Jeg tror jeg må se veldig bestemt ut og veldig selvstendig ut for det er virkelig sjelden noen tilbyr seg. Og hvis jeg spør om hjelp så sier ofte folk nei, de har ikke tid eller de har vondt i ryggen.

Det skal arabere og somalere ha, de er utrolig hjelpsomme og ikke redd for å ta i et tak slik veldig mange nordmenn er. Svensker også er mye mer hjelpsomme.

hidi, the scorpion

Hmmm...

Overvektig som jeg er, litt sliten i kroppen ellers også.... opplever også slike ting som trådstarter beskriver.

Om ikke fastlegen har kjørt meg hjem enda, har jeg fått mine fordeler hos både gammel og ny fastlege. Og gynekologen sendte meg nettopp en melding om at jeg ikke skulle betale for forrige konsultasjon... og gynekologen min er ei dame, godt gift og med barn. I tillegg er jeg såpass ny i byen her, at jeg ikke har fått tid til å bygge opp et godt lege/pasientforhold enda.

Så jeg har vel stor tro på det med å smile. Ekte smil, ærlighet og åpenhet kan gi deg positive tilbakemeldinger. I form av uventet rabatt, eller behjelpsomhet.

''Så jeg har vel stor tro på det med å smile.t kan gi deg positive tilbakemeldinger. I form av uventet rabatt, eller behjelpsomhet.''

Det har jeg så absolutt tro på! Reagerte bare TS " skryteinnlegg"....

'' Ekte smil, ærlighet og åpenhet**

og hjelpsomhet, faller meg naturlig, akkurat som det gjør det for deg;)

hidi, the scorpion

Jeg tror jeg må se veldig bestemt ut og veldig selvstendig ut for det er virkelig sjelden noen tilbyr seg. Og hvis jeg spør om hjelp så sier ofte folk nei, de har ikke tid eller de har vondt i ryggen.

Det skal arabere og somalere ha, de er utrolig hjelpsomme og ikke redd for å ta i et tak slik veldig mange nordmenn er. Svensker også er mye mer hjelpsomme.

Ser deg sitte som dronning Victoria i den stolen din;) Skremmer livskiten av folk...;)))

At nordmenn ikke er hjelpsomme er en absolutt skam:( Og tror så gjerne at mange av andre kulturer ser annerledes på det å være hjelpsomme ;) (tom svensker, he ,he)

Selv med min "elendige" rygg, hadde jeg bært deg, om nødvendig:)

Gjest Vil da ikke skryte heller

Jeg har fått høre at jeg fremtrer som så ærlig og oppriktig og har en spesiell utstråling og sjarm i tillegg til å være veldig hyggelig og omgjengelig. Disse egenskapene utgjør tydeligvis et såpass vinnende vesen som gjør at andre har lyst til å yte ekstra. Jeg gjør selvfølgelig det samme tilbake, helt genuint interessert i det, så det er ikke sånn at jeg prøver å sko meg noe på det.

Annonse

Ja, men denne selgeren var veldig flink og overtalende!

Var da jeg kom hjem jeg så at selgeren hadde løyet for meg! Arrrrrrrrrrrgh!

Det er ikke en god selger hvis kunden ikke ble fornøyd. Han vil jo ikke få noe gjenkjøp fra deg heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...