Gå til innhold

Kan jeg holde tale ved å lese den opp?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg vil jeg vil..........

Skal holde en liten tale i ett selskap . Er veldig nervøs, men har bestemt meg for å gjøre det. Er det dumt å lese fra et manus jeg har skrevet, altså jeg har arket foran meg? Har ingen god hukommelse, og gode poeng jeg har skrevet kan fort forsvinne i min nevøsitet.

Jeg vil så gjerne, men..........

Fortsetter under...

Enig med de andre - ta med manus!

Men øv på forhånd, sett deg til på et rom og øv deg på å fremføre dette. da oppdager du kanskje også at du har skrevet noen setninger "litt for skriftlige", og at du bør formuelere det annerledes for at det skal høres naturlig ut for deg.

Og har du dialekt, kan det evt være en ide å skrive noen dialektord, slik at det ikke bare kommer ut bokmål hvis nervøsiteten tar overhånd :-)

Bare tanken på at du kan ha med deg manus må da være en stor lettelse og noe som gjør deg litt mindre nervøs? :-)

Lykke til!

''Kan jeg holde tale ved å lese den opp?''

Jaaa definitivt!! Jeg gjorde det samme sist helg i min venninnes 30 års lag,jeg hadde ikke et stoort ark,men en liten fersken farget lapp,også øvde jeg endel da slik at jeg kunne lese litt samtidig som jeg kunne se litt på henne,så det ble personlig.

Lykke til :o)

Annonse

Gjest Jeg vil jeg vil..........

Nei, kjære vene, det er da langt bedre at du har manus foran deg enn at du blir stående der og stotre og stamme. Det hadde jeg syntes var langt verre.

Men sørg for å øve såpass at du kan den, da går opplesingen langt bedre.

Tusen takk kjære dere for støtten (0:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...