Gå til innhold

Usj, rett fra do til felles kjøkken

Anbefalte innlegg

En kollega av meg går rett fra å ha trukket i snora på do til enten felles kjøkkenet vårt eller til arbeidsplassen sin.

Det høres godt når noen drar i snora og skrur på håndvasken på do. Og når han da drar i snora og går rett ut døra, uten å ha skrudd på vasken KAN han rett og slett ikke ha vasket hendene etterpå.

Synes det er litt ekkelt... Særlig fordi vi har felles lunsj og vi alle tar på samme maten, skjærer opp brød og forsyner oss av pålegg.. Han vasker heller aldri hendene før han går til lunsj..

Usj... hva hadde dere gjort?

Nå sørger jeg for å ta tidlig lunsj, for å slippe at han tar på maten før meg, men kanskje litt vel hysterisk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356046-usj-rett-fra-do-til-felles-kj%C3%B8kken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så skjønner jeg ikke dette hysteriet. Jeg aner ikke hva slags dovaner folk har. Men når jeg selv er på do, så er jeg ikke i nærheten av og berøre verken "foran" eller "bak". Jeg bruker såpass mye papir at det aldri skjer. Allikevel vasker jeg hendene etter dobesøk, for man har jo gode vaner:-)

Men det er da vel ingen som føler at de har urin eller avføring på fingrene, som gir blaffen i håndvask??

Æsj.

Sånt er vanskelig å vite hvordan en skal endre det.

Her er noen forslag:

*Heng opp lapper/plakat både på doene og på kjøkkenet om obligatorisk håndvask etter dobesøk og før spising

*Ta opp på kontoret "generelle hygieneregler", og bak dette inn i det.

*Gjør en risikoananalyse iht Internkontrollforskriftens §5:

http://www.lovdata.no/for/sf/ad/td-19961206-1127-0.html#5

Alle virksomheter skal ha et HMS system for indre og ytre miljø.

Egentlig så skjønner jeg ikke dette hysteriet. Jeg aner ikke hva slags dovaner folk har. Men når jeg selv er på do, så er jeg ikke i nærheten av og berøre verken "foran" eller "bak". Jeg bruker såpass mye papir at det aldri skjer. Allikevel vasker jeg hendene etter dobesøk, for man har jo gode vaner:-)

Men det er da vel ingen som føler at de har urin eller avføring på fingrene, som gir blaffen i håndvask??

''Men det er da vel ingen som føler at de har urin eller avføring på fingrene, som gir blaffen i håndvask??''

Ikke så sikker på om det gjelder alle. Kan hende enkelte bare tørker av seg på buksa for alt vi vet...

''Men det er da vel ingen som føler at de har urin eller avføring på fingrene, som gir blaffen i håndvask??''

Ikke så sikker på om det gjelder alle. Kan hende enkelte bare tørker av seg på buksa for alt vi vet...

Nå er det vel slik at det ikke er mulig og ha full kontroll over andre mennesker. Om dere hadde sett dovanenene til denne kollegaen, eller om de foregikk mer i det skjulte, så ville resultatet ha vært det samme:-)

Annonse

Det er ikke grisene du vet om du skal uroe deg over, men grisene du ikke vet om. Disse er mange. Ta deg en tur på et hvilket som helst herretoalett på et hvilket som helst utested en hvilken som helst lørdag, og du vil se at grisene utgjør 90 %.

Kos deg med peanøtter og potetgull. :)

Det er ikke grisene du vet om du skal uroe deg over, men grisene du ikke vet om. Disse er mange. Ta deg en tur på et hvilket som helst herretoalett på et hvilket som helst utested en hvilken som helst lørdag, og du vil se at grisene utgjør 90 %.

Kos deg med peanøtter og potetgull. :)

Ja, mannen min har fortalt om hvor utrolig få menn det er som vasker hendene sine etterpå, og ikke er de flaue over at andre menn (til og med venner/bekjente/kolleger) ser at de ikke vasker seg....

Jeg har forresten vært på barer hvor de har små porsjonsbokser med nøtter, og så gir de deg boksen og en skål slik at du får åpnet den opp selv og helt oppi... .-)

Bare bring det opp som et tema i lunsjen. At det er skikkelig ekkelt med voksne som ikke vasker hendene etter dobesøk. Her har du en grunn til å komme inn på temaet:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10011063

Men uansett så tror jeg ikke det nytte å tenke så mye på slike ting.

Ja, mannen min har fortalt om hvor utrolig få menn det er som vasker hendene sine etterpå, og ikke er de flaue over at andre menn (til og med venner/bekjente/kolleger) ser at de ikke vasker seg....

Jeg har forresten vært på barer hvor de har små porsjonsbokser med nøtter, og så gir de deg boksen og en skål slik at du får åpnet den opp selv og helt oppi... .-)

Det er mange år siden jeg sluttet å spise nøtter som ikke er utelukkende mine i en bar. :)

Mannfolkdasser på utesteder ser generelt ganske jævlige ut utpå kvelden. Det regelrett flyter over.

Det er mange år siden jeg sluttet å spise nøtter som ikke er utelukkende mine i en bar. :)

Mannfolkdasser på utesteder ser generelt ganske jævlige ut utpå kvelden. Det regelrett flyter over.

''Mannfolkdasser på utesteder ser generelt ganske jævlige ut utpå kvelden. Det regelrett flyter over.''

Hehe, tviler på at de kan være verre enn kvinnfolkdasser utpå kvelden! Skal spare deg for detaljer om hva man kan beundre av uhumskheter i do, på golvet og oppover veggene... Jeg er ikke ofte på typiske utesteder, men dette overrasker meg hver gang - grøss :-(

Annonse

Det er ikke alltid så trivelig på damedo heller, men ofte er det slik at det er merkbar forskjell på hvordan det er på rene damedoer kontra fellesdoer (ala tog og fly).

''Mannfolkdasser på utesteder ser generelt ganske jævlige ut utpå kvelden. Det regelrett flyter over.''

Hehe, tviler på at de kan være verre enn kvinnfolkdasser utpå kvelden! Skal spare deg for detaljer om hva man kan beundre av uhumskheter i do, på golvet og oppover veggene... Jeg er ikke ofte på typiske utesteder, men dette overrasker meg hver gang - grøss :-(

De er verre og stinker mye mer og mye surere. Jeg hater virkelig de gangene jeg må bruke herredoen.

Dette var mer enn jeg ville høre. Neste gang jeg møter en dama på byen gjør jeg kanskje lurt i å slenge henne i dusjen en halvtvime før moroa starter ...

Dette var mer enn jeg ville høre. Neste gang jeg møter en dama på byen gjør jeg kanskje lurt i å slenge henne i dusjen en halvtvime før moroa starter ...

Ja, om ho oppholder seg på samme steder som meg,, Men har ho stillettsko som vaskes etterpå, har inntatt jockey-stiling og ikke grafsa på veggene, er du safe. Viss ikke, sleng ho i dusjen, ja ;-)

God fornøyelse ;)

Æsj.

Sånt er vanskelig å vite hvordan en skal endre det.

Her er noen forslag:

*Heng opp lapper/plakat både på doene og på kjøkkenet om obligatorisk håndvask etter dobesøk og før spising

*Ta opp på kontoret "generelle hygieneregler", og bak dette inn i det.

*Gjør en risikoananalyse iht Internkontrollforskriftens §5:

http://www.lovdata.no/for/sf/ad/td-19961206-1127-0.html#5

Alle virksomheter skal ha et HMS system for indre og ytre miljø.

Enig med Prust. Dette bør du ta tak i.

Vet ikke om det er det at jeg ikke går så mye på typiske utesteder sene kvelder lenger, eller om det er det at vi frekventerer ulike miljøer, men jeg kjenner meg ikke helt igjen ...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...