Gå til innhold

Varslet om giftemål på mail

Anbefalte innlegg

Gjest hemmelig gift

En bekjent har giftet seg i all hemmelighet. De varslet slekt, inkludert barn (10 og 12) fra tidligere forhold på mail etter at bryllupet var unnagjort. Ble deretter bortreist i to uker.

At vi venner og bekjente ikke fikk vite noe er ok, men å ikke fortelle sine foreldre og barn synes jeg er litt rart.

PS. Det er ingen konfliktsituasjon på verken hans eller hennes side av familien, de bare reist bort med felles barn og giftet seg.

Ville dere gjort det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356054-varslet-om-giftem%C3%A5l-p%C3%A5-mail/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden tok de ikke med seg ALLE barna sine, tenker jeg.

''Hvorfor i all verden tok de ikke med seg ALLE barna sine, tenker jeg.''

Tja,- sett i lys av siste ukers diskusjoner: De går nok på skolen og kan ikke ta fri ;-) De var jo 10 og 12 år. Felles barn er nok yngre...

Tja,- sett i lys av siste ukers diskusjoner: De går nok på skolen og kan ikke ta fri ;-) De var jo 10 og 12 år. Felles barn er nok yngre...

''De går nok på skolen og kan ikke ta fri ;-) ''

*hikste-ler*

Det var nok 11 dager! ;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Morsomt, og du har sikkert rett der. :-)

Min #&%¤ av en eks varslet sine barn ved å sende samme mms-bilde fra bryllupet til dem som han sendte kollegene sine. Ikke engang et hei og navnet på barna. Siden ett av barna var på ferie i østen og ikke mottok bildet, var bryllupsbildet på facebook det første han så.

*he he*

Men nå er vel forhåpentligvis ikke foreldrebryllup noen årlig affære;-)

*he he*

Men nå er vel forhåpentligvis ikke foreldrebryllup noen årlig affære;-)

_Det_ er sant :)

Men, det er jo mulig at denne storfamilien ikke er så 100% harmoniske sammen, og da har jeg forståelsen for det nygifte paret som tar bryllupsreisen "alene" - med felles barn som kanskje er såpass små at de ikke ville følt seg vel med å ha dem hos barnevakt i 2 uker...

_Det_ er sant :)

Men, det er jo mulig at denne storfamilien ikke er så 100% harmoniske sammen, og da har jeg forståelsen for det nygifte paret som tar bryllupsreisen "alene" - med felles barn som kanskje er såpass små at de ikke ville følt seg vel med å ha dem hos barnevakt i 2 uker...

Joda, jeg kan skjønne mange gode argumenter for å forskjellsbehandle små fellesbarn og "store" særkullsbarn. Men jeg synes de uansett burde innviet de største barna i det som skal skje, istedenfor å bare dra av gårde og så sende en mail.

Jeg vil tro at særkullsbarn lett kan føle seg 'utenfor' kjernefamilien slik, og det blir ikke noe bedre at de nå sitter der i kanskje flere uker mens far og stemor (evt motsatt, men tviler på det) er på ferie og uten mulighet til å forklare dem hvorfor denne forskjellsbehandlingen.

Ulempen ved å innvie særkullsbarna er jo selvsagt at man ødelegger litt for den 'morsomme' overraskelsen, men de får jo den effekten for alle de andre...

Annonse

Joda, jeg kan skjønne mange gode argumenter for å forskjellsbehandle små fellesbarn og "store" særkullsbarn. Men jeg synes de uansett burde innviet de største barna i det som skal skje, istedenfor å bare dra av gårde og så sende en mail.

Jeg vil tro at særkullsbarn lett kan føle seg 'utenfor' kjernefamilien slik, og det blir ikke noe bedre at de nå sitter der i kanskje flere uker mens far og stemor (evt motsatt, men tviler på det) er på ferie og uten mulighet til å forklare dem hvorfor denne forskjellsbehandlingen.

Ulempen ved å innvie særkullsbarna er jo selvsagt at man ødelegger litt for den 'morsomme' overraskelsen, men de får jo den effekten for alle de andre...

Jo, enig i at det var litt spesielt å ikke si fra først, det var mest det med at de store barna ikke var med, jeg kommenterte...

Det kan jo hende at særkullsbarna visste at de skulle på ferie, da,- sannsynligvis. Når de først har felles barn, er det jo _det_ som gjør det nye forholdet seriøst, ikke egentlig giftemålet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...