Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har innsett at noe må gjøres. Hvis jeg skal greie å slanke meg må jeg nesten ha totalforbud når det gjelder søtsaker. Det virker som om jeg ikke greier en mellomting. Trives ikke i en overvektig kropp. Jeg kan ikke skjønne at andre kan greie å trives i kroppene sine som er større enn meg.

Fortsetter under...

''Trives ikke i en overvektig kropp. ''

Ikke jeg heller, er 20 kg lettere nå enn jeg var på det meste. Men er ikke fornøyd, vil ihvertfall ned 10 kg til..føler at de sitter fast. Det beste for meg var å spise ofte og små måltider, unnet meg godteri i helgene..litt for mye. Gikk ned 1 kg i uka, det hjelper å sette seg langsiktige mål.

Har lyst å trene på helsestudio, og begynne å svømme. Men kommer liksom ikke i gang.

Gjest -20 hittil

Jeg begynte på livsstilsomleggningskurs i september. Har hverken drukket brus eller spist godi siden da - og savner det ikke lenger heller. :)

I løpet av denne tida har jeg gått ned 20 kg, men har fortsatt ca 15 kg igjen, men utrolig hvor mye mer vel jeg føler meg allerede.

Jeg trener riktignok 4 ganger i uka - trives veldig med det. Men startet faktisk jevnlig trening for over 2 år siden, uten at det har hatt noe å si for vekta, dessverre.

Så du klarer om du bestemmer deg for dette :)

Lykke til.

''Trives ikke i en overvektig kropp. ''

Ikke jeg heller, er 20 kg lettere nå enn jeg var på det meste. Men er ikke fornøyd, vil ihvertfall ned 10 kg til..føler at de sitter fast. Det beste for meg var å spise ofte og små måltider, unnet meg godteri i helgene..litt for mye. Gikk ned 1 kg i uka, det hjelper å sette seg langsiktige mål.

Har lyst å trene på helsestudio, og begynne å svømme. Men kommer liksom ikke i gang.

Det er veldig deilig å trene. Det gir en belønning i seg selv. Det er godt å merke at man blir lettere og sterke i kroppen. Alle bør sette av tid til trening i livet sitt. Det får man igjen for. Flink du som har gått ned så mye. Det vil jeg også. Sukker er noe dritt. Sunn mat bør man spise.

Egg, smør og melk, kutt ut karbohydrater.

Kan vel ikke kutte alle karbohydrater. Det er vel ikke sunt heller, men vet jeg ikke skal spise for mye av dem, spesielt ikke de høye. De andre matvarene du nevnte skal jeg kutte ut dem og? Jeg vet en del om sunt kosthold, så det er ikke der det ligger.

Annonse

Det er veldig deilig å trene. Det gir en belønning i seg selv. Det er godt å merke at man blir lettere og sterke i kroppen. Alle bør sette av tid til trening i livet sitt. Det får man igjen for. Flink du som har gått ned så mye. Det vil jeg også. Sukker er noe dritt. Sunn mat bør man spise.

Går litt turer, det er jo så godt når man først gjør det :)

Jeg har funnet ut at jeg må erstatte "godisen" med noe. Når mat brukes til å fylle et tomt liv og helt andre behov enn de fysiske er det komplisert.

Overvekten er på en måte bare et symptom på problemet. Så for meg handler det om å jobbe med å få et bedre liv , være mer sosial og mer aktiv.

Nå har jeg faktisk ikke spist godterier på omtrent 4 uker. De første ukene var veldig tøffe men nå går det ganske greit egentlig og de verste abstinensene er borte. Jeg har likevel kost meg. I helgen var det kjeks og ost og litt vin som jeg koste meg med. Men jeg har ikke den samme psykologiske bindingen til sånt som jeg har til snop.

• 2 uker senere...

Kan vel ikke kutte alle karbohydrater. Det er vel ikke sunt heller, men vet jeg ikke skal spise for mye av dem, spesielt ikke de høye. De andre matvarene du nevnte skal jeg kutte ut dem og? Jeg vet en del om sunt kosthold, så det er ikke der det ligger.

Nei, du skal spise egg og smør. :o) Og andre fete meieriprodukter som seterrømme f.eks.

Raske karbohydrater bør du kutte ut ja, men litt avhengig av hvilket kosthold du vil legge deg på kan du spise noe bønner / linser / kikerter og f.eks. rugsprø eller fiberrik, evt. lage knekkebrød selv av div. frø (jeg synes ikke de blir så gode da). Masse grønnsaker og egg, rent kjøtt og fisk og kylling f.eks. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...