Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ingen avholdskvinne, men jeg har ordentlig problemer med å drikke forann mine og andres unger. Synes helt ærlig at alkohol ikke er en selvfølge og og ingen nødvendighet.

Ser at et glass vin til maten, eller ei øl ikke er "farlig", men veldig mange klarer seg ikke bare med det ene glasset. To og tre er heller ikke farlig, men nok til at mange er bitte litt påvirket. Og akkurat det merker barna.

Som de skrev i artiklen, så er alle barn og foreldre forskjellige. Ikke alle barn tar skade av å se foreldrene drikke, bli på godt humør eller direkte beruset. Men noen gjør det. trenger ikke være direkte skade, men barna merker en forskjell i foreldrenes væremåte og kan reagere forskjellig på dette.

Kan jo hende at mitt syn er farget av det at jeg kommer fra en familie hvor både pappa og søster var alkoholikere, men jeg tror nok en del barn kunne fått en del hyggeligere helger og ferier om enkelte foreldre tenkte litt mer over sitt alkoholforbruk.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

9

• cathlin

5

• laban

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ikke problemer med å ta meg et glass vin når ungene ser det (det skjer uhyre sjelden siden jeg drikker lite alkohol), og ser ikke problemet så lenge jeg stopper før jeg "skifter personlighet". Med det samme man blir småberusa så blir det feil å drikke med barna i samme hus.

Jeg så aldri at mine foreldre drakk alkohol da jeg vaks opp, men jeg har fått psykiske problemer likevel. Kanskje kunne et par drinker ha reddet meg?

Ja, du skal se at mangelen på synlig alkohol i heimen ble din bane! :)

Du har i alle fall humor, ser jeg. :)

Hehe, ja skal man være en god nordmann skal man helst ikke kose seg i det hele tatt, og har man først satt barn til verden skal man vie resten av sitt liv til å please og curle lille nurket.

Nei, en ting er folk som drar til syden, drikker seg sanseløse og overlater seksåringer til seg selv, men dette er blir for dumt. Jeg tror disse overbeskytta ungene er mer utsatt for psykiske problemer når dagen kommer da de er nødt til å forholde seg til virkeligheten uten filter.

Hehe så enig så enig

Annonse

Jeg så aldri at mine foreldre drakk alkohol da jeg vaks opp, men jeg har fått psykiske problemer likevel. Kanskje kunne et par drinker ha reddet meg?

Faderen drakk som en kamel, men tror du jeg fikk psykiske problemer fordet? Neida. Ikke engang DET fikk jeg;)

Jeg drikker foran barn så ofte som mulig i tilfelle de har skakkjørte foreldre som med sin avholdskampanje gir dem et unaturlig forhold til alkohol ved å late som om det ikke eksisterer, eller at det å innta herlig drikke kun er noe fylliker gjør.

Jeg har overhodet ikke noen problemer med å ta meg et glass vin, en halvliter cider el.l. selv om barna er tilstede.

Det er forskjell på å kose seg med _litt_ alkohol, og å drikke så man blir beruset - det gjør jeg ALDRI når barna er tilstede.

Vi var på rakfisklag i helga. Vi drakk vin og vår yngste og et annet barn var til stede. De lekte på et annet rom,mens vi voksne satt rundt spisebordet. Hun var ikke i seng før nærmere midnatt den kvelden. Skal tro om hun får psykiske problemer av dette?

Ja, rakfisklag er en skikkelig barbarisk skikk, spør du meg, så det er best å skåne unga for denslags!

Jeg drikker foran barn så ofte som mulig i tilfelle de har skakkjørte foreldre som med sin avholdskampanje gir dem et unaturlig forhold til alkohol ved å late som om det ikke eksisterer, eller at det å innta herlig drikke kun er noe fylliker gjør.

Mrs Wallace liker dette.

Annonse

Jeg så moren min drikke et glass likør som liten og nå har jeg psykiske problemer.

Du har føtter i 37 1/2 og fin bakpart. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha problemer.

På en skala fra 1 til 10, hvor gæern vil du si du er? 1 er normal, 4 er meg selv og 10 er fullstendig bonkers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...