Gå til innhold

Pris for en regnskapsfører

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Få godtgjørelsen utbetalt som lønn, en må være autorisert regnskapsfører for å få lov til å føre regnskap for andre på selvstendig grunnlag.

Takk for svar. Jeg mente også at reglene var slik.

Men vet du hva som er en grei lønn for dette? Jeg står for programvaren.

Min mann har et lite enkeltmannsforetak, han betaler 4000 i året til sin regnskapsfører, men det er lite aktivitet i firmaet da han har en annen jobb ved siden av, så det er vel ikke så mye billagsføring at det gjør noe...

Takk for info. Dette er jo et firma i 100% drift, så det er nok en del fler bilag. Og jeg gidder nok ikke å gjøre denne jobben for 4000 - skatt pr. år:-)

Gjest høstløv

Takk for svar. Jeg mente også at reglene var slik.

Men vet du hva som er en grei lønn for dette? Jeg står for programvaren.

Jeg tar meg godt betalt, jeg tar timelønn utbetalt som lønn, litt forskjellig etter hvilket ansvar jeg har i forhold til oppgaveutfylling osv. Jeg skriver alle næringsoppgaver og selvangivelsen for de, jeg har også ansvaret for at alle oppgaver blir utfylt og sendt inn. Dessuten skriver jeg faktura på driftskostnader til datautstyr, kontorrekv. Internett, telefon etc.

Annonse

Jeg tar meg godt betalt, jeg tar timelønn utbetalt som lønn, litt forskjellig etter hvilket ansvar jeg har i forhold til oppgaveutfylling osv. Jeg skriver alle næringsoppgaver og selvangivelsen for de, jeg har også ansvaret for at alle oppgaver blir utfylt og sendt inn. Dessuten skriver jeg faktura på driftskostnader til datautstyr, kontorrekv. Internett, telefon etc.

Jeg kommer kun til å stå for den daglige føringen. Næringsoppgave + selvangivelse er det en revisor som tar seg av.

Vil ikke tro jeg bruker mer enn et par timer 6 ganger i året + litt ekstra i årsoppgjøret.

Forslag til timelønn?

Gjest høstløv

Jeg kommer kun til å stå for den daglige føringen. Næringsoppgave + selvangivelse er det en revisor som tar seg av.

Vil ikke tro jeg bruker mer enn et par timer 6 ganger i året + litt ekstra i årsoppgjøret.

Forslag til timelønn?

Gå ut fra den timelønnen du har i jobben og legg på 50%, til dekning av bruk av eget kontorutstyr samt for tid og heft med å føre et nytt regnskap, en bruker mer tid og omtanke enn det en bruker på den reelle jobben.

Den kunden jeg har av samme størrelse blir fakturert ca. 3000 kroner 6 ganger i året, litt mer i forbindelse med årsoppgjøret selv om det er revisor som tar det. Han har lønn i tillegg, da.

Takk for info. Jeg trodde også slike tjenester var relativt kostbare. Takk for info.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...