Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere badet?

Anbefalte innlegg

Har nettopp stått på hodet og skrubbet badet i godt over en time. Og da mener jeg skrubbet, det så ikke ut. Grunnen til at det har blitt så ille er at jeg har hatt ekstra mye å gjøre på jobb så jeg har rett og slett ikke hatt ork til å vaske før nå... Gubben min har hatt tid, men han ser ikke ut til å bry seg om at det er skittent. Dusjforhenget hadde fått rosa belegg, dassen hadde pels i skåla, badekaret var seigt og lett rosa og jeg holdt bare ikke ut mer. Hadde halv dag på jobb idag og gjøv løs på faenskapen med en gang jeg kom hjem.

Hvor ofte vasker dere badet? Hvordan får dere gubben til å vaske når han har tid? Jeg kommer til å vaske minst en gang i uka fremover uansett hvor sliten jeg er etter jobb, om jeg så skal vaske på natta!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356014-hvor-ofte-vasker-dere-badet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir vasket ordentlig en gang i uka, og så vasker jeg do og vask når det trengs utenom. Jeg har bl.a en katt som elsker å ligge i vasken og dessuten drikker vann fra den og en tenåring som alltid klarer å sprute på speilet når han pusser tenner

Setter du av femten minutter i uka på vask av badet (og det greier alle ;-)), så holder badet seg rent og pent :)

Jeg vasker badet en gang i uka, men når jeg tørker av vasken på morgenen etter at alle har pussa tenner og stelt seg, så går jeg kjapt over doringen (oppå, under) - dette tar meg 10 sekunder hver morgen og jeg slipper et ekkelt toalett :-/

Setter du av femten minutter i uka på vask av badet (og det greier alle ;-)), så holder badet seg rent og pent :)

Jeg vasker badet en gang i uka, men når jeg tørker av vasken på morgenen etter at alle har pussa tenner og stelt seg, så går jeg kjapt over doringen (oppå, under) - dette tar meg 10 sekunder hver morgen og jeg slipper et ekkelt toalett :-/

Gjør du det hver dag?

Annonse

ha ha pels i doskåla... må jo le....ser for meg lang pels i vannet som vaier frem og tilbake som siv....

Tja vasken er opp til flere ganger i uka,doen også,men resten av mitt bad har litt pels selv akkurat nå...badet er det værste å vaske...særlig dusjkabinett sukk....

Vaskes ordentlig en gang i uka, tørker over av og til utenom, spesielt om vi skal ha gjester, og badet (badene) ikke er helt nyvasket.

Tidligere delte min mann og jeg på rengjøring, men han aksepterte nok mer skitt enn jeg. Ikke dermed at jeg gjorde mer enn ham, men jeg gremmet meg mer over synlig skitt.

Nå har vi vaskehjelp som tar den ukentlige :-))

''Hvor ofte vasker dere badet?''

Gulvene vaskes ca 1 gang i uka, i tillegg støvsuges det en gang til. Do vaskes 2-3 ganger i uka, vask og speil 1-2 ganger.

''Hvordan får dere gubben til å vaske når han har tid?''

Da vi begge jobbet 100 % og vel så det, hadde vi en opplest og vedtatt arbeidsfordeling som vi begge overholdt. Da vasket gubben bad 1 gang i uka i hht planen, mens jeg tok do og speil/vask 1 gang mellom hver vaskerunde (for hans del var ikke den ekstragangen nødvendig, he-he).

Nå er det slik at jeg styrer alt av husarbeid siden jeg ikke jobber. Det betyr i praksis at jeg sier fra når det er noe han må gjøre, så han har ikke det der hengende over seg.

Annonse

hidi, the scorpion

Jeg går over badet hver dag.....Har tenåringsdatter, som bruker ulik sminke og pudder/pulver hver dag, men det tar meg bare fem minutter å rengjøre:)

Jeg er uføretrygdet, så da er det lettere for meg å gjøre rent ofte, enn å ta skippertak!

Same procedure her faktisk. :)

Tørker av speil, benk, vask og toalett daglig. Dokost brukes minst en gang i uka + ved behov... Dusjkabinett vaskes en gang i uka, badekaret tørkes av etter bruk (ca. 2 ganger i uka).

Gubben tar gjerne en skikkelig omgang på badet når han får det for seg. Da skurer han vegger og golv. Dessverre skjer ikke det så altfor ofte...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...