Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen erfarne katteeiere kan svare :-)

Det er straks på tide med pusens årlige vaksine. jeg ser at en dyreklinikk i nærheten har drop-in noen kvelder i uka, og det hadde jo egentlig vært veldig kjekt, for da slipper jeg å bekymre meg for om katten er hjemme når det er på tide å dra til en forhåndsbooket time.

Men er det slik at dyrleger alltid har kattevaksine (+ ormekur) tilgjengelig for drop-in-kunder? (burde jo være rimelig standard, men man vet jo aldri)

Ellers anntar jeg at man sitter der på venteværelset med katten inne i buret sitt til det blir vår tur, men jeg tar gjerne imot gode tips og fortellinger om hvordan det er å ta med katter til veterinær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en som kommer hjem til meg, det er litt dyrere men veldig enkelt å ta imot hjemmebesøk særlig siden jeg har to.

Skrevet

Jeg har en som kommer hjem til meg, det er litt dyrere men veldig enkelt å ta imot hjemmebesøk særlig siden jeg har to.

Ja, det skjønner jeg:-)

Men jeg kommer nok til å dra til klinikken. :-)

Skrevet

Ja, det skjønner jeg:-)

Men jeg kommer nok til å dra til klinikken. :-)

Jeg tror hun tar 150 kr for å komme. Det er hun på Frokosttv, husker ikke hva hun heter, men hun er kjempehyggelig og så får jeg gjerne rabatt på katt nr 2

Skrevet

"Vår" dyrlege har alltid hatt vaksine til både hund og katt når vi har kommet på drop-in. Jeg regner med at det er temmelig standard og noe de har.

Vi har hatt med katten i bur, og har sittet der med buret til det har vært vår tur. Så har jeg tatt med buret med katten inni inn til dyrlegen og latt ham styre det derfra. Det har aldri vært noe problem.

Skrevet

"Vår" dyrlege har alltid hatt vaksine til både hund og katt når vi har kommet på drop-in. Jeg regner med at det er temmelig standard og noe de har.

Vi har hatt med katten i bur, og har sittet der med buret til det har vært vår tur. Så har jeg tatt med buret med katten inni inn til dyrlegen og latt ham styre det derfra. Det har aldri vært noe problem.

Ok, takk for svar! :-)

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at ormekur og vaksine til katt er noe en dyrlege har til enhver tid. Lurt med drop-in. "Vår" vet. har ikke det, så det er alltid litt usikkert om jeg får tak i katten hvis den er ute når vi skal dra... Jeg tar med katten i buret, og sitter og venter til det er klart; bærer hele buret med inn til vet.en.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at ormekur og vaksine til katt er noe en dyrlege har til enhver tid. Lurt med drop-in. "Vår" vet. har ikke det, så det er alltid litt usikkert om jeg får tak i katten hvis den er ute når vi skal dra... Jeg tar med katten i buret, og sitter og venter til det er klart; bærer hele buret med inn til vet.en.

Tusen takk for svar :-)

Jeg har grudd meg til veterinærbesøket, men syntes det hjalp veldig å se at det er drop-in. Nå har riktignok katteluka vår en "dyrlegefunksjon", slik at vi kan stenge den for utgang for å holde katten inne. Men hvis man får time sent på dagen, kan det jo være et sjansespill å satse på at katten kan være ute tidligere på dagen, og litt kjipt å måtte holde henne inne hele dagen...:-)

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Jeg har grudd meg til veterinærbesøket, men syntes det hjalp veldig å se at det er drop-in. Nå har riktignok katteluka vår en "dyrlegefunksjon", slik at vi kan stenge den for utgang for å holde katten inne. Men hvis man får time sent på dagen, kan det jo være et sjansespill å satse på at katten kan være ute tidligere på dagen, og litt kjipt å måtte holde henne inne hele dagen...:-)

Det går nok bra, skal du se!

''Men hvis man får time sent på dagen, kan det jo være et sjansespill å satse på at katten kan være ute tidligere på dagen, og litt kjipt å måtte holde henne inne hele dagen...:-)

''

På denne tiden av året har vi ingen sånne problemer. Vi har fått snø, og katten holder seg stort sett inne. Han er lykkelig uvitende om at mye mat og ingen mosjon er dårlig for helsen :-)

Skrevet

Det går nok bra, skal du se!

''Men hvis man får time sent på dagen, kan det jo være et sjansespill å satse på at katten kan være ute tidligere på dagen, og litt kjipt å måtte holde henne inne hele dagen...:-)

''

På denne tiden av året har vi ingen sånne problemer. Vi har fått snø, og katten holder seg stort sett inne. Han er lykkelig uvitende om at mye mat og ingen mosjon er dårlig for helsen :-)

*he he*

Her var det 1-2 cm snø et par dager, og så tok det slutt. Men det var mye snø da vi fikk katten i desember i fjor, da (voksen omplasseringskatt, bedt om å holde henne inne i 1 mnd før vi begynte å venne henne til å være ute.)

De første gangene i snøen i slutten av januar løftet hun en og en pote og ristet av seg snøen - var ikke spesielt stas det der nei. :-) Jeg har vokst opp med hund, og hunden elsket snøen - bykset rundt og snøftet og logret, så her er det forskjell ja. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...