Gå til innhold

Denne tråden kunne handlet om sex, dop og vold.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• cathlin

18

• laban

13

• hidi, the scorpion

11

Mest aktive i denne tråden

En esker? Der må i hvert fall jeg melde pass.

Geografi ble ikke prioritert av mine lærere. Tror vi stort sett parkerte etter å ha gjennomgått Norden.

Jeg husker datteren min skulle pugge landene i Europa - mange av dem fantes jo ikke som selvstendige stater da jeg gikk på skolen. Da føler man seg skikkelig fossil.

*S* Kjenner igjen den følelsen vedrørende alle de nye statene, ja. Spesielt rart synes jeg det var da alle disse -stan-landene dukket opp fra asken av Sovjetunionen. De ga unektelig en slags donaldsk Langtvekkistan-følelse.

Apropos alle elvene i Asia: Kjell Aukrust skriver i en erindringsbok om den eneste gangen han hadde hatt bruk for dem. Det var under naturvernskonferanse i Sverige, der han benyttet anledningen i et innlegg fra talerstolen til å snakke om frykten for forurensning i elver som... (her ramset han opp dem alle).

Dagen etter kunne han lese om konferansen i en svensk avis: "Den silverhårige Kjell Aukrust från Norge var den enda som talade om naturvern i ett globalt perspektiv."

En esker? Der må i hvert fall jeg melde pass.

Geografi ble ikke prioritert av mine lærere. Tror vi stort sett parkerte etter å ha gjennomgått Norden.

Jeg husker datteren min skulle pugge landene i Europa - mange av dem fantes jo ikke som selvstendige stater da jeg gikk på skolen. Da føler man seg skikkelig fossil.

En esker er forresten en rullestensås, laget av en elv under isbreer. Elven dannet en tunnel i breen, og det som var elvebunnen ble stående igjen som en åskam da breen forsvant.

*S* Kjenner igjen den følelsen vedrørende alle de nye statene, ja. Spesielt rart synes jeg det var da alle disse -stan-landene dukket opp fra asken av Sovjetunionen. De ga unektelig en slags donaldsk Langtvekkistan-følelse.

Apropos alle elvene i Asia: Kjell Aukrust skriver i en erindringsbok om den eneste gangen han hadde hatt bruk for dem. Det var under naturvernskonferanse i Sverige, der han benyttet anledningen i et innlegg fra talerstolen til å snakke om frykten for forurensning i elver som... (her ramset han opp dem alle).

Dagen etter kunne han lese om konferansen i en svensk avis: "Den silverhårige Kjell Aukrust från Norge var den enda som talade om naturvern i ett globalt perspektiv."

Haha! Jeg forstår godt at han bare _måtte_ benytte anledningen til å få brukt den kunnskapen.

Annonse

Jeg kan alle versene til "Aille har et syskjenbånn på Gjøvik" :-)

Og så kan jeg alle statene i USA (ikke sangrelatert, men følte bare for å nevne det *S*)

Jeg kan innholdsfortegnelsen i Det nye Testamentet. Altså rekkefølgen på kapitlene.

Og forferdelig mange desimalsifre i PI: 3,141592653589793238462643383279

Venter fremdeles på å få bruk for noe av det....

Det er huskeregler bak begge deler, jeg er ingen ordentlig nerd.

Jeg kan innholdsfortegnelsen i Det nye Testamentet. Altså rekkefølgen på kapitlene.

Og forferdelig mange desimalsifre i PI: 3,141592653589793238462643383279

Venter fremdeles på å få bruk for noe av det....

Det er huskeregler bak begge deler, jeg er ingen ordentlig nerd.

Oi, imponert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...