Gå til innhold

Hva er du flink til?

Anbefalte innlegg

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Inspirert av alle fordomsfulle jantelov-tilhengere. Tør du si hva du er flink til?

Jeg selv er flink til masse: dyrekommunikasjon - spesielt med hunder og hester, er flink til å hjelpe andre både praktisk og med råd og støtte. Jeg er flink til å prate og få andre til å forstå eller slappe av. Jeg er flink til å spre glede og entusiasme, og få folk til å le. Jeg er flink til å få folk til å våge å betro seg. Ellers er jeg også ganske handy, men det handler mest om at jeg tør å prøve i stedet for å rope på nærmeste mann. Å de fleste barn digger meg, men der mest fordi jeg tar de på alvor. Lytter og ser dem slik de er.

Jeg har mange negative sider også. Men dette handler om det motsatte.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har ingen forhold til "janteloven", bortsett fra at jeg har lest boka;)

Men føler heller ingen trang til å hevde meg selv, de som kjenner meg, gjør det på godt og ondt, de som ikke kjenner meg, pleier jeg å behandle høflig;)

Har en svakhet for eldre mennesker!

Gjest beathes
Skrevet

Jeg er flink til å gi andre komplimenter. Jeg er en god lytter sies det. Jeg er en god problemløser. Jeg er flink til å få andre til å le. Jeg er god på å finne lykke/tilfredshet i små ting. Jeg er dyktig på å vaske :)

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Men føler heller ingen trang til å hevde meg selv, de som kjenner meg, gjør det på godt og ondt, de som ikke kjenner meg, pleier jeg å behandle høflig;)

Men du sier ingenting om noe DU er flink til...

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Jeg er flink til å gi andre komplimenter. Jeg er en god lytter sies det. Jeg er en god problemløser. Jeg er flink til å få andre til å le. Jeg er god på å finne lykke/tilfredshet i små ting. Jeg er dyktig på å vaske :)

Så bra :-)

Gjest beathes
Skrevet

Så bra :-)

Jepp, jeg glemte at jeg er flink til å bruke penger ;)

Skrevet

Godt initiativ! Lett å la seg knuse av janteloven.

Jeg er flink til å lytte til andre, jeg er flink til å få andre til å føle seg vel, jeg er flink til å være alene, jeg er flink til å gå turer, jeg er flink med barna mine (jeg gjør i hvert fall mitt beste), jeg er flink til å stelle huden min, jeg er flink til å la meg inspirere av bøker og filmer, jeg er flink til å holde orden på papirer, jeg er flink til å ta medisinene mine, jeg er flink til å ta imot hjelp. Jeg kommer ikke på noe mer. :)

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Godt initiativ! Lett å la seg knuse av janteloven.

Jeg er flink til å lytte til andre, jeg er flink til å få andre til å føle seg vel, jeg er flink til å være alene, jeg er flink til å gå turer, jeg er flink med barna mine (jeg gjør i hvert fall mitt beste), jeg er flink til å stelle huden min, jeg er flink til å la meg inspirere av bøker og filmer, jeg er flink til å holde orden på papirer, jeg er flink til å ta medisinene mine, jeg er flink til å ta imot hjelp. Jeg kommer ikke på noe mer. :)

Misunner deg noen punkter der :-) Men er glad på dine vegne. Du fikk meg til å smile.

Skrevet

Jeg er ganske god til å se gode trekk hos mennesker.

Om jeg går inn for det er jeg meget god på å uttrykke meg skriftlig.

Skrive begrunnelser for søknader til NAV er jeg en råtass på :P.

Jeg er en god lytter.

Kan mye om musikk, og er musikalsk.

Jeg har empati...

Og av og til er jeg fryktelig flink til å være ganske irrasjonell også hehe.

Skrevet

Misunner deg noen punkter der :-) Men er glad på dine vegne. Du fikk meg til å smile.

Kanskje jeg skal legge det til på listen min da: får folk til å smile :)

Skrevet

Men du sier ingenting om noe DU er flink til...

Skulle den til meg?

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Jeg er ganske god til å se gode trekk hos mennesker.

Om jeg går inn for det er jeg meget god på å uttrykke meg skriftlig.

Skrive begrunnelser for søknader til NAV er jeg en råtass på :P.

Jeg er en god lytter.

Kan mye om musikk, og er musikalsk.

Jeg har empati...

Og av og til er jeg fryktelig flink til å være ganske irrasjonell også hehe.

Kjempegode egenskaper du kan nå viiiidlangt med. Lykke til :-)

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Skulle den til meg?

Uff. Litt dårlig dette trådsystemet... Synes du hadde flotte egenskaper .-)

Gjest i det negative hjørnet
Skrevet

Jeg er ekstremt flink til å sammenligne meg med andre.

Dessverre fører det som regel til at jeg alltid finner noen som er flinkere enn meg, og da blir det til at jeg liksom ikke kan si at jeg er flink likevel.

Skrevet

Jeg er flink til å stå opp om morgenen for å rekke dit jeg skal. Det skulle egentlig være en selvfølge, men med en gang jeg våkner vil 99% av meg bare ligge og sove, helst hele dagen, og egentlig bare gi opp alt. Når jeg har lagt så lenge at jeg har maks 30 minutter til å dusje, finne klør, pakke sekk og løpe klarer den ene prosenten, etter hvert som jeg plutselig innser realitetene i livet også denne morgenen klart å overtale 19 % av resten av meg til at det vil være lurt å stå opp nå så ikke alt går til helvette, for jeg vet egentlig at jeg vil det jeg skal gjøre den dagen selv om jeg ikke kjenner noe sted at jeg har lyst, så holder det altså med 20% av meg for å stå opp og løpe omkring. Noe de resterende 31% jo er glad for et par timer senere.

Skrevet

Jeg er en god lytter. Jeg er flink til å ta imot råd og veiledning fra andre. Jeg er flink til å rose andre for det bra de gjør. Jeg er en flink lærer. :-)

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Jeg er flink til å stå opp om morgenen for å rekke dit jeg skal. Det skulle egentlig være en selvfølge, men med en gang jeg våkner vil 99% av meg bare ligge og sove, helst hele dagen, og egentlig bare gi opp alt. Når jeg har lagt så lenge at jeg har maks 30 minutter til å dusje, finne klør, pakke sekk og løpe klarer den ene prosenten, etter hvert som jeg plutselig innser realitetene i livet også denne morgenen klart å overtale 19 % av resten av meg til at det vil være lurt å stå opp nå så ikke alt går til helvette, for jeg vet egentlig at jeg vil det jeg skal gjøre den dagen selv om jeg ikke kjenner noe sted at jeg har lyst, så holder det altså med 20% av meg for å stå opp og løpe omkring. Noe de resterende 31% jo er glad for et par timer senere.

For meg også har det i perioder kostet enormt å gjøre noe så normalt som å stå opp og komme seg fra A til B. Du vet hva det koster, og skal vær kjempestolt over deg selv :-)

Skrevet

Jeg er flink til å dømme andre. Spesielt damer som bruker mye sminke.

Gjest Huldrapuldra
Skrevet

Jeg er ekstremt flink til å sammenligne meg med andre.

Dessverre fører det som regel til at jeg alltid finner noen som er flinkere enn meg, og da blir det til at jeg liksom ikke kan si at jeg er flink likevel.

Å kom an. Du må vær flink til noe du også! Som en annen her beskrev var hun flink til å stå opp etter vekkerklokka har ringt. Det er imponerendes nok når en har enorme utfordinger ellers :-)

Skrevet

For meg også har det i perioder kostet enormt å gjøre noe så normalt som å stå opp og komme seg fra A til B. Du vet hva det koster, og skal vær kjempestolt over deg selv :-)

Jo, takk. Det er ikke et alternativ å ikke komme seg av gårde. Jeg trenger ikke å ta det valget fordi jeg vet at jeg skal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...