Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For 7 år siden skadet jeg begge knærne i forbindelse med kickboxing. Gikk til legen, gikk tatt MR-undersøkelse, men de kunne ikke si noe om hvorfor jeg hadde smerter. Men meniskene var intakte. Har ikke tatt en MR siden.

Siden da så opplever jeg ofte at begge knærne hovner opp og blir veldig varme under og etter trening, (sykling, svømming), eller bare av å gå normalt i løpet av en dag.

I sommer gikk jeg til kiropraktor som fort fant ut at de indre meniskene ikke lå slik de skal, så han fikk satt disse på plass, og fikk tatt ultralyd som viste at jeg hadde Jumper's Knee som var på tilbakegang, ruglete underside av kneskål og at det var noen små nitrogen bobler inne i kneet. Ble teipet opp og fikk beskjed om å fortsette som normalt, da han ikke kunne gjøre noe mer.

Har forsøkt å fortsette som før, men smertene blir bare verre. Noen dager har jeg store vanskeligheter med å gå noen få meter for ikke å snakke om trapper! Når jeg går oppover i trapper høres en klikkende lyd fra innsiden av knærne, det er veldig vondt å sitte med bøyde knær i en periode for så å strekke ut beina.

Jeg har hatt problemer med at knærne låser seg, men har blitt vant til det nå og klarer stort sett å forhindre at det skjer. Har tidligere også hatt vann i kneet som heldigvis har blitt borte. Det var også mistanke om leddgikt men dette ble aldri utredet men avskrevet som voksesmerter.

Siden jeg har hatt smerter i så lang tid, og noen har kommet og gått så har jeg blitt vant med det meste; Det verste nå er smerter som kjennes ut som de kommer fra inne i kneet, under kneskåla, som blir verre og verre, og at jeg ikke klarer å trene mer.

Smertene vedvarer, og atpåtil så sliter jeg med beinhinnebetennelse som kommer ved korte gåturer med gode joggesko.

Jeg er nå desperat etter svar på hva det kan være og hva jeg kan gjøre for at ting skal bli bedre!

Skal til legen i desember, forslag til hva jeg kan si/spørre om får å få fart på sakene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355916-mye-smerter-i-kn%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette bør klart utredes hos en spesialist i ortopedi. Umiddelbart får dette meg til å tenke på omfattende bruskskade i leddet. Dette gir ofte hevelse i selve leddet og smerter som kan komme selv ved beskjedne anstrengelser.

Jeg vil anta at han/hun vil få gjort MR rtg. og artroscopi. I mellomtiden bør du bedrive trening av resten av kroppen som ikke belaster bena.

Lykke til !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...