Gå til innhold

Hvilken av disse jakkene ville du hatt?

Anbefalte innlegg

Ullundertøy er skikkelig digg :-)

Dette kan med fordel brukes også under 'vanlig tøy', og ikke bare i sportsøyemed. Men det er da finere, synes jeg, å ha tynnere, penere trøyer til dette formål, gjerne med utringet hals. Mens de trøyene som benyttes til skigåing etc er 'røfffere'.

Først med en tynn ulltrøye (med eller uten ermer) skjønner du hvor deilig ungene har det med sine ulltrøyer :-)

Jeg bruker ofte ulltrøyer, men er liksom ikke alle plagg ulltrøyene passer undre (bluser etc...).

Seksåringen min er håpløs når det gjelder ull.. synes alt klør :-/

Fortsetter under...

• Svar 116
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• Axcia

8

• Mary Poppins

5

• hidi, the scorpion

5

Annonse

Du vet ikke hva du går glipp av (og da snakker jeg ikke eleganse)! :-)

...men jeg må legge til her at jeg ikke er kategorisk boblejakkemotstander i enhver sammenheng, altså, selv om jeg liker å kokettere med det:-)

Jeg skjønner at de er varme, og noen kler dem jo. Spesielt dem som er så små og nette at de ikke blir seende ut som Michelin-mannen!

Det er først og fremst disse boblekåpene jeg ikke liker. Jeg skjønner jo at man gjerne vil ha noe som er lengre og som varmer rumpe og lår, men da synes jeg det er bedre med ullkåper.

Annonse

...men jeg må legge til her at jeg ikke er kategorisk boblejakkemotstander i enhver sammenheng, altså, selv om jeg liker å kokettere med det:-)

Jeg skjønner at de er varme, og noen kler dem jo. Spesielt dem som er så små og nette at de ikke blir seende ut som Michelin-mannen!

Det er først og fremst disse boblekåpene jeg ikke liker. Jeg skjønner jo at man gjerne vil ha noe som er lengre og som varmer rumpe og lår, men da synes jeg det er bedre med ullkåper.

''Det er først og fremst disse boblekåpene jeg ikke liker. Jeg skjønner jo at man gjerne vil ha noe som er lengre og som varmer rumpe og lår, men da synes jeg det er bedre med ullkåper.''

Skal vi ta den diskusjonen igjen? ;)

Helt enig i at ullkåper er penere (som tidligere sagt), men lange boblejakker er lettere OG mye varmere. Til sitt bruk veldig bra :).

En kan ikke stå ute å se på skirenn og akekonkurranser i ullkåpe. Du er bare litt treg i oppfattelsen - du kjøper deg ei boblejakke/kåpe neste sesong ;-)

En kan ikke stå ute å se på skirenn og akekonkurranser i ullkåpe. Du er bare litt treg i oppfattelsen - du kjøper deg ei boblejakke/kåpe neste sesong ;-)

Da kan man ha på seg skijakke og ullundertøy! :-)

Hvis argumentasjonen for de lange boblekåpene/-jakkene er at de egner seg best når man skal være _sporty_, synes jeg jo at _lengden_ på jakkene taler i mot dette. Da er det bedre med kortere jakke, og er det for kaldt, ja så tar man på seg overtrekksbukse el lign utenpå rumpe & lår:-)

Lange jakker er jo ikke praktisk i det hele tatt hvis man skal røre litt mer på seg enn baree å spasere.

Da kan man ha på seg skijakke og ullundertøy! :-)

Hvis argumentasjonen for de lange boblekåpene/-jakkene er at de egner seg best når man skal være _sporty_, synes jeg jo at _lengden_ på jakkene taler i mot dette. Da er det bedre med kortere jakke, og er det for kaldt, ja så tar man på seg overtrekksbukse el lign utenpå rumpe & lår:-)

Lange jakker er jo ikke praktisk i det hele tatt hvis man skal røre litt mer på seg enn baree å spasere.

Jeg elsker lange jakker :-)

Men ikke dynejakker, de blir Michelin-aktige. Det må være dun. De er tynnere og føyer seg etter kroppen. Dunparkas skal jeg ha, tror jeg. Rættle varm, en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...