Gå til innhold

– Barnefamilier har det godt nok

Anbefalte innlegg

''NOK NÅ: Nyfødte babyer er ikke mer verdt enn eldre pleietrengende – de må sidestilles, mener Carl I. Hagen (Frp). Han mener barnefamiliene nå må vike for en eldresatsing.

– Jeg ønsker barn og barnefamilier alt godt, men nå er det eldre og eldreomsorgen som må prioriteres. Dagens unge barnefamilier har det uansett ufattelig godt, og nyter godt av privilegier som jeg og generasjonene før meg bare kunne drømme om, fastslår Carl I. Hagen.''

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article511163.ece

Strengt tatt så har vel både barnefamilier og de eldre det godt nok.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/355969-%E2%80%93-barnefamilier-har-det-godt-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Synes de eldre som vil bør få enerom på aldershjemmet.

Utrolig dumt å skulle stues inn med et annet fremmed menneske.

De flytter jo hjemmefra- og skal skaffe seg et nytt "hjem" som nå er et rom. Og så får de ikke ha et eget rom en gang...

Sørgelige greier.

Synes dessuten at det er gunstig med flere eldreboliger, med tilgang til hjelp (kantine og/eller mulighet for å ringe etter pleie ved akutt behov).

hidi, the scorpion

La de gamle i det minste få nok mat på sykehjemmet. Og kle på dem ordentlig tøy og ikke utvaskede, hullete tøy når de pårørende kommer.

''La de gamle i det minste få nok mat på sykehjemmet. Og kle på dem ordentlig tøy og ikke utvaskede, hullete tøy når de pårørende kommer.''

Jammen de er jo døende...Er de ikke bedre at mordere/voldtekstforbrytere/ kvinne/barnemishandlere og alle andre forbrytere som faktisk èn dad kommer ut i samfunnet vårt har det bedre? De trenger TV, PC, eget rom med bad og andre goder...!

Har du enda ikke skjønt hva politikerne foretrekker?

Samfunnet vårt er blitt så kynisk, at de er blitt blinde for hva som gagner våre eldre. (En av grunnene til at jeg ikke har ønske om å bli svært gammel.)

Tenker på å bli forbryter på mine gamle dager;)

''La de gamle i det minste få nok mat på sykehjemmet. Og kle på dem ordentlig tøy og ikke utvaskede, hullete tøy når de pårørende kommer.''

Jammen de er jo døende...Er de ikke bedre at mordere/voldtekstforbrytere/ kvinne/barnemishandlere og alle andre forbrytere som faktisk èn dad kommer ut i samfunnet vårt har det bedre? De trenger TV, PC, eget rom med bad og andre goder...!

Har du enda ikke skjønt hva politikerne foretrekker?

Samfunnet vårt er blitt så kynisk, at de er blitt blinde for hva som gagner våre eldre. (En av grunnene til at jeg ikke har ønske om å bli svært gammel.)

Tenker på å bli forbryter på mine gamle dager;)

Hidi - en veldig god ide

Annonse

Annonse

"Strengt tatt så har vel både barnefamilier og de eldre det godt nok."

Absolutt, men en del eldre er i situasjoner hvor de ikke selv har mulighet til å påvirke sin hverdag noe.

Ja, men intet tyder på at høyrepolitikk (hvor det offentlige skal reduseres) vil hjelpe de fattige. Tvertimot vil man gå mot et system slik som de har i USA, hvor de fattige er VIRKELIG fattige.

Gjest Ja, de eldre må prioriteres

For en gang skyld er jeg enig med Carl I Hagen.

Nå har vi fått full barnehagedekning, vi har ett årr barselpermisjon, billige barnehager, kontantstøtte osv.

Min gamle bestemor på over 90 holdt på å sulte i ihjel Hun bor hjemme, men begynner å bli glemsk. Hun glemmte å spise. Familien bor langt unna, men drar dit så ofte de kan. Hun ble svært tynn. Hun ble nektet å få en hjemmehjelp til seg som smørte opp mat hun kunne ha utover dagen. Familien måtte bråke for å få det gjennom. Nå spiser hun godt og har lagt på seg.

Rart at en kommune skylder på dårlig økonomi når et gammelt menneske er bare skinn og bein og holder på å sulte ihjel.

Jeg mener at vi bør ha større fokus på og økt prioritering i forhold til de eldre som har problemer med å klare seg selv. De tilbys ofte svært udifferensierte og utilstrekkelige tjenester fra det offentlige. Jeg mener forøvrig at vi som kultur også trenger å oppvurdere verdien av å yte omsorg for våre nærmeste; jeg tror ikke det kun er offentlige tjenester som bør prioriteres sterkere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...