Gå til innhold

Hvor mange fat har du?

Anbefalte innlegg

Jeg har tømt buffeten og holder på å sortere ut hva jeg skal ha der og hva som skal bort.

Har tatt ut alle fatene mine, og jeg har jo enormt mange fat! Bruker jo aldri mer enn maks 3 på en gang...

Følgende fat har jeg (nevnt i synkende rekkefølge etter hvor godt jeg liker dem)

*Et stort rundt grått keramikkfat (brukes til rundstykker, eller ostefat eller evt kake)

*Lite rundt Kostaboda kakefat (brukes til liten rund kakeform)

*Stort rundt Kostaboda kakefat (hadde helt glemt at jeg hadde det, tror ikke jeg har brukt det på ti år...)

*Stort hvitt rundt porselensfat Sanssoucis, til bløtkake

*Lite hvitt rundt porselensfat Sanssoucis, til bløtkake eller brownies

*Stort hvitt avlangt porselensfat Sanssoucis, brukes til Verdens beste eller kjøttmiddag

*Lite hvitt avlangt porselensfat Sanssoucis, brukes til middag eller evt kaker

*Stort fiskefat i glass - til fiskemiddag

*3 (!!!) blytunge glass (eller evt krystall) "FURU" runde fat, til bløtkake

*Et stort litt dypt frukt (?) fat - tror ikke det er brukt noen gang...

*Et lite tungt krystallfat, liker ikke designet

Det ble 13 fat det!!!! Tror jeg skal kvitte meg med de to siste i alle fall. Eller kanksje de tre FURU-fatene?

Hvor mange har du? Og bruker du dem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/356103-hvor-mange-fat-har-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har mange bl.a to furufat og kvittet meg med det ene, tror jeg.

Ei venninne av meg så de furu-fatene, og utbrøt: De er jo skikkelig kostbare!

Sitter jeg på en skatt her eller? Er det sånn en kan selge, eller bare gi bort? Jeg synes ikke de er så pene jeg :-(

Og så hadde jeg jammen 3 av dem. Tror vi fikk to til bryllupet, men jeg aner ikke hvor det tredje er kommet fra.

Ei venninne av meg så de furu-fatene, og utbrøt: De er jo skikkelig kostbare!

Sitter jeg på en skatt her eller? Er det sånn en kan selge, eller bare gi bort? Jeg synes ikke de er så pene jeg :-(

Og så hadde jeg jammen 3 av dem. Tror vi fikk to til bryllupet, men jeg aner ikke hvor det tredje er kommet fra.

Jeg har flere ting, jeg arvet noe fra foreldrene mine også. Egentlig tror jeg du skal gjemme dem, de er dyre på Fretex. Jeg har boller og smørskål og de fatene. Men du skjønner at det jeg har etter foreldrene mine står enda på loftet.

Jeg har flere ting, jeg arvet noe fra foreldrene mine også. Egentlig tror jeg du skal gjemme dem, de er dyre på Fretex. Jeg har boller og smørskål og de fatene. Men du skjønner at det jeg har etter foreldrene mine står enda på loftet.

Ja, kanskje jeg skal sette dem opp på garasjeloftet....

Vet ikke helt hvor mange jeg har men det er nok ca 15 stk. Noen fra meg selv, noen fra mannen, og noen arvet etter mamma. Bruker som regel bare ca tre av dem jevnlig, men klarer ikke helt å kvitte meg med de andre. Nostalgiske følelser. Bl.a et jeg et grusomt stygt tykt porselensfat i en slags gulhvit bunnfarge. langs kanten er det en gullfarget "blondekant" og midt på er det plassert verdens styggeste rose. Har aldri brukt det, kommer heller aldri til å gjøre det tror jeg. Men det tilhørte min bestemor som fikk det fatet i bryllupsgave av sin mann. Hun elsket det fatet og brukte det alltid, det pleide å stå på bordet hennes i stua med frukt på. Så uansett hvor stygt det er kommer jeg aldri til å kvitte meg med det.

Skal vi se...

Ovalt serveringsfat i Antarktis-serviset brukes både til kjøtt/fisk og småkaker/muffins/formkake

Rosendahl Grand Cru rundt fat med litt høye kanter, perfekt til pai.

Rødt fat som vi fikk til bryllupet, helt riktig størrelse for alle slags runde kaker.

2 Costa Boda fat ("Ulla") er vel de som oftest blir brukt til kaker.

Fruktskål i samme serie brukes ofte.

Glassfat fra jubileet til Norsk Sjømannsforbund har ikke vært brukt ennå, men har grei størrelse. Tror helst det blir hengt på veggen i kjellerstua etter hvert.

Stilig grå/hvit-spettet fat/skål står alltid framme med epler i.

Blått fat med OL-figurer fra Lillehammer-OL. Dessverre ganske solid, men kommer nok dessverre til å klare å knuse det en dag.

Enkelt, hvitt rektangulært fat i perfekt størrelse til avlange iskaker, rullekaker o.l. brukes hver gang vi har noe som passer.

I tillegg har jeg et stort og et lite serveringsfat som hører til et servise jeg har arvet etter bestemor. De er sjelden i bruk, for de tåler ikke oppvaskmaskin...

Skal vi se...

Ovalt serveringsfat i Antarktis-serviset brukes både til kjøtt/fisk og småkaker/muffins/formkake

Rosendahl Grand Cru rundt fat med litt høye kanter, perfekt til pai.

Rødt fat som vi fikk til bryllupet, helt riktig størrelse for alle slags runde kaker.

2 Costa Boda fat ("Ulla") er vel de som oftest blir brukt til kaker.

Fruktskål i samme serie brukes ofte.

Glassfat fra jubileet til Norsk Sjømannsforbund har ikke vært brukt ennå, men har grei størrelse. Tror helst det blir hengt på veggen i kjellerstua etter hvert.

Stilig grå/hvit-spettet fat/skål står alltid framme med epler i.

Blått fat med OL-figurer fra Lillehammer-OL. Dessverre ganske solid, men kommer nok dessverre til å klare å knuse det en dag.

Enkelt, hvitt rektangulært fat i perfekt størrelse til avlange iskaker, rullekaker o.l. brukes hver gang vi har noe som passer.

I tillegg har jeg et stort og et lite serveringsfat som hører til et servise jeg har arvet etter bestemor. De er sjelden i bruk, for de tåler ikke oppvaskmaskin...

Du hadde ange fat du og :-)

Jeg glemte 2 fat i opplistingen i går - begge to har jeg fått fra svigermor, ikke pene, men litt koselige. Bruker dem ofte, og har de i oppvaskmaskinen, selv om de ikke tåler det - så de blir blekere og blekere etterhvert....

Morsom kommentar om OL-fatet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...